ΤΟΠΙΚΑ

Στο κυνήγι προσφορών για επιβίωση ~ Για να γεμίσει το καλάθι της νοικοκυράς

στο-κυνήγι-προσφορών-για-επιβίωση-για-858729

Σε απόγνωση οι καταναλωτές, βλέπουν δύσκολο χειμώνα, λόγω των συνεχών ανατιμήσεων στα ράφια

Στη φάση της αναζήτησης προσφορών, που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να γεμίσουν το καλάθι της νοικοκυράς στα σούπερ μάρκετ, βρίσκονται ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, προκειμένου να αντιμετωπίζουν τις συνεχείς ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και όχι μόνο.

Η αγορά των καθημερινών ειδών διατροφής πλέον για τους Βολιώτες είναι ένα «ταξίδι», που περιλαμβάνει επίσκεψη σε διαφορετικές αλυσίδες. Οπου υπάρχουν προσφορές, η προσέλευση είναι μεγαλύτερη. Ολοι θέλουν να αξιοποιήσουν και το τελευταίο τους ευρώ «δημιουργικά», ώστε το οικογενειακό τραπέζι να στρωθεί δίχως κλυδωνισμούς.

«Αγόρασα τρία πράγματα στο σούπερ μάρκετ και μου έφυγαν 20 ευρώ». Η φράση αυτή ακούγεται καθημερινά ολοένα και περισσότερο. Οι ποσότητες μειώθηκαν όσο δεν παίρνει και ο λογαριασμός στο ταμείο δεν έπεσε.

Η συνεχόμενη αύξηση που παρατηρείται αποδίδεται κυρίως στην ενεργειακή κρίση, που φέρνει μια αλυσιδωτή κρίση, η οποία επηρεάζει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το ράλι τιμών έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Ενδεικτικά, τον μήνα Μάρτιο το αλεύρι ήταν στο 1,28 ευρώ, ενώ τον Αύγουστο ανήλθε στο 1,86 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 45%. Το ψωμί για τοστ κόστιζε 1,85 ευρώ τον Μάρτιο, ενώ τον Αύγουστο έφτασε στα 2,20 ευρώ, αυξημένο κατά 18,9%.

Το ένα λίτρο γάλα πωλούνταν τον Μάρτιο προς 1,38 ευρώ και τον Αύγουστο σκαρφάλωσε στο 1,82 ευρώ, αύξηση 31%, ενώ στα μακαρόνια η τιμή τον Μάρτιο ήταν στα 0,97 ευρώ, ενώ τον Αύγουστο ανήλθε στο 1,20 ευρώ, ενισχυμένη κατά 23,7%.

Οι καταναλωτές είναι πλέον σε απόγνωση, αφού η ακρίβεια έχει τινάξει τον οικογενειακό προγραμματισμό στον αέρα, με το φάσμα της φτώχειας να μεγαλώνει και να απειλεί όλο και περισσότερες οικογένειες.

Από τα ξημερώματα για προσφορές

Υπάλληλοι μεγάλων και γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον Βόλο βρίσκουν τους πελάτες να περιμένουν από τα άγρια ξημερώματα στην είσοδο, για να επωφεληθούν των προσφορών. «Γνωρίζουν καλύτερα και από εμάς πόσο κοστίζει το κάθε προϊόν που υπάρχει στο ράφι. Οταν προαναγγέλλονται προσφορές περνούν δύο και τρεις φορές την ημέρα, για να σιγουρευτούν για την ημέρα που θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα προϊόν φτηνότερα», επισήμανε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Ε.Ν. , ταμίας σε κεντρικό μάρκετ του Βόλου.

Οι ευρύτερες αλυσιδωτές ανατιμήσεις αποτελούν βραχνά πλέον για την κάθε οικογένεια.

«Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή διότι ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα να επιβαρυνθεί πολύ, ούτε οι αλυσίδες να απορροφήσουν όλη την αύξηση και έτσι είναι αλυσιδωτές οι επιπτώσεις της νέας αύξησης» επισήμανε η ίδια υπάλληλος, προβλέποντας ότι το κύμα των αυξήσεων θα επεκταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και φυσικά θα έχει επίπτωση στην αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, που ούτως ή άλλως είναι περιορισμένη σημαντικά.

Για αυτό και τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ «κλειδώνουν» μετά από ατέλειωτη έρευνα αγοράς. Οπου υπάρχουν προσφορές συμφέρουσες και ανάλογα τα προϊόντα οι καταναλωτές σπεύδουν μαζικά, προκειμένου να εξασφαλίζουν περισσότερες αγορές σε πιο προσιτές τιμές.

Ερχεται δύσκολος χειμώνας

Από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται νέο κύμα αυξήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ που θα αφορά κυρίως σε προϊόντα καθαρισμού σπιτιού και προσωπικής υγιεινής, καθώς και σε βασικά είδη διατροφής, όπως το ρύζι, τα τυριά και τα ζυμαρικά.

Νοικοκυρές αναρωτιούνται πώς θα βγει ο χειμώνας, καθώς οι τιμές των βασικών αγαθών και υπηρεσιών αυξάνονται, με την ακρίβεια που πλήττει την οικονομία και το εισόδημα των καταναλωτών να μη δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης.

Με δεδομένο ότι οι τιμές των βασικών αγαθών συνεχίζουν να αυξάνονται μήνα με τον μήνα, όλοι εκτιμούν ότι έρχεται ένας δύσκολος χειμώνας και στο πεδίο της διατροφής.

Τον Αύγουστο σημειώθηκε αύξηση από 4% έως 20% σε αρκετά προϊόντα, όπως αλλαντικά, τυροκομικά, γαλακτοκομικά, στιγμιαίος καφές, αβγά και χαρτικά.

Ανθρωποι της αγοράς προεξοφλούν ότι έρχεται νέο κύμα ακρίβειας τον Σεπτέμβριο σε κρουασάν, τσουρέκια και κέικ έως και 20%, τυριά έως 12%, σαπούνια και υγρά πιάτων έως 9%, ζυμαρικά έως 8%, καθαριστικά και μαλακτικά ρούχων έως 8%, ρύζι 5% και βούτυρο έως 5%.

Η Ενωση Καταναλωτών Μαγνησίας και Θεσσαλίας συμβουλεύει τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς προτού ψωνίσουν, καθώς δέχεται καθημερινά πολλά παράπονα για τις ανατιμήσεις και το κύμα ακρίβειας. Οι πολίτες καταγγέλλουν αυξήσεις τιμών όχι μόνο στους λογαριασμούς ενέργειας, αλλά και στα καθημερινά είδη διατροφής.

Αλλο μείγμα παρεμβάσεων

Την ανάγκη να υλοποιηθεί άμεσα μείγμα παρεμβάσεων, έτσι ώστε να προστατευτεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό το βιοτικό επίπεδο των μισθωτών και κυρίως των χαμηλότερα αμειβόμενων, τονίζει μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βόλου Θανάσης Παπαδημόπουλος.

Το συνδικαλιστικό κίνημα έχοντας καταγράψει τις επιπτώσεις της ακρίβειας σε έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο Εργασίας, σύμφωνα με την οποία το 59% των εργαζομένων δηλώνει ότι η άνοδος των τιμών έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης βασικών ειδών διατροφής και το 74% των εργαζομένων επισημαίνει ότι η άνοδος των τιμών έχει οδηγήσει σε περιορισμό των δαπανών για θέρμανση, ζητεί άλλο μείγμα πολιτικών παρεμβάσεων.

«Οι επιπτώσεις της ακρίβειας στο βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και ειδικότερα στη μείωση της κατανάλωσης βασικών ειδών διατροφής, στον περιορισμό των δαπανών τους για θέρμανση, καθώς και στις δαπάνες ψυχαγωγίας είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Με επιδοτήσεις «ασπιρίνη» δεν γίνεται τίποτα. Χρειάζεται ένα άλλο μείγμα πολιτικής προκειμένου να τιθασευτούν οι ανατιμήσεις», επισήμανε ο πρόεδρος.

«Οταν το 59% των εργαζομένων δηλώνει ότι η άνοδος των τιμών έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης βασικών ειδών διατροφής και το 74% σε περιορισμό των δαπανών για θέρμανση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κοινωνία είναι σε απόγνωση. Η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της» πρόσθεσε ο κ. Παπαδημόπουλος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου