ΤΟΠΙΚΑ

Με αργούς ρυθμούς προωθείται η Φιλαναγνωσία

με-αργούς-ρυθμούς-προωθείται-η-φιλανα-713876

Με αργούς ρυθμούς προωθείται στους μαθητές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο βάση του ισχύοντος προγράμματος.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου υπάρχει μόνο μια ώρα την εβδομάδα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το μάθημα της Λογοτεχνίας-Φιλαναγνωσίας κατά την διάρκεια του οποίου, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιλέγουν να διδάσκουν το μάθημα της Γλώσσας.

Τα παραπάνω τονίστηκαν χθες το απόγευμα σε ημερίδα, που διοργάνωσαν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας και το εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια και Π.Τ.Π.Ε κ. Τασούλα Τσιλιμένη, αναφερόμενη στις στρατηγικές που αναπτύσσουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για την φιλαναγνωσία τόνισε ότι ο καθένας θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί από την ιδιότητα που διαθέτει με σκοπό να γίνει μια οργανωμένη και σωστή προσπάθεια προκειμένου τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα.

Όπως επεσήμανε η ίδια η πρώτη προσπάθεια για να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα θα πρέπει να γίνει από τους γονείς και στην συνέχεια από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων.

Χαρακτηριστικά η κ. Τσιλιμένη τόνισε «ένα παιδί δεν γεννιέται αναγνώστης αλλά γίνεται. Ο πρώτος χώρος αγωγής είναι η οικογένεια.

Στη συνέχεια πρέπει να εξετάσουμε τον ρόλο των εκπαιδευτικών. Στην ουσία θα πρέπει να πιάσουμε το θέμα της φιλαναγνωσίας από την αρχή και να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια από όλους».

Αναφερόμενη στη συνέχεια στον χρόνο που αφιερώνεται στα σχολεία για το μάθημα της φιλαναγνωσίας σημείωσε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν το χρόνο που χρειάζονται αφού σύμφωνα με το πρόγραμμα δίνεται μόνο μια ώρα, όπου στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν να διδάσκουν το μάθημα της γλώσσας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε : «Το βιβλίο στην παραδοσιακή του μορφή χαρτί και μελάνι, παρά τη συνεχώς αυξανομένη χρήση του “ηλεκτρονικού” τρόπου πληροφόρησης, ήταν και συνεχίζει να είναι, κατά μεγάλο βαθμό μια ιδιαίτερα προσφιλής και εύχρηστη πηγή πληροφόρησης και μέσο μετάδοσης γνώσεων. Όσο περισσότερο εξελίσσεται η τεχνολογία δεν θα πρέπει να χαθεί το βιβλίο. Είναι αλήθεια ότι η ηλεκτρονική πληροφόρηση έχει πάρει μεγάλο μερίδιο από πλευράς ενημέρωσης ακόμη και μικρών μαθητών από το βιβλίο ωστόσο θα πρέπει να υπάρξουν κίνητρα μάθησης για τους μαθητές, έτσι ώστε να προωθηθεί ως βασικό μάθημα η φιλαναγνωσία».

Η πρόεδρος του τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης κ. Μαρία Παπαδοπούλου, πρόεδρος του τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης πρόσθεσε ότι είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τα παιδιά το να μάθουν να διαβάζουν και να γίνουν καλοί αναγνώστες στο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας υπήρχε έκθεση υλικού από μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων που δημιουργήθηκε με αφορμή παιδικά λογοτεχνικά βιβλία.

ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου