ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Γερμανοί τεχνίτες του σιδηροδρόμου στο Βελεστίνο

γερμανοί-τεχνίτες-του-σιδηροδρόμου-σ-357725

Τεχνίτες της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας HVLE βρίσκονται από την προηγούμενη βδομάδα στο Βελεστίνο και ξεκίνησαν τις εργασίες εξωτερικής αποκατάστασης του πρώτου οχήματος της αυτοκινητάμαξας LH. Πρόκειται για μία ιστορική ντιζελάμαξα Linke-Hofmann, κατασκευής του 1947, που είναι η μοναδική που διασώζεται σ’ ολόκληρη την Ευρώπη και φιλοξενείται στον σιδηροδρομικό Σταθμό του Βελεστίνου και αποτελεί σιδηροδρομικό «θρύλο».

Για τη διάσωση της ιστορικής ντιζελάμαξας είχαν αναλάβει πρωτοβουλία τα μέλη της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Ο Μουσειακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας» που εδώ και αρκετά χρόνια δραστηριοποιείται στην κατεύθυνση της ανάδειξης της ιστορικής γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, μία γραμμή που παραμένει χρόνια ανενεργή.

Είχαν μάλιστα απευθυνθεί στο υπ. Πολιτισμού για να ζητήσουν συνδρομή χωρίς όμως να βρούνε ανταπόκριση.

Τελικά οι τεχνίτες της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας HVLE αποδέχτηκαν την πρόκληση και έτσι άρχισαν οι εργασίες συντήρησης.

«Η Linke Hofmann, είναι η κορωνίδα του στόλου αλλά και το σημαντικότερο κομμάτι του τακτικού μουσειακού σιδηροδρόμου που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε. Είναι η μοναδική σε ύπαρξη αυτοκινητάμαξα του είδους της παγκοσμίως και πλέον πρέπει να στεγαστεί. Καθώς το τραίνο δεν χωράει να στεγαστεί στο υπάρχον μηχανοστάσιο του σιδηροδρομικού σταθμού στο Βελεστίνο, είναι ζωτικής σημασίας η μόνιμη στέγασή του, ώστε να προστατευθεί από τα καιρικά στοιχεία και τη φθορά αλλά και από πιθανούς βανδαλισμούς και κλοπές, όπως εκείνες που το καθήλωσαν το 2013», είχε επισημάνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, πριν από λίγους μήνες, ο Γιώργος Τσακογιάννης, επικεφαλής του Συλλόγου.

Ο Μουσειακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας ξεκίνησε την δράση του το 1999 από μία μικρή ομάδα εθελοντών με μοναδικό κίνητρο την ανάδειξη της ιστορικής αυτής γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο. Για το σκοπό αυτό σαν έδρα χρησιμοποιήθηκε ο σταθμός του Βελεστίνου, λόγω ύπαρξης υποδομών (οίκημα φιλοξενίας, μηχανοστάσιο, περιστροφική πλάκα) ικανών να καλύψουν τις ανάγκες για την λειτουργία του μουσειακού σιδηροδρόμου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου