ΤΟΠΙΚΑ

Προβληματισμός για το εμβόλιο της AstraZeneca στα Ειδικά Σχολεία της Μαγνησίας

προβληματισμός-για-το-εμβόλιο-της-astrazeneca-σ-665614

Ενώ τα πρώτα ραντεβού έχουν οριστεί με το άνοιγμα της πλατφόρμας – Με μικρή συμμετοχή η χθεσινή απεργία

Τα πρώτα ραντεβού για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό εκπαιδευτικών και μαθητών των Ειδικών Σχολείων της Μαγνησίας έχουν ήδη οριστεί μέσω της ειδικής πλατφόρμας που άνοιξε προχθές. Ωστόσο εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς μαθητών δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το εμβόλιο της AstraZeneca που θα τους χορηγηθεί, μετά την προληπτική αναστολή της χορήγησης του συγκεκριμένου εμβολίου από χώρες της Ε.Ε. και στον απόηχο αναφορών για πιθανή πρόκληση θρομβώσεων.

Εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων έχουν ήδη ενημερώσει τους συλλόγους διδασκόντων αλλά και τους γονείς οι οποίοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον το προηγούμενο διάστημα προκειμένου να συμπεριληφθούν τα παιδιά τους στη λίστα των εμβολιασμών, ωστόσο αντιμετωπίζουν επιφυλάξεις από αμφότερες τις πλευρές.

Παρ’ όλο που ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αποτελεί αίτημα του κλάδου, το συγκεκριμένο εμβόλιο φαίνεται να δημιουργεί δεύτερες σκέψεις και για έναν ακόμη λόγο. Οσοι κάνουν τώρα την πρώτη δόση, θα μπορέσουν να κάνουν τη δεύτερη τον Ιούνιο, οπότε και τα μαθήματα θα έχουν ολοκληρωθεί και τα σχολεία θα κλείνουν. «Μέχρι τότε θα είμαστε μερικώς προστατευμένοι», λένε.

Η ανταπόκριση εκπαιδευτικών και γονέων μαθητών ειδικής αγωγής στον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό θα φανεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Μικρή η συμμετοχή στην απεργία, παρά τα προβλήματα

Χθες, εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχαν στην πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση για την ειδική αγωγή. Με εξαίρεση το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ν. Ιωνίας, όπου σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί προχώρησαν σε απεργία, στα υπόλοιπα σχολεία η συμμετοχή κυμάνθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό κατά μέσο όρο.

Εκτός από το αίτημα του εμβολιασμού που φαίνεται να δρομολογείται έστω και με επιφυλάξεις, τα υπόλοιπα προβλήματα παραμένουν.

Το πιο σημαντικό αφορά στη μετακίνηση των μαθητών με λεωφορεία και ταξί όπου συναντιούνται μαθητές ακόμη και από τέσσερα διαφορετικά σχολεία, με κίνδυνο διασποράς του κορονοϊού.

Ειδικά για το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, τέθηκε και ζήτημα κάλυψης των κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών εξαιτίας των αδειών ειδικού σκοπού που έλαβε σχεδόν το μισό εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όταν έκλεισαν τα σχολεία της γενικής αγωγής.

Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας τοποθετήθηκαν εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης που όμως δεν καλύπτουν ούτε το σύνολο των κενών ούτε το σύνολο των ειδικοτήτων που απαιτούνται ειδικά για τα εργαστήρια. Εξαιτίας των ελλείψεων, το πρόγραμμα των μαθημάτων έχει περικοπεί κατά μία ώρα, ενώ κάποια εργαστήρια δεν γίνονται ελλείψει εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα γεωπόνου.

«Μας θέλουν ως ειδικά σχολεία απλώς ανοιχτά. Αυτό όμως δεν είναι εκπαίδευση, είναι φύλαξη παιδιών. Υπάρχουν ωρολόγια προγράμματα που θα πρέπει να τηρηθούν και τα κενά να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων κι όχι με ειδικότητες που απλώς υπάρχουν διαθέσιμες», σχολίαζε εκπαιδευτικός στην ειδική αγωγή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου