ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζιν: Διεθνή διάσκεψη για τη διαγραφή του χρέους του ευρωπαϊκού Νότου

ζιν-διεθνή-διάσκεψη-για-τη-διαγραφή-το-431648

Την άποψη ότι οι χώρες του Νότου της ζώνης του ευρώ χρειάζονται ελάφρυνση χρέους για να ανακάμψουν και ότι οι πιστωτές τους θα πρέπει να πληρώσουν το κόστος εξέφρασε ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου Χανς-Βέρνερ Ζιν μιλώντας στο Bloomberg.

Σύμφωνα με το διάσημο γερμανό οικονομολόγο η ασιατική οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 1997 επιλύθηκε με την «άφεση» του χρέους και όχι με τα χρήματα των φορολογουμένων.

«Δεν είναι καλό για τον πιστωτή να αναγνωρίζει ότι δεν θα πάρει πίσω τα χρήματά του, αλλά όσο πιο σύντομα έρχεται αντιμέτωπος με την αλήθεια, τόσο το καλύτερο» ανέφερε, σημειώνοντας πως τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις είναι υπερχρεωμένα, οι τράπεζες είναι υπερχρεωμένες, τα κράτη είναι υπερχρεωμένα και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες είναι υπερχρεωμένες.

Όπως αναφέρει το Bloomberg η θέση του Χανς-Βέρνερ Ζιν αντανακλά τις ανησυχίες της Γερμανίας για τις διασώσεις που ξεκίνησαν το 2010 όπως στην περίπτωση της Ελλάδας, αλλά και για τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την ενίσχυση του δανεισμού προς τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.

Το δημοσίευμα αναφέρει πως το δημόσιο χρέος της Ιταλίας άγγιξε τα 2,15 τρισ. ευρώ και της Ελλάδας αντιστοιχεί στο 175% του ΑΕΠ, ενώ το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της χώρας είναι άνεργο.

«Με το δημόσιο χρέος να είναι σε σχεδόν σε αφόρητα επίπεδα, χρειαζόμαστε μια διάσκεψη χρέους στην Ευρώπη για τη χορήγηση μερικής παραγραφής στις χώρες του νότου. Αυτό πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο κοινής διαπραγμάτευσης, δεδομένου ότι περιλαμβάνει πολλές χώρες», ανέφερε ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου.

Ο ίδιος υποστήριξε πως το ζήτημα ενδεχόμενου αποπληθωριστικού κινδύνου χρησιμοποιείται για την παρασκευή της ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ η οποία ωστόσο όπως υποστηρίζει δεν θα χρησιμεύσει μόνο για να καταπολεμήσει τον αποπληθωρισμό, αλλά και για να σώσει τις τράπεζες (σε περίπτωση διαγραφής χρέους).

Newsroom ΔΟΛ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου