ΤΟΠΙΚΑ

Γαιάνθρακα και βιομάζα ως εναλλακτικό καύσιμο σε βιομηχανία της Β ΒΙΠΕ

γαιάνθρακα-και-βιομάζα-ως-εναλλακτικ-76904

Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για παράλληλη χρήση γαιάνθρακα και βιομάζας ως εναλλακτικού και συμπληρωματικού καυσίμου, βιομηχανίας που βρίσκεται και λειτουργεί στη Β΄ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, στο Δήμο Ρ. Φεραίου, ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.

Στα πλαίσια της προσπάθειας βελτίωσης της ανταγωνιστικότητάς της, η εταιρεία ζήτησε να της επιτραπεί η χρήση γαιάνθρακα και βιομάζας, συμπληρωματικά και εναλλακτικά προς το φυσικό αέριο, ώστε να έχει τη δυνατότητα προσαρμογής του κόστους παραγωγής της στα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς, δεδομένου ότι το κόστος της ενέργειας συμμετέχει σε ποσοστό περίπου 40% στο κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια στο κόστος του τελικού προϊόντος.

Η βιομάζα θα προέρχεται από καλλιέργειες αγριαγκινάρας, χωρίς όμως να αποκλείεται η χρήση και άλλων αντίστοιχων ενεργειακών καλλιεργειών.

Η μέγιστη ετήσια κατανάλωση θα ανέρχεται σε περίπου 16.000 tn/yr που αντιστοιχεί σε 6.500 στρέμματα καλλιεργούμενη έκταση με τη σύναψη μακροχρόνιων συμβολαίων με παραγωγούς, αρχικά για το 50% της παραπάνω ποσότητας (στα πλαίσια της διαμόρφωσης των αναλογιών του μίγματος καυσίμων).

Η καύση του γαιάνθρακα και της βιομάζας θα γίνεται από κοινού (μικτή καύση) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής (καυστήρας ρευστοποιημένης κλίνης) και όλες τις απαραίτητες διατάξεις αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ώστε να αποφευχθεί επιβάρυνση της περιοχής από αέριους ρύπους.

Με την τροποποίηση θα υπάρξει αύξηση της εκπεμπόμενης ποσότητας σε Διοξείδιο του Θείου (SO2), Οξείδια του Αζώτου (ΝΟx), στερεά σωματίδια και CO ανάλογα με την εκάστοτε αναλογία του γιαάνθρακα, της βιομάζας και του φυσικού αερίου στο μείγμα καυσίμων. Η σκόνη που θα παράγεται από τη κοσκίνηση και θρυμματοποίηση του καυσίμου θα συλλέγεται από μια με διάταξη απαγωγών, αεραγωγού και ανεμιστήρα μέσω των οποίων θα οδηγείται σε σακόφιλτρο τύπου pulse jet.

Η συλλεγόμενη στο σακόφιλτρο σκόνη θα επιστρέφει στον τροφοδότη καυσίμου, ώστε να οδηγηθεί στο κόσκινο τροφοδοσίας. Για τα μεγάλα στερεά (PM10 και μεγαλύτερα) που περιέχονται στα καυσαέρια θα χρησιμοποιείται πολυκυκλώνας καυσαερίων, ενώ τα σωματίδια μικρότερου μεγέθουςαπό PM10 θα κατακρατώνται με τη χρήση σακόφιλτρου.

Τέλος, για τη δέσμευση του μεγαλύτερου μέρους του θείου που περιέχεται τόσο στο γαιάνθρακα όσο και στη βιομάζα, προβλέπεται η εγκατάσταση πλυντρίδας έκπλυσης των καυσαερίων με CaOH.

Σύμφωνα με τα σενάρια που παρουσιάζει η εταιρεία ακόμα και στο δυσμενέστερο σενάριο (με χρήση αποκλειστικά γαιάνθρακα ως καύσιμο) οι χείριστες τελικές τιμές εκπομπής ρύπων είναι εντός των ορίων που έχουν τεθεί από την υφιστάμενη ΑΕΠΟ.

Για τη συνεχή παρακολούθηση των ρυπαντών και των λοιπών παραμέτρων των καυσαερίων προβλέπεται η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος συνεχούς παρακολούθησης και καταγραφής. Οι ρύποι, οι οποίοι θα μετρούνται συνεχώς, είναι SO2, ΝΟx, στερεά σωματίδια και CO.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου