ΤΟΠΙΚΑ

«Ταφόπλακα» στην τεχνολογική εκπαίδευση

ταφόπλακα-στην-τεχνολογική-εκπαίδ-719796

Πτυχία χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και νέα «στρατιά» ανέργων εκπαιδευτικών, έρχονται μέσα από τις σαρωτικές ανατροπές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση. Το σχέδιο νόμου για το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, οδηγεί την επαγγελματική εκπαίδευση ένα βήμα πιο κοντά στο… γκρεμό της διάλυσης, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

Εξάλειψη τομέων, νέες διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών και απόφοιτοι χωρίς την εξειδίκευση που απαιτεί η αγορά εργασίας, συνιστούν τους κινδύνους του νέου «μορφώματος» του Υπουργείου Παιδείας, που έρχεται να βάλει «ταφόπλακα» στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπως εκτιμούν καθηγητές της περιοχής. Την ίδια ώρα, οι ριζικές αλλαγές που προωθούνται και στο Γενικό Λύκειο, εκτιμάται ότι αποτελούν «δώρο» στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς ο περιορισμός των επιστημονικών πεδίων θα αυξήσει την απαίτηση φροντιστηρίων για τους μαθητές.

Νέα αναστάτωση

Νέα αναστάτωση δημιουργούν στην εκπαιδευτική οικογένεια της Μαγνησίας οι σαρωτικές ανατροπές που προβλέπονται στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο και οι ριζικές αλλαγές στο Γενικό Λύκειο.

Οι μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας που είδαν το φως της δημοσιότητας, σήμαναν συναγερμό στην τοπική Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, που θα συνεδριάσει σήμερα, Τρίτη, στις 7:30 το απόγευμα, για να εξετάσει αναλυτικά το σχέδιο νόμου που προωθείται και που όπως εκτιμάται μόνο προς τη σωστή κατεύθυνση δεν κινείται.

Τελειωτικό χτύπημα

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης υποστηρίζει ότι οι νέες αλλαγές θα καταφέρουν το τελειωτικό χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση. «Πρόκειται για ένα μόρφωμα που οδηγεί την τεχνική εκπαίδευση στο γκρεμό της διάλυσης», δήλωσε ο κ. Σαβελίδης.

Στο νέο τεχνολογικό λύκειο, προβλέπονται αλλαγές στην πρακτική άσκηση, τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και την έμφαση σε επαγγέλματα αιχμής. Προβλέπονται 12 νέοι τομείς Μηχανολογίας, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας, Δομικών Έργων, Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων, Τροφίμων και Διατροφής, Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, Διοίκησης και Οικονομίας, Ναυτικών Πλοιάρχων και Ναυτικών Μηχανικών, τους οποίους οι μαθητές θα πρέπει να δηλώνουν από την α’ τάξη. Παράλληλα, οι μαθητές των ΤΕΛ θα διδάσκονται δυο ώρες αγγλικά, έξι ώρες πληροφορικής και λιγότερες θρησκευτικά και ιστορία.

Από το σύνολο των 12 νέων ειδικοτήτων, εξαλείφονται τομείς, όπως αυτοί της πληροφορικής και των οχημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Σαβελίδη, αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι βγαίνουν από τη δημόσια εκπαίδευση ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας που προσφέρουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους, αλλά ότι επιπλέον κινδυνεύει και νέος αριθμός εκπαιδευτικών να βγει σε διαθεσιμότητα.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι η ενοποίηση τομέων στην τεχνολογική εκπαίδευση, δε θα προσφέρει στους αποφοίτους την απαιτούμενη εξειδίκευση, από τη στιγμή που το πρόγραμμα των μαθημάτων κινείται κάπου ενδιάμεσα στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση.

«Δώρο» στα φροντιστήρια

Την ίδια ώρα οι έξι ριζικές αλλαγές που προωθούνται στο Γενικό Λύκειο θα αποτελέσουν -σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας- «δώρο» στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από έξι που είναι σήμερα, σε τέσσερα. Επίσης, περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλάβει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Ακόμη, οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε 6 έως 8 βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού (κατεύθυνση).

Επιπλέον, καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας «κυρίαρχος – επόπτης» Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να «εξαντλείται» η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα. Στη Β’ Λυκείου εισάγεται ως βασικό μάθημα η «Φιλοσοφία» καθώς και το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» (Θεσμοί – Αρχές Δικαίου – Οικονομία) στην Α’ και Β’ λυκείου. Τέλος, ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α’ και Β’ λυκείου, ενώ στην Γ΄ τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης.

«Με τον τρόπο που σχεδιάζεται, το νέο Γενικό Λύκειο, θα λειτουργεί ουσιαστικά ως προθάλαμος προετοιμασίας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλα, ως δώρο στην ιδιωτική εκπαίδευση, από τη στιγμή που ο περιορισμός των επιστημονικών πεδίων θα αυξήσει την ανάγκη φροντιστηριακών μαθημάτων», σημειώνει ο κ. Σαβελίδης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου