ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ράλι στο αλουμίνιο – Σε αναστολή διαπραγμάτευσης παραμένει το νικέλιο

ράλι-στο-αλουμίνιο-σε-αναστολή-διαπ-110897

Οι τιμές του αλουμινίου στο Λονδίνο εκτινάχθηκαν έως και 5,2% την Τετάρτη, καθώς η σύγκρουση στην Ανατολική Ευρώπη και οι περαιτέρω κυρώσεις στον μεγάλο προμηθευτή Ρωσία προκάλεσαν προβλήματα στα logistics και απειλούν για μία ακόμα φορά να διαταράξουν την παγκόσμια προσφορά.

Το αλουμίνιο τριών μηνών στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου ενισχύθηκε κατά 2,3% στα 3.577,5 δολάρια ο τόνος, στις 03:10 GMT.

Η Ρωσία, η οποία παράγει περίπου το 6% του παγκόσμιου αλουμινίου και καλύπτει σχεδόν το 10% των αναγκών της σε νικέλιο, είναι επίσης σημαντικός παραγωγός φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί την παραγωγή αλουμινίου.

Υπενθυμίζεται ότι χθες Τρίτη, το LME ανέστειλε τη διαπραγμάτευση του νικελίου, μετά την εκρηκτική αύξηση των τιμών σε σε περισσότερα από 100.000 δολάρια ανά τόνο. Δεν προβλέπεται επανέναρξη της διαπραγμάτευσης νικελίου πριν από τις 11 Μαρτίου.

Ο χαλκός LME σημείωσε άνοδο 0,8% στα 10.291 δολάρια ο τόνος, ο μόλυβδος σημείωσε άνοδο 1,6% στα 2.536,5 δολάρια, ο ψευδάργυρος ήταν 1,2% υψηλότερος στα 4.186 δολάρια, ενώ ο κασσίτερος διολίσθησε 1,3% στα 48.000 δολάρια.

Το συμβόλαιο χαλκού με τις περισσότερες συναλλαγές Απριλίου στο Χρηματιστήριο Μελλοντικής Εκπλήρωσης της Σαγκάης υποχώρησε 0,8% στα 72.920 γιουάν (11.545,46 δολάρια) ο τόνος.

Τα αποθέματα αλουμινίου σε αποθήκες εγγεγραμμένες στο LME ήταν στους 79.350 τόνους, κυμαίνοντας κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2007.

Ιλιγγιώδης ρυθμός

Αν και όλα τα μέταλλα καταγράφουν άνοδο τιμών από την αρχή αυτής της εβδομάδας, το νικέλιο, που χρησιμοποιείται ιδίως για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τη Ρωσία να είναι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς του, ανεβαίνει με αληθινά ιλιγγιώδη ρυθμό.

«Η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου στον κόσμο και ο μεγαλύτερος παραγωγός πρωτογενών προϊόντων νικελίου, όπως το εξευγενισμένο νικέλιο, που είναι απαραίτητο για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», θυμίζει ο Μπενζαμέν Λουβέ, αναλυτής της OFI AM.

«Για την ώρα, οι κυριότερες (σ.σ. ρωσικές) εταιρείες που παράγουν μέταλλα έχουν γλιτώσει από τις κυρώσεις, όμως πολλές από τις εταιρείες αυτού του τομέα τις διευθύνουν ολιγάρχες που βρίσκονται κοντά στον Βλαντίμιρ Πούτιν», συνέχισε. «Ο αντίκτυπος» κυρώσεων σ’ αυτές «θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντικός, καθώς το 37% των ρωσικών εξαγωγών έχουν προορισμό την Ολλανδία και το 16% τη Γερμανία», συμπλήρωσε.

ΟΤ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου