ΤΟΠΙΚΑ

Ξεκινούν διαδικασίες χωροθέτησης ήπιας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

ξεκινούν-διαδικασίες-χωροθέτησης-ήπ-841793

Καταρχήν απόφαση για τροποποίηση του master plan και εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών με στόχο τη χωροθέτηση ήπιας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στη γ’ προβλήτα έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου σε συνεδρίασή του που έγινε την Παρασκευή με τηλεδιάσκεψη.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ, Σωκράτης Αναγνώστου, ενημέρωσε ότι η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει δύο με τρία χρόνια. Σήμερα η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είναι χωροθετημένη στον χώρο των πρώην Σφαγείων όπου όμως υπάρχει το πρόβλημα ότι δεν εξασφαλίζεται άμεση πρόσβαση στη θάλασσα.

Ο κ. Αναγνώστου λέει ότι η δραστηριότητα θα μπορούσε να λειτουργήσει παράλληλα και στη γ’ προβλήτα όπου θα μεταφερθεί και η δραστηριότητα του scrap και θα υπάρχει δυνατότητα επισκευής γιοτ.

Αυτή τη στιγμή στη γ’ προβλήτα δένουν μόνο κάποια παροπλισμένα πλοία που θέλουν να μείνουν στο λιμάνι για λίγο καιρό.

Το λιμενικό ταμείο εκδίδει άδειες για μικροεπισκευές διάρκειας 72 ωρών για έκτακτες περιπτώσεις και σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Στον Παγασητικό υπάρχει οργανωμένο Ναυπηγείο μόνο στην περιοχή Λουτράκι Αμαλιαπόλεως, αλλά επιτρέπεται η επισκευή κατά την διάρκεια της ανέλκυσης και δεν υπάρχει «ντόκος» για να μπορεί να πλαγιοδετήσει ένα πλοίο και να εκτελέσει προγραμματισμένες επισκευές.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ λέει ότι για να χωροθετηθεί η ζώνη στη γ’ προβλήτα απαιτείται να γίνει η τροποποίηση του master plan και να εκπονηθεί νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας στο λιμάνι του Βόλου είναι ένα πολύχρονο αίτημα των επιχειρήσεων ναυπηγοεπισκευής. Θα δώσει εργασία σε εκατοντάδες τεχνίτες και δεκάδες επιχειρήσεις της περιοχής.

Οταν έκλεισε αυτή η ναυπηγοεπισκευή στο λιμάνι του Βόλου το 2009 με την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου δραστηριοποιούνταν στον κλάδο 2.500 τεχνίτες.

Στον Βόλο και τη Μαγνησία υπάρχει αξιοσημείωτη παράδοση στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο με έναν σημαντικό αριθμό επαγγελματιών να απασχολούνται στις επισκευές πλοίων.

Μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τεκμηριώνει τη βιωσιμότητα της εν λόγω δραστηριότητας με στοιχεία εξόχως θετικά.

Οι διαδικασίες για τη λειτουργία ήπιας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας ξεκίνησαν όταν ήταν στο τιμόνι του ΟΛΒ ο πρώην πρόεδρος Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.

Σε σύσκεψη στον ΟΛΒ τον Σεπτέμβριο του 2017 υπό τον πρώην υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή είχε αποφασιστεί η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου