ΤΟΠΙΚΑ

Ψώνια στο ηλεκτρονικό «καλάθι»

ψώνια-στο-ηλεκτρονικό-καλάθι-855178

Ολοένα και περισσότεροι Βολιώτες προχωρούν σε αγορές μέσω διαδικτύου. Ρούχα, υποδήματα, καλλυντικά, ηλεκτρονικά είδη μέχρι και κουβέρτες μπαίνουν στο καλάθι παραγγελιών. Από τις εταιρείες ταχυμεταφορών επιβεβαιώνεται πως από την πανδημία και έκτοτε οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ σε προνομιακή θέση βρίσκονται, συγκριτικά με τους υπόλοιπους, οι επαγγελματίες, που εντάχθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού βλέπουν τους τζίρους τους να παραμένουν «ζωντανοί». Οι on line πωλήσεις ζέσταναν τα ταμεία τους.

Η νέα πραγματικότητα που υπάρχει και συνεχίζει να διαμορφώνεται, καθιστά ακόμη πιο αναγκαία τη δραστηριοποίηση των καταστηματαρχών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, για αυτό και τοπικά γίνονται ειδικά σεμινάρια. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, στο ηλεκτρονικό εμπόριο δραστηριοποιείται περίπου το 35% των καταστημάτων του Βόλου, έναντι 20% περίπου την προ covid εποχή.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Εχει να κάνει μόνο με το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές γίνονται με ευκολία, χωρίς μετακίνηση; Οχι βέβαια. Σύμφωνα με φανατικούς του ηλεκτρονικού εμπορίου υπάρχουν και άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα ο πλουραλισμός επιλογών και οι προσφορές 365 μέρες τον χρόνο.

Ο καταναλωτής μπορεί να κάνει τα ψώνια του σε βραδινές ώρες και σε ώρες που τα φυσικά καταστήματα δεν λειτουργούν. Υπάρχουν επίσης ως δέλεαρ πρόσβαση στα προϊόντα που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα, αλλά και χαμηλότερες πολλές φορές τιμές.

Υπάρχουν όμως και οι βασικοί ανασταλτικοί παράγοντες για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών, όπως τα μεταφορικά έξοδα και οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων ειδικά σε περιόδους αυξημένης κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα η περίοδος προ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, όπως αυτή που διανύουμε. Επίσης στα μειονεκτήματα συμπεριλαμβάνεται πάντα ο κίνδυνος ηλεκτρονικής απάτης, με τις καταναλωτικές οργανώσεις να συστήνουν σε μόνιμη πλέον βάση προσοχή στους διαδικτυακούς τόπους που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές.

Τα εμπόδια για τη μετάβαση στο e-εμπόριο

Αναφορικά με τις επιχειρήσεις, στα εμπόδια που λειτουργούν αποτρεπτικά στη δραστηριοποίησή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνονται το υψηλό κόστος δημιουργίας, λειτουργίας και προώθησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο επηρεάζει ακόμα περισσότερο τις μικρού μεγέθους επιχειρήσεις και η δυσχέρεια πρόσβασης των επιχειρήσεων σε χρηματοδότηση για τη δραστηριοποίησή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

«Επιπροσθέτως το κόστος χρήσης υπηρεσιών πληρωμών και ιδίως το κόστος προμήθειας του τεχνικού εξοπλισμού (POS) και οι υψηλές χρεώσεις των τραπεζών για ηλεκτρονικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται με τη χρήση κάρτας», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Απόστολος Οντόπουλος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Ο κ. Οντόπουλος λέει επίσης πως οι λίγοι έμποροι, που στην πανδημία έσπευσαν να δοκιμάσουν τις τύχες τους με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, άντεξαν και αντέχουν περισσότερο στα πλήγματα που επέφεραν τα δύο τελευταία χρόνια τα συνεχόμενα lock down. Μικρές ατομικές και οικογενειακές εμπορικές επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν ψηφιακά ανταγωνιστικές, όμως δεν διαθέτουν επαρκή «εργαλεία» και τεχνογνωσία, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου να επισημαίνει ότι η Πολιτεία πρέπει να εντείνει τις δράσεις επιμόρφωσης και στήριξης σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, διευκολύνοντας παράλληλα τις επιχειρήσεις να ενταχθούν στη νέα πραγματικότητα με περισσότερα εφόδια.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου