ΤΟΠΙΚΑ

Ενοχοι οι 5 από τους 11 κατηγορούμενoυς για τη ναυτική τραγωδία «Norman Atlantic»

ενοχοι-οι-5-από-τους-11-κατηγορούμενoυς-γι-768728

Μεταξύ των επιζησάντων στο πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα είναι και τρεις Βολιώτες

Την ενοχή των πέντε κατηγορουμένων από τους συνολικά 11 για την πυρκαγιά που είχε εκδηλωθεί τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 από άγνωστη αιτία στο γκαράζ του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου «Norman Atlantic» με ιταλική σημαία, ανοιχτά της Αδριατικής, αποφάσισε το Πρωτοδικείο Πειραιά.

Στο δρομολόγιο του φορτηγού πλοίου είχαν χάσει τη ζωή τους 12 άνθρωποι ενώ κάποιοι θεωρούνται έως και σήμερα αγνοούμενοι. Ανάμεσα στους επιζήσαντες και τρεις Βολιώτες, ο αυτοκινητιστής Νίκος Μπαχάρης, ο τοπογράφος Χρυσόστομος Αποστόλου και το μέλος του πληρώματος του μοιραίου πλοίου Δήμος Σωτηρόπουλος, οι οποίοι -όπως έχουν περιγράψει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ– πήγαν στην κόλαση και ξαναγύρισαν.

To πολύνεκρο δυστύχημα σημειώθηκε όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο τέταρτο γκαράζ πλοίο. Οι επιβάτες του για να σωθούν πάλεψαν με τις φλόγες αλλά και με πολύ ακραία καιρικά φαινόμενα μέχρι να φθάσουν τα σωστικά συνεργεία, τεράστια κύματα, βροχή, χαλάζι.

Το πλοίο την ημέρα του πολύνεκρου ναυτικού ατυχήματος είχε αναχωρήσει από την Πάτρα με 485 επιβαίνοντες, εκ των οποίων 55 μέλη του πληρώματος, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνα όταν ξεκίνησε ο εφιάλτης.

Συγκεκριμένα, από το Δικαστήριο καταδικάστηκαν οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ, καθώς και τρία μέλη του πληρώματος/υπάλληλοι της εταιρείας. Το Πρωτοδικείο Πειραιά μετά από συγχωνεύσεις επέβαλε συνολική ποινή πέντε ετών στον καθένα, μετατρέψιμων σε 20 ευρώ την ημέρα για τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ, 10 ευρώ για τα δύο μέλη του πληρώματος και 5 ευρώ την ημέρα στον τρίτο που ήταν κατώτερο πλήρωμα. Η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκασή της από το εφετείο.

Ανάλογο δικαστήριο γίνεται και στην Ιταλία, ενώ όποια αμετάκλητη απόφαση εκδοθεί πρώτη σε μία από τις δύο χώρες, αποτελεί δεδικασμένο και για την άλλη.

Σύμφωνα με στελέχη της ΑΝΕΚ, το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ. Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου