ΤΟΠΙΚΑ

Πρώτο τη τάξει μνημείο της Ευρώπης

πρώτο-τη-τάξει-μνημείο-της-ευρώπης-851206

Στις 26 Μαρτίου θα αναρτηθεί στην Ακρόπολη η ένδειξη, με την οποία το έμβλημα της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς θα αναγορευτεί σε πρώτο τη τάξει μνημείο στον υπό σύνταξη Κατάλογο Μνημείων Ευρωπαϊκής Κληρονομιάς, ανακοίνωσε ο Γιώργος Βουλγαράκης, στην άτυπη συνάντηση των υπουργών Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Βερολίνο.
Το θέμα του άτυπου συμβουλίου υπουργών Πολιτισμού, που συγκάλεσε η γερμανική προεδρία, ήταν «η οικονομία του πολιτισμού», η οικονομική δηλαδή δραστηριότητα περί τον πολιτισμό που παράγει εισόδημα και θέσεις εργασίας και αποτελεί εκ των πραγμάτων μία νέα -και μέχρι στιγμής σχετικά παραμελημένη από την ΕΕ- διάσταση.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, πρόκειται για μία πολιτική εν τω γεννάσθαι» είπε ο κ. Βουλγαράκης, επισημαίνοντας τις διαφορές μεταξύ των χωρών, καθώς αλλού τα πολιτιστικά «συμφέροντα» αφορούν σε μία αναπτυγμένη κινηματογραφική βιομηχανία και αλλού, όπως στην Ελλάδα, στην αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ακόμη, αναφέρθηκε και στον καταρτιζόμενο κατάλογο των μνημείων ευρωπαϊκής κληρονομιάς, που δρομολογήθηκε πρόσφατα με πρωτοβουλία της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ουγγαρίας και υποστηρίχθηκε από την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας ότι ο απώτερος στόχος του εγχειρήματος είναι η ένταξή του σε ένα πρόγραμμα της ΕΕ, προκειμένου να εξευρεθούν πόροι για την συντήρηση των μνημείων.
Ο αρμόδιος για θέματα Πολιτισμού Επίτροπος Γιαν Φίγκελ, δεσμεύτηκε να παρουσιάσει τον Απρίλιο μία πρόταση για την στρατηγική που προτίθεται να ακολουθήσει η ΕΕ, προκειμένου να προωθηθεί η οικονομική διάσταση του Πολιτισμού.
Ο προεδρεύων του συμβουλίου, Γερμανός αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Μπερντ Νόιμαν, υπογράμμισε ότι έχει υποτιμηθεί το γεγονός ότι ο πολιτισμός «κάνει τζίρο δισεκατομμυρίων», χρησιμοποιώντας μάλιστα τα στοιχεία μίας έρευνας σύμφωνα με την οποία οι κλάδοι των οπτικοακουστικών και της λεγόμενης «δημιουργικής» βιομηχανίας (σ.σ των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, «ντιζάϊν»,κλπ) «παίζουν» σχεδόν στην ίδια κατηγορία με τους παραδοσιακούς βιομηχανικούς κλάδους.
Συγκεκριμένο παράδειγμα με στοιχεία του 2002 και με τη λογική της σύγκρισης μεταξύ «άρτου» και «θεαμάτων»: Ο τζίρος της παραδοσιακής βιομηχανίας τροφίμων ήταν 791 δισ. ευρώ και ο αντίστοιχος τζίρος από τις οικονομικές δραστηριότητες των οπτικοακουστικών μέσων και της «δημιουργικής» βιομηχανίας ήταν 556 δισ. ευρώ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου