ΤΟΠΙΚΑ

Διάκριση Βολιώτη δασκάλου

διάκριση-βολιώτη-δασκάλου-570008

Δεύτερο βραβείο απέσπασε ο Δημήτρης Αίσωπος στον πανελλήνιο διαγωνισμό Education Leader Awards 2021

Ζηλευτή διάκριση απέσπασε ο Βολιώτης εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής Δημήτρης Αίσωπος, στο πλαίσιο του θεσμού των Education Leader Awards 2021. Συγκεκριμένα, απέσπασε το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία «Στοχευμένα προγράμματα και Ειδικά Σχολεία», με δύο βίντεο που δημιούργησε, ανοίγοντας τον δρόμο της προσφοράς χρήσιμων πληροφοριών για την πανδημία, σε αυτιστικά παιδιά αλλά και σε κάθε μαθητή που εντάσσεται στην εκπαίδευση.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Με θητεία ετών στην ειδική αγωγή, ο Δημήτρης Αίσωπος, που ανήκει στο δυναμικό του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Βόλου, συμμετείχε για τρίτη φορά στον ίδιο θεσμό, αποσπώντας ισάριθμα βραβεία, ένα χρυσό και δύο ασημένια.

Πνεύμα ανήσυχο και δημιουργικό, αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι: «Είναι μεγάλη μου τιμή που βραβεύομαι για τρίτη χρονιά σε αυτό το θεσμό, ο οποίος αποτελεί το πανόραμα των βέλτιστων πρακτικών στην Εκπαίδευση. Κάθε χρόνο βλέπουμε πολύ δυνατές συμμετοχές από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, πανεπιστήμια αλλά και από επιχειρήσεις με αντικείμενο την εκπαίδευση. Ιδιαίτερα φέτος η αναγνώριση για τις ιδέες, την εφαρμογή τους και το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής εμπειρίας που αυτές προσέφεραν, έχει μεγαλύτερη αξία καθώς το πλαίσιο εκπαίδευσης άλλαξε πλήρως. Φτάνοντας στο τέλος αυτής της τόσο διαφορετικής σχολικής χρονιάς η βράβευση αυτή λειτούργησε σαν πολύ τονωτική ένεση για τη συνέχεια».

Ο τίτλος της εργασίας με την οποία συμμετείχε στον φετινό πανελλήνιο διαγωνισμό έχει ως τίτλο «The Wall – Autism and Pandemic» και είναι μια εκπαιδευτική παρέμβαση με παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού μέσω τεχνολογίας που αφορά μαθητές και μαθήτριες που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Αποτελεί μια προσπάθεια υπέρβασης τόσο νοητών όσο και υπαρκτών «τοίχων» της καθημερινότητας των παιδιών.

Η παραπάνω προσπάθεια, που υλοποιήθηκε στη διάρκεια του πρώτου κύματος πανδημίας, είχε ως αποτέλεσμα δύο βίντεο με πληροφοριακό υλικό για την πανδημία, που αγγίζει τις ψυχές των αυτιστικών παιδιών, ενδυναμώνοντας τις γέφυρες επικοινωνίας, με όχημα την σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία.

Στο σημείο αυτό, ο Δημήτρης Αίσωπος δεν παραλείπει να ευχαριστήσει θερμά «τη διευθύντριά μου στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο όπου διδάσκω, Ταταριώτου Αικατερίνη, για την αμέριστη ενίσχυσή της και την όλη της οργάνωση στη σχολική μονάδα τον ενάμιση αυτόν δύσκολο χρόνο».

Αναπτύσσοντας την συλλογιστική του και τον λόγο που τον ώθησε στην συγκεκριμένη κατεύθυνση, την δημιουργία, δηλαδή, οπτικού ενημερωτικού υλικού για τα αυτιστικά παιδιά, υπογραμμίζει ότι: «Οι ποικίλες εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες σε ομαλές αλλά και έκτακτες κοινωνικές συνθήκες αποτελούν επιδίωξή μου ως ειδικού παιδαγωγού».

Η αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων και μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία ικανοποίησε, σε μεγάλο βαθμό, το όραμά του να εκπαιδεύσει τους μαθητές και τις μαθήτριές του ώστε να μείνουν ασφαλείς, προστατεύοντας τον εαυτό τους από την πανδημία, να συνεχίσουν να αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους και να βελτιώσουν στο δυνατό βαθμό τις δεξιότητές τους, για να είναι ομαλή η επανένταξή τους στη σχολική τάξη και μετέπειτα η ένταξή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, ως υγιή, ισότιμα και ενεργά μέλη του.

«Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για επαναπροσδιορισμό των εκπαιδευτικών μου παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της υπέρβασης των στερεοτυπικών αλλά και των υπαρκτών εμποδίων της ζωής των μαθητών μου», επισημαίνει ο δραστήριος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, που δεν σταματά να εμπνέεται και να δημιουργεί, έχοντας πάντα ως σημείο αναφοράς τη γνώση στο σχολείο, την ενημέρωση αλλά και ευαισθητοποίηση των παιδιών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου