ΤΟΠΙΚΑ

Λογαριασμοί, δάνεια και μάρκετ

λογαριασμοί-δάνεια-και-μάρκετ-909240

Το τρίπτυχο αναφορών στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου – Νέα πρακτική εταιρειών φυσικού αερίου απασχολεί τους καταναλωτές

Λογαριασμοί φυσικού αερίου – «φωτιά», αυξήσεις στα επιτόκια των στεγαστικών δανείων και ανατιμήσεις στα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι ποσότητες των οποίων μειώνονται… Το τρίπτυχο των αναφορών καταναλωτών της περιοχής στην Ενωση Καταναλωτών Μαγνησίας, μέσω της οποίας αναζητούν «σωσίβιο» πολίτες, οι οποίοι τους τελευταίους μήνες έχουν να αντιμετωπίσουν πολλαπλά οικονομικά μέτωπα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Καταναλωτών Μαγνησίας, Αλέκο Κουτσελίνη, το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι αναφορές καταναλωτών αφορούν κυρίως σε λογαριασμούς φυσικού αερίου, «έναντι», στους οποίους δεν αναγράφονται οι κιλοβατώρες, παρά μόνο το χρηματικό ποσό που καλούνται να πληρώσουν.

Υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις καταναλωτών που υποστηρίζουν ότι οι έναντι λογαριασμοί έχουν βγει με βάση το ιστορικό κατανάλωσης. «Φέτος, ο χειμώνας ήταν πιο ήπιος κι αυτό σημαίνει ότι δεν έγιναν καταναλώσεις αντίστοιχες με τις περσινές. Εταιρείες ζητούν μεγάλα χρηματικά ποσά για κιλοβατώρες που δεν έχουν καταναλωθεί», εξηγεί ο κ. Κουτσελίνης.

Σε κάθε περίπτωση καταναλωτές διαμαρτύρονται για λογαριασμούς – «φωτιά» παρόλο που ο καιρός βοήθησε και παρόλο που και οι ίδιοι περιόρισαν το άνοιγμα των διακοπτών για τη θέρμανση των σπιτικών τους.

«Αυτό που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε για πρώτη φορά και χρειάζεται να ερευνήσουμε κατά πόσο είναι νόμιμο, είναι μια νέα πρακτική εταιρειών, που απειλούν καταναλωτές με διακοπή των παροχών τους για οφειλές σε προηγούμενους παρόχους», σημειώνει ο κ. Κουτσελίνης.

Στις ημερήσιες σχεδόν αναφορές, περιλαμβάνονται και διαμαρτυρίες δανειοληπτών που μαζί με τους τσουχτερούς λογαριασμούς ΔΕΚΟ έχουν να αντιμετωπίσουν και την αύξηση των επιτοκίων των δανείων τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να «κοκκινίσουν». Οι αυξήσεις στα επιτόκια ξεκίνησαν από το περασμένο καλοκαίρι και έκτοτε είναι συνεχείς, «ροκανίζοντας» το οικογενειακό εισόδημα.

Διαμαρτυρίες υπάρχουν και για την ακρίβεια σε προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι ποσότητες των οποίων μειώνονται. «Αυτό που έχει παρατηρηθεί είναι ότι μειώνονται οι ποσότητες και οι τιμές αυξάνονται. Αν και οι αυξήσεις των τιμών εμφανίζονται ως μικρές, στην ουσία είναι μεγάλες, καθώς η ποσότητα είναι μικρότερη. Πρόκειται για μία παραπλανητική τακτική», αναφέρει ο κ. Κουτσελίνης σύμφωνα με τον οποίο αφορά κυρίως σε απορρυπαντικά, καλλυντικά, χαρτικά και γαλακτοκομικά (κυρίως γιαούρτια και μαργαρίνες). «Ιδίως στα χαρτικά και τα απορρυπαντικά οι αυξήσεις είναι πάνω από 50%», τονίζει ο ίδιος.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου