ΤΟΠΙΚΑ

Ανεξάρτητοι: Να παραμείνει στο Δήμο το γκαράζ της Φιλελλήνων

ανεξάρτητοι-να-παραμείνει-στο-δήμο-το-823439

Με ανακοίνωσή τους οι έξι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Βόλου, Ανδρέου –Μεϊκοπούλου Ελένη, Ιάσων Αποστολάκης, Κώστας Γαργάλας, Ματθαίος Δραμητινός, Φωτεινή Κοκκινάκη και Γιάννης Μολοχίδης υποστηρίζουν ότι το γκαράζ της οδού Φιλελλήνων πρέπει να παραμείνει στο Δήμο και να μην δοθεί με διαγωνισμό σε ιδιώτη.

Αναλυτικά αναφέρουν: «Κατά την 17η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου της 29ης Ιουνίου 2016 εκτός των απερίγραπτων, συκοφαντικών και άκρως δυσφημιστικών για τον Δήμο Βόλου γεγονότων που συνέβησαν και στα οποία θα αναφερθούμε σχετικά εκεί που πρέπει ,κι όταν πρέπει , υπήρχε και το θέμα 25. Ο ακριβής τίτλος του θέματος ήταν ΄΄Λήψη απόφασης έγκρισης τροποποιημένης μελέτης και τρόπου εκτέλεσης για την ολοκλήρωση του έργου : Πολυώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων στη διασταύρωση των οδών Φιλελλήνων Δημητριάδος’’ κατ’ εκτίμηση προϋπολογισμού 2.400.000 Ευρώ΄΄.

Το έργο βγήκε με δημόσιο διαγωνισμό ο οποίος και κηρύχθηκε άγονος. Μεσολάβησαν όμως , απ’ ότι ενημερωθήκαμε από τον κ. Θεοδώρου ( ασκών χρέη Δημάρχου όπως αρέσκεται να τιτλοφορείται) συνεννοήσεις και επαφές με πέντε Εταιρίες που έδειξαν ενδιαφέρον. Επειδή όμως για αδιευκρίνιστους λόγους , που δεν εξηγήθηκαν επαρκώς από τον κ. Θεοδώρου, δεν έκριναν συμφέρον το έργο γι αυτούς σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού ,η πλειοψηφία έκρινε σκόπιμο να τροποποιήσει τους όρους του διαγωνισμού.

Παρέμεινε δηλαδή ο προϋπολογισμός του έργου στα 2.400.000 Ευρώ εκ των οποίων τα 356.000 Ευρώ ( μαζί με το ΦΠΑ) είναι το εργολαβικό κέρδος, που ουσιαστικά ο Δήμος το κάνει δώρο στον ανάδοχο και το υπόλοιπο ΦΠΑ 395.612 Ευρώ. Τροποποιήθηκε όμως η υποχρέωση του αναδόχου προς τον Δήμο και που οριζόταν σε 8% επί των ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης και διαμορφώθηκε ως εξής: Μέχρι των εσόδων σε ύψος 350.000 Ευρώ ο ανάδοχος ουδεμία υποχρέωση έχει προς τον Δήμο. Από 350.000 έως 400.000 το 1% από 400.000 έως 450.000 1,5% και στη συνέχεια για κάθε 50.000 Ευρώ το ποσοστό αυξάνεται κατά 0,5% έως τις 750.000 και από τις 750.000 Ευρώ και άνω οπότε και ανέρχεται στο > 5%.

Για να το κάνουμε δεκάρικα τι ακριβώς σημαίνει αυτό . Από τα 2.400.000 αν βγάλουμε τα 350.000 περίπου που είναι το εργολαβικό όφελος με το αντίστοιχο ΦΠΑ ,το ποσό της καθαρής > είναι περίπου 2.050.000 Ευρώ. Αν , που είναι και το πιθανότερο και λόγω των γενικότερων ειδικών οικονομικών συνθηκών , τα έσοδα για τον ανάδοχο για τα επόμενα 6 χρόνια είναι κάτω αλλά κοντά στα 350.000 τότε στα 6 αυτά χρόνια η > θα έχει αποσβεστεί πλην των λειτουργικών του εξόδων . Αν επίσης υπολογισθεί ότι για τα επόμενα 2 χρόνια θα καλυφθεί το σύνολο των λειτουργικών εξόδων της επένδυσης μέχρι τότε, στα υπόλοιπα 22 περίπου χρόνια ο ανάδοχος θα εισπράττει 350.000 ( στο ελάχιστο )κατ’ έτος και ΧΩΡΙΣ να έχει ΚΑΜΙΑ υποχρέωση προς τον Δήμο Βόλου. Σύμφωνα με τη σύμβαση δεν θα του δώσει ούτε ένα ενοίκιο περιπτέρου.

Αν αυτή συνεπώς η απόφαση αλλά και η σύμβαση δεν είναι ΣΚΑΝΔΑΛΟ, αρχικά πολιτικό , τότε τι μπορεί να οριστεί ως σκάνδαλο και προφανής βλάβη του Δημοτικού Συμφέροντος που σημαίνει του συμφέροντος του καθενός Δημότη ξεχωριστά;

Και σαν να μην έφτανε αυτό έρχεται να ολοκληρώσει την παράσταση στο θέατρο του παραλόγου , ο κ. Σταυρίδης ( Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών) και να εκτιμήσει ότι για το έργο μάλλον δεν θα βρεθεί εταιρία να το αναλάβει και μάλλον ο Δήμος θα οδηγηθεί να το κατασκευάσει μόνος του. Κι εύλογα αναρωτιέται κανείς. Μα αν υπάρχει τέτοια εκτίμηση και αντίστοιχη βούληση τότε γιατί εξ αρχής δεν αναλαμβάνει ο Δήμος την αποπεράτωση ; Κι αν αυτό που είπε ο Αντιδήμαρχος ισχύει και δεν ήταν μόνο μια εκτίμηση για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, μήπως κρύβεται και κάτι άλλο πίσω από αυτό;

Η προσπάθεια όμως να επαναφέρουμε την πρότασή μας ,που έχει δημοσιοποιηθεί ήδη ,έπεσε στο κενό αφού ο Πρόεδρος κ. Μουλάς ούτε καν δέχθηκε να την παραλάβει. Η πρόταση δηλαδή που περιελάμβανε συνοπτικά την αποπεράτωση του υπάρχοντος και μόνον κτηρίου με Δημοτικά χρήματα και με χρόνο απόσβεσης περί τα οκτώ χρόνια( με τις πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις) , ακύρωση του πολυωρόφου Parking (οι 160 θέσεις είναι ικανοποιητικότατες σαν αριθμός) και άρα ανάσα για την περιοχή, δημιουργία χώρου πρασίνου χαμηλής βλάστησης , κατασκευή μικρού ισογείου καταστήματος διαφήμισης τοπικών προϊόντων , γραφείων πληροφοριών για την πόλη και προώθησης προϊόντων λαϊκής τέχνης από σπουδαστές του Δημοτικού ΙΕΚ ,λειτουργία με την ευθύνη του Δήμου και προς όφελος των Δημοτών και της πόλης μας , με χαμηλότατο έως ευτελές τίμημα στάθμευσης μετά την απόσβεση και άλλα πολλά .

Και φυσικά το έργο και η περιουσία να παραμείνει για πάντα στο Δήμο και να μην γίνει προσφορά σε αναδόχους(sic!) που καραδοκούν”.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου