ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΦΚΑ: Πώς υπολογίζονται οι οφειλές για τη σύνταξη

εφκα-πώς-υπολογίζονται-οι-οφειλές-για-160829

Η έκδοση και απονομή της σύνταξης γρήγορα και έγκαιρα από τον ΕΦΚΑ αποτελεί μείζον ζήτημα για τους υποψήφιους συνταξιούχους.

Το «κλειδί» για ταχύτερη έκδοση της σύνταξης βρίσκεται στην αίτηση συνταξιοδότησης, η οποία πρέπει να υποβληθεί δύο χρόνια προτού συμπληρωθεί το αναγκαίο όριο ηλικίας.

Η προσυνταξιοδοτική βεβαίωση είναι πλέον υποχρεωτική πριν από την έκδοση της συνταξιοδοτικής απόφασης, ιδίως σε όσους έχουν διαδοχική ασφάλιση με ένσημα σε δύο ή και περισσότερα Ταμεία.

Η Εργατολόγος Μαργαρίτα Κάρδαρη, μιλώντας σήμερα το πρωί στην τηλεόραση του OPEN, αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαχειριστούν οι συνταξιούχοι τις οφειλές στον ΕΦΚΑ.
Χαρακτηριστικά, αναφέρει ότι το όριο των οφειλών για τα ασφαλιστικά ταμεία είναι οι 20.000 ευρώ με εξαίρεση τους αγρότες που είναι στα 6.000 ευρώ. Σε αυτό το όριο συμπεριλαμβάνονται και οι εξαγορές των πλασματικών ετών.

«Οι υποψήφιοι συνταξιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν είναι ανάγκη όταν καταθέτουν αίτηση να έχουν κατεβάσει το χρέος κάτω από τις 20.000 ευρώ καθώς έχουν μπροστά τους ένα χρονικό περιθώριο από την κατάθεση της αίτησης, σχεδόν ένα χρόνο, για να λάβουν δίμηνη προθεσμία για να βρουν τα χρήματα να τα καταβάλουν εφάπαξ, ούτως ώστε το υπόλοιπο ποσό που θα μείνει να παρακρατηθεί από τη σύνταξη», ενημερώνει η ίδια.

Η εργατολόγος συμβουλεύει τους συνταξιούχους να μην αγοράζουν πλασματικά έτη που δεν τα χρειάζονται.

Εάν υποψήφιος συνταξιούχος, ως ασφαλισμένος, είχε ρυθμίσει την οφειλή του σε δόσεις και τις κατέβαλε κανονικά μέχρι την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, τότε το ύψος των οφειλών του, που εν πολλοίς θα καθορίσει και την τύχη της σύνταξής του, θα καθοριστεί βάσει του εναπομείναντος ποσού της ρυθμισμένης οφειλής.

Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος έχει προηγουμένως ενταχθεί σε ρύθμιση οφειλών σε δόσεις τις οποίες κατέβαλε κανονικά, το ύψος των οφειλών του καθορίζεται βάσει του εναπομείναντος ποσού.

protothema.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου