ΤΟΠΙΚΑ

Αναπτυξιακές διαταραχές στο 10% του πληθυσμού

αναπτυξιακές-διαταραχές-στο-10-του-πληθ-590164

Τα νέα εργαλεία μάθησης αναπτύχθηκαν χθες σε ημερίδα στο αμφιθέατρο «Σαράτση» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Νέα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τις γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες των παιδιών, σε συνάρτηση με τις αναπτυξιακές διαταραχές που αφορούν το 10% του γενικού πληθυσμού, αναπτύχθηκαν σε χθεσινή ημερίδα. Η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο ασφυκτικά γεμάτο αμφιθέατρο «Σαράτση» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ανέδειξε όλες τις πτυχές του προβλήματος, σε συνάρτηση με τα νέα εργαλεία εκπαίδευσης.

Διοργανωτές ήταν το Εργαστήριο Δίγλωσσης εκπαίδευσης και το Εργαστήριο Μαθησιακών Δυσκολιών, προβλημάτων λόγου και επικοινωνίας, του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής σε συνδιοργάνωση με το Ελληνικό ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Αναφερόμενος στους στόχους της ημερίδας ο Φίλιππος Βλάχος, καθηγητής του Παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπογράμμισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «τα περισσότερα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές βρίσκονται σήμερα μέσα στο τυπικό σχολείο. Μόνο οι πολύ βαριές περιπτώσεις είναι στα πλαίσια κάποιων ειδικών σχολείων. Με το θεσμό της παράλληλης στήριξης τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά φοιτούν σε κανονικά σχολεία. Χρειάζονται, βέβαια, ειδική υποστήριξη από ειδικό για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος χωρίς να έχουν σημαντικά προβλήματα».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι έχουν αναπτυχθεί διαγνωστικά εργαλεία που διευκολύνουν τον εντοπισμό του προβλήματος σε μικρή ηλικία.

Οι εισηγητές ανέπτυξαν ενδιαφέρουσες θέσεις, ενώ όπως σημείωσε μεταξύ άλλων η Φώφη Κωνσταντινίδου, Καθηγήτρια Γλωσσικών Διαταραχών, Διευθύντρια Κέντρου Εφαρμοσμένης Νευροεπιστήμης, στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, είναι πολύ σημαντικά τα οπτικά ερεθίσματα. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «σύμφωνα με τις έρευνες που έχουμε διεξάγει οι οπτικές πληροφορίες ενισχύουν την ικανότητα των παιδιών να κατακτήσουν καινούργιες γνώσεις, καινούργιες πληροφορίες».

ΓΛ. ΥΔΡ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου