ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέα γενιά ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα – Τα χαρακτηριστικά τους

έρχεται-νέα-γενιά-ναυτιλιακών-εταιρε-507882

Θετικές ενδείξεις ανακοπής της πτωτικής πορείας των ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν στην Ελλάδα διαπιστώνουν αναλυτές, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τα τεκταινόμενα στον κλάδο.

Όπως μεταφέρεται στο Capital.gr από αρμόδιες πηγές, παρότι η τάση για συγχωνεύσεις διατηρείται, καθώς οι “μικροί” πλοιοκτήτες δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τους μεγάλους “χρηματιστηριακούς παίκτες”, υπάρχουν ορισμένες αντισταθμιστικές εξελίξεις, οι οποίες ανοίγουν το δρόμο για την είσοδο νέων εταιρειών στην αγορά.

Αρχικά, αναδύεται στο προσκήνιο μία νέα γενιά εφοπλιστών των μεγάλων ναυτιλιακών οικογενειών, η οποία, σε αρκετές περιπτώσεις, προσπαθεί να διαφοροποιηθεί, δημιουργώντας καινούριες εταιρικές οντότητες.

“Αυτές οι νέες εταιρείες επωφελούνται από σημαντική κεφαλαιακή και τραπεζική στήριξη και τείνουν να αποκτούν νεότερα πλοία” σημειώνουν πηγές που μελετούν την πορεία των ναυτιλιακών στην Ελλάδα.

Ενθαρρυντικό στοιχείο είναι, επίσης, η ανάδυση πολλών επενδυτικών funds, τα οποία έχουν τη διάθεση να διοχετεύσουν κεφάλαια σε νέες ναυτιλιακές. Ειδικότερα, αυτές οι εταιρείες βολιδοσκοπούν την αγορά, αναζητώντας τα κατάλληλα σχήματα που θα τους προσφέρουν υπεραξίες σε βραχυπρόθεσμο με μεσοπρόθεσμο επίπεδο.

Ένας τρίτος θετικός παράγοντας είναι οι καλές αγορές των containerships και bulk carriers, οι οποίες, όπως λέγεται στον Πειραιά, έχουν “ανοίξει την όρεξη” σε νέους επενδυτές και ήδη δρομολογούνται διαδικασίες για την ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών οντοτήτων. Άλλωστε, το ράλι στις δύο ναυλαγορές είναι παρατεταμένο και δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις αποκλιμάκωσης τουλάχιστον άμεσα.

“Είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί αν ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών έχει ξεκινήσει να αυξάνεται, αλλά οι παραπάνω παράγοντες δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων” τονίζουν στο Capital.gr άνθρωποι κοντά στα ναυτιλιακά γραφεία.

Η σημερινή εικόνα

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Petrofin Research, η οποία δημοσιεύτηκε τον περασμένο Ιανουάριο, το 2019 καταγράφηκαν 589 ελληνικές ναυτιλιακές εν λειτουργία. Το μακρινό 1998 είχαν την έδρα τους στην Ελλάδα 926 εταιρείες, το 2011 υποχώρησαν στις 762 και το 2016 στις 638. Ωστόσο, τα δύο τελευταία χρόνια, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται.

Το μεγαλύτερο “χτύπημα” έχουν δεχτεί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πέσει “θύματα” της ελλιπούς χρηματοδότησης, των εμπορικών πολέμων, της συρρίκνωσης της παγκόσμιας οικονομίας, ελέω πανδημίας, και κατ’ επέκταση της αύξησης του κόστους.

Στον αντίποδα, ανοδική είναι η τάση στον αριθμό των εταιρειών με υπερμεγέθεις και πολλές φορές διαφοροποιημένους στόλους που προσδίδουν μεγαλύτερη ευελιξία στην εγγενή μεταβλητότητα των ναυλαγορών.

Του Γιώργου Γεωργίου

capital.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου