ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η συμφωνία εξαγοράς του 49% της Alitalia από την Etihad

υπεγράφη-η-συμφωνία-εξαγοράς-του-49-της-alita-169886

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αlitalia Γκαμπριέλε Ντελ Τόρκιο και ο επικεφαλής της εταιρίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Τζέιμς Χόγκαν, υπέγραψαν συμφωνία για την αγορά, από μέρους του αερομεταφοράς Εtihad, του 49% του πακέτου μετοχών της ιταλικής αεροπορικής εταιρίας.

«Θέλουμε μια πιο σέξι Alitalia, το ότι γίνεται εταίρος μας, θεωρούμε ότι είναι μια καθοριστική κίνηση, βασικής σημασίας», δήλωσε ο Χόγκαν.

Η Etihad δεσμεύεται να καταβάλει άμεσα 560 εκατομμύρια ευρώ για να καλύψει μέρος των χρεών της Alitalia και άλλα 600 εκατομμύρια ευρώ, σταδιακά, στο μέλλον, για απόκτηση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού, αγορά αεροσκαφών και εκπαίδευση του προσωπικού.

«Δεν θέλουμε να καταργήσουμε την ήδη υπάρχουσα πραγματικότητα, αλλά να πετύχουμε την σταθεροποίηση της επιχείρησης», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad.

Το 51% του μετοχικού κεφαλαίου παραμένει σε ιταλικά χέρια, κίνηση η οποία οφείλεται και στην ανάγκη να αποφευχθούν κυρώσεις από μέρους των ευρωπαϊκών αρχών.

Οι 2.170 υπάλληλοι, όμως, θα πρέπει να αλλάξουν αντικείμενο απασχόλησης ή να εγκαταλείψουν οριστικά την ιταλική εταιρία.

Περίπου 980 εργαζόμενοι θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης, χωρίς καμία βεβαιότητα επαναπρόσληψης από κάποια άλλη επιχείρηση.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, τις τελευταίες τέσσερις ημέρες, στο αεροδρόμιο της Ρώμης Φιουμιτσίνο συνεχίζεται «λευκή απεργία» των υπεύθυνων φορτοεκφόρτωσης αποσκευών, οι οποίοι – σε μεγάλο ποσοστό – συμπεριλαμβάνονται στην λίστα του προσωπικού που θα απολυθεί από την ιταλική αεροπορική εταιρία.

«Είναι παράλογο να μας ζητάνε να δεχθούμε την απόφαση αυτή, να βγούμε στην ανεργία, την ίδια στιγμή που γίνεται λόγος για στρατηγική ενίσχυση των αεροδρομίων της Ρώμης και του Μιλάνου», δήλωσε ένας από τους υπαλλήλους που παίρνουν μέρος στις απεργιακές κινητοποιήσεις, στην εφημερίδα της Ρώμης Il Messazzero.

Από την μεριά της, η εργοδοσία τονίζει ότι «λυπάται για όποιον θα πρέπει να εγκαταλείψει την εταιρία, αλλά για να χτισθεί το μέλλον, κάποιες φορές πρέπει να ληφθούν επώδυνες αποφάσεις».

tanea.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου