ΤΟΠΙΚΑ

Υπηρεσίες δόμησης με ένα άτομο… στη Μαγνησία

υπηρεσίες-δόμησης-με-ένα-άτομο-στη-μ-906504

Μόνο τρεις από τις οκτώ Υπηρεσίες Δόμησης που προβλέπονται σε επίπεδο δήμων στη Μαγνησία εδώ και 12 χρόνια, μετά τον Καλλικράτη, λειτουργούν στον νομό και από αυτές οι δύο υπολειτουργούν διαθέτοντας μόλις ένα άτομο προσωπικό. Ο όγκος των εργασιών για το σύνολο σχεδόν του νομού διεκπεραιώνεται από την υπηρεσία του Δήμου Βόλου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε φόρτο των μηχανικών και σε καθυστερήσεις. Την ίδια ώρα, το προσωπικό, που παρουσιάζει ελλείψεις, σύρεται συχνά – πυκνά στα δικαστήρια για μια σειρά τεχνικών υποθέσεων και χωρίς να έχουν πλήρη νομική κάλυψη.

Με μελανά χρώματα περιέγραψε την καθημερινότητα των μηχανικών στις Υπηρεσίες Δόμησης, ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ (Ενωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών) Δημήτρης Χριστοδούλου, με αφορμή την έναρξη χθες, της απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου. Η απεργία των μηχανικών στις Υπηρεσίες Δόμησης θα συνεχιστεί έως και τις 13 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου, οι Υπηρεσίες Δόμησης δεν κατέβασαν… ρολά. Λειτουργούν και δέχονται πρωτόκολλα, όπως επίσης εξυπηρετούν χρηματοδοτούμενα έργα μέσω ΕΣΠΑ. Οι μηχανικοί ουσιαστικά απέχουν από το πληροφοριακό σύστημα του e-adeies, τη σύνταξη πράξεων προσκυρώσεων – τακτοποιήσεων και αναλογισμού, τη συμμετοχή στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, την ηλεκτρονική πλατφόρμα διενέργειας ελέγχων των Ελεγκτών Δόμησης.

«Στόχος μας δεν είναι να ταλαιπωρήσουμε τους συναδέλφους μας μηχανικούς και τους πολίτες, αλλά να ενημερώσουμε για τα αυξημένα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε», σημείωσε ο κ. Χριστοδούλου.

Σύμφωνα με τον ίδιο υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα είναι η στελέχωση Υπηρεσιών Δόμησης. Οπως ανέφερε, με εξαίρεση την υπηρεσία του Βόλου, στον υπόλοιπο νομό, υπηρεσίες δόμησης είτε δεν έχουν συσταθεί είτε υπολειτουργούν.

Για παράδειγμα στους Δήμους Αλμυρού και Σκιάθου, υπάρχει μόνο από ένας υπάλληλος, ενώ υπηρεσίες δόμησης δεν υπάρχουν στους δήμους Ρήγα Φεραίου, Νοτίου Πηλίου, Ζαγοράς – Μουρεσίου, Σκοπέλου και Αλοννήσου. Ζητούμενο είναι επίσης η στελέχωσή τους με το απαραίτητο προσωπικό συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Ζητούν ακόμη εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού -σε κάποια γραφεία ακόμη και η ύπαρξη σύγχρονου υπολογιστή ή εκτυπωτή είναι ζητούμενο- όπως και κωδικοποίηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας.

«Από τα βασικά αιτήματά μας είναι το μισθολογικό. Είμαστε ο μοναδικός επιστημονικός κλάδος χωρίς κλαδικό μισθολόγιο και όμως έχουμε ποινικές ευθύνες, χωρίς να έχουμε πλήρη νομική κάλυψη», αναφέρει ο κ. Χριστοδούλου. Μηχανικοί σύρονται στα δικαστήρια για άδειες που μπορεί να έχουν εκδοθεί σε καταπατημένες περιοχές, για τη μη έγκαιρη σύνταξη έκθεσης αυθαιρέτου, ενώ μπορεί να έχουν δεκάδες φακέλους να εξετάσουν για μια καπάκι που μπορεί να λείπει από φρεάτιο και είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό πολίτη.

«Στο ελικοδρόμιο κάποιοι είχαν αφαιρέσει τις σχάρες από τα φρεάτια ομβρίων, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό πολίτη και συνάδελφος μηχανικός καταδικάστηκε πρωτόδικα σε έξι μήνες. Βεβαίως στο Εφετείο αθωώθηκε, έτρεχε όμως τρία χρόνια στα δικαστήρια», σημειώνει ο κ. Χριστοδούλου.

«Αυτή τη στιγμή πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι χωρίς σωστά οργανωμένες πολεοδομίες δεν μπορεί να υπάρχει ανάπτυξη», καταλήγει κ. Χριστοδούλου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου