ΤΟΠΙΚΑ

Ικανοποιημένο το 58% των εφήβων από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον

ικανοποιημένο-το-58-των-εφήβων-από-το-οι-832117

Θετικά τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε σε όλη τη Θεσσαλία για την ψυχική υγεία των εφήβων και τον ρόλο του σχολείου

Σημαντικά στοιχεία για την ψυχολογία των εφήβων της Θεσσαλίας, οι οποίοι σε ποσοστό 58% δηλώνουν ικανοποιημένοι από το οικογενειακό περιβάλλον και το σχολείο, αποκαλύπτει η μεγάλη έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα σε Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, με τη συμμετοχή της Βολιώτισσας Ελένης Ανδρέου. Η Βολιώτισσα ψυχολόγος, καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μίλησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τη συγκεκριμένη έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 580 μαθητές, ηλικίας 11 έως 17 ετών από όλη τη Θεσσαλία.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η έρευνα είναι ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο επιστημονικού προγράμματος που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Φλίντερς στην Αυστραλία, το οποίο έχει συντονιστικό ρόλο και την συμμετοχή δέκα χωρών, εξετάζοντας την ψυχική υγεία των εφήβων και ενδεχόμενες επιθετικές συμπεριφορές.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκε σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό, αφορούν στην ψυχική υγεία και επικεντρώνονται στους εφήβους της Θεσσαλίας. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας που διοργανώνουν ο Κλάδος Συμβουλευτικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛ.Ψ.Ε.) σε συνεργασία με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής, προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο παραλιακό συγκρότημα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας). Οι εργασίες ξεκίνησαν χθες και θα διαρκέσουν έως την Κυριακή 11 Νοεμβρίου.

Η Βολιώτισσα ψυχολόγος ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι στο διακρατικό πρόγραμμα συνεργασίας συμμετέχουν, μεταξύ άλλων Ινδονησία, Ιταλία, Νότια Κορέα, Βόρεια Κορέα, Ισπανία, Πολωνία και Ταιβάν.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα που αφορούν στη Θεσσαλία, καθώς σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα σχολεία διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην προώθηση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών και τους ενθαρρύνουν να λειτουργήσουν ως κύρια πηγή υποστήριξης, ειδικά για εκείνους τους μαθητές που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής για την αντιμετώπιση των αναγκών τους.

«Είναι ικανοποιητικό το αποτέλεσμα και μάλιστα εκφράζει και κάτι ακόμη, πέρα από αυτό που διαφαίνεται, ότι τα παιδιά στην ελληνική κοινωνία έχουν στηρίγματα. Το σχολείο και η οικογένεια έχουν υποστηρικτικό ρόλο για τα παιδιά και αυτό είναι το σημαντικό και το αισιόδοξο στοιχείο στη συγκεκριμένη έρευνα» υπογράμμισε η κ. Ανδρέου.

Τα παιδιά μιλούν

Στην έρευνα παρουσιάζεται μία εκτίμηση της συναισθηματικής, ψυχολογικής και κοινωνικής ευημερίας των Ελλήνων εφήβων μαθητών, ενώ καθορίζεται αν η ευημερία ποικίλλει, ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και το έτος. Συγκεκριμένα, αποδείχθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες ένιωθαν ότι ευημερούσαν, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό δήλωνε ότι δεν ευημερούσε και το υπόλοιπο είχε μέτρια ψυχική υγεία.

Διαπιστώθηκαν επίσης διαφορές μεταξύ των φύλων, με τις γυναίκες που αναφέρουν περισσότερες προκλήσεις για την ευημερία τους από ό,τι οι άντρες τους. Επιπλέον, οι νεότεροι μαθητές νιώθουν σε πιο έντονο βαθμό την ψυχική ευεξία, σε σύγκριση με τους μαθητές που είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

«Παρόλο που έχουμε ζητήματα με τους εφήβους που κυρίως αφορούν στην κατάχρησης του διαδικτύου ή την επιθετική συμπεριφορά, αυτά τα θέματα δεν φαίνεται να επηρεάζουν δυσμενώς, σε μεγάλο βαθμό την ψυχική υγεία των εφήβων», είπε η ίδια.

Η έρευνα διεξήχθη πέρυσι την άνοιξη και διαπιστώθηκε ότι τα μικρότερα παιδιά αναφέρουν λιγότερα προβλήματα ψυχικής υγείας.

«Απώτερος σκοπός είναι η έρευνα να μεταφραστεί σε επίσημες πολιτικές με προγράμματα παρέμβασης, που να απευθύνονται στην κοινωνική και μορφωτική ανάπτυξη όλων των παιδιών» σημείωσε, κλείνοντας, η κ. Ανδρέου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου