ΤΟΠΙΚΑ

Ερώτηση Κ. Παπανάτσιου για κοινόχρηστο χώρο στην Α’ ΒΙΠΕ

ερώτηση-κ-παπανάτσιου-για-κοινόχρηστ-501086

Ερώτηση για το αίτημα της ΕΤΒΑ για μετατροπή κοινόχρηστου χώρου πρασίνου σε βιομηχανικά οικόπεδα στην ΒΙΠΕ Βόλου κατέθεσε η βουλευτής Μαγνησίας Κατερίνα Παπανάτσιου προς τους υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, η Α΄ βιομηχανική περιοχή Βόλου χρονολογείται από το 1969 και αποτελεί ένα φιλικό προς αξιοποίηση και επενδύσεις χώρο. Τα τελευταία χρόνια η εικόνα της ΒΙ.ΠΕ έχει βελτιωθεί σημαντικά καθώς πραγματοποιήθηκαν πολλαπλές παρεμβάσεις και έργα, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών της.

Η κα Παπανάτσιου αναφέρει πως σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου αλλά και δυνάμει σχετικής επιστολής του φορέα διαχείρισης της Α΄ΒΙΠΕ Βόλου, η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε έχει προχωρήσει σε κατάθεση φακέλου προκειμένου να εγκριθεί το αίτημα μετατροπής 88 στρεμμάτων κοινοχρήστου χώρου πρασίνου, σε βιομηχανικά οικόπεδα, προς πώληση και ιδιωτική αξιοποίηση χωρίς τη συναίνεση των εγκατεστημένων στη περιοχή επιχειρήσεων, προς ίδιον όφελος από τα κέρδη της πώλησης. Η ΕΤΒΑ προκρίνει το αίτημα ιδιωτικής αξιοποίησης των ανωτέρω κοινοχρήστων χώρων πρασίνου, δήθεν για λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνδέοντάς το με την σιδηροδρομική εκτροπή – έργο ηλεκτροκίνησης, που πρόκειται να υλοποιηθεί εντός βιομηχανικής ζώνης.Η μετατροπή των στρεμμάτων σε βιομηχανικά οικόπεδα δε συνδέεται με το έργο της ηλεκτροκίνησης και δε συνάδει με την εξυπηρέτηση δημοσίου συμφέροντος. Ο φορέας διαχείρισης δε, αμφισβητεί ανοιχτά την αρμοδιότητα της ΕΤΒΑ να προχωρήσει σε τέτοιου είδους ενέργεια, επί περιοχής που διαχειρίζεται ο φορέας και μάλιστα χωρίς καμία συναίνεση.

Η πρώην Υπουργός σημειώνει πως η πόλη του Βόλου που ήδη μαστίζεται από σημαντικό πρόβλημα αέριας ρύπανσης, για το οποίο έχουν δημοσιευτεί επίσημες μελέτες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ έχει τοποθετηθεί σχετικά και ο Ιατρικός Σύλλογος Βόλου, με την απόφαση εκρίζωσης χώρων πρασίνου και εγκατάστασης νέων βιομηχανιών είναι βέβαιο ότι θα οξύνει το υπάρχον πρόβλημα, με τεράστιες συνέπειες για τη τοπική κοινωνία η οποία αντιλαμβάνεται πια ότι αποτελεί το θύμα μιας ευαγγελιζόμενης ανάπτυξης που δεν την αφορά και δεν την υπολογίζει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου