ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κερέ: «Το ερώτημα δεν είναι η αναδιάρθρωση αλλά πότε θα γίνει»

κερέ-το-ερώτημα-δεν-είναι-η-αναδιάρθρ-404813
Στην άφιξη των εκπροσώπων των τεσσάρων θεσμών (ΔΝΤ, Κομισιόν, ΕΚΤ, ESM) στην Αθήνα και στην άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων για το τρίτο πρόγραμμα βοήθειας προς την Ελλάδα αναφέρεται άρθρο του γαλλικού Monde, στο οποίο φιλοξενούνται δηλώσεις του μέλους της Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΕΚΤ Μπενουά Κερέ.

Ο Κερέ λέει, μεταξύ άλλων, πως αυτά που ζητούν οι πιστωτές από την Ελλάδα δεν αποτελούν ούτε τιμωρία ούτε εφαρμογή ενός αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού.

Το διακύβευμα είναι υψηλό, αναφέρει η γαλλική εφημερίδα, και σημειώνει το πρόγραμμα-γέφυρα για την αποπληρωμή των τρεχουσών λήξεων, αλλά και για το πακέτο των 80 και πλέον δισ. ευρώ για την επόμενη τριετία. Αυτό που προέχει για την ελληνική κυβέρνηση είναι να «εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την ανάπτυξη και τη σταθερότητα της οικονομίας της», προειδοποιεί ο Κερέ. Ωστόσο, συνεχίζει η εφημερίδα, το περιεχόμενο της συμφωνίας έχει ξεσηκώσει σάλο σε τμήμα του κυβερνώντος κόμματος, όπως κατέδειξαν οι δύο ψηφοφορίες για τα προαπαιτούμενα.

«Ένα από τα κλειδιά για την επιτυχία του επόμενου πακέτο βοήθειας βρίσκεται στην ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να εξηγήσει στους πολίτες ότι τα μέτρα που ζητήθηκαν δεν είναι τιμωρία» συνεχίζει ο Κερέ, διαβεβαιώνοντας επίσης τον κόσμο ότι «οι μεταρρυθμίσεις του προγράμματος δεν έχουν την πρόθεση να επιβάλουν έναν αχαλίνωτο νεοφιλελευθερισμό στην Αθήνα». «Είναι αναγκαία η δημιουργία ενός σύγχρονου φορολογικού, κοινωνικού και δικαστικού πλαισίου, καθώς και να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό κράτος, ικανό να παρεμβαίνει στην οικονομία για το κοινό καλό. Μια αποστολή, στην οποία το ελληνικό Δημόσιο συχνά αποτυγχάνει» συνεχίζει ο Κερέ.

Αναφορικά με το θέμα της ελάφρυνσης του χρέους ο Κερέ σημειώνει ότι δεν είναι πια «αγκάθι» και ότι οι ευρωπαίοι ηγέτες έχουν δηλώσει έτοιμοι να το συζητήσουν. Ο Κερέ λέει ακόμη πως το ερώτημα δεν είναι αν πρέπει να αναδιαρθρώσουμε το ελληνικό χρέος, αλλά με ποιον τρόπο θα το κάνουμε, ώστε να είναι χρήσιμος για την ελληνική οικονομία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου