ΤΟΠΙΚΑ

Στο 5% η μαθητική διαρροή στη Μαγνησία

στο-5-η-μαθητική-διαρροή-στη-μαγνησία-463800

Σε πρόγραμμα για την αντιμετώπιση του φαινομένου συμμετέχει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Υψηλότερο τόσο από τον εθνικό, όσο και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο είναι το ποσοστό της μαθητικής διαρροής στη Μαγνησία από τα γυμνάσια. Στο 5,04% κυμαίνεται το ποσοστό των μαθητών, που δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει το γυμνάσιο, ενώ εκτιμάται ότι είναι υψηλότερο στο λύκειο. Ο εθνικός μέσος όρος μαθητικής διαρροής είναι στο 4,23% υψηλότερος από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Η μαθητική διαρροή είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, άλλες χώρες σε υψηλότερο και άλλες σε χαμηλότερο βαθμό. «Πρόκειται για ένα σημαντικό πρόβλημα στην Ε.Ε.», σχολίασε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης, ο οποίος υποδέχθηκε χθες στις εγκαταστάσεις του Μουρτζούκου τον ομόλογό του από την Τουρκία, καθώς και εκπαιδευτικούς από τη Ρουμανία και την Πορτογαλία που συμμετέχουν σε πρόγραμμα Erasmus με στόχο την αναζήτηση καλών πρακτικών για τη μείωση της μαθητικής διαρροής.

Οι εταίροι του προγράμματος στο οποίο διοργανώτρια χώρα είναι η Τουρκία θα παραμείνουν συνολικά πέντε ημέρες στον Βόλο. Χθες, σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε, ο Σ. Σαβελίδης αναφέρθηκε στον γενικό στόχο που είναι η μείωση έως και εξάλειψη του ποσοστού της μαθητικής διαρροής και αναφέρθηκε σε καλές πρακτικές που ακολουθούνται όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός των γονέων των Ρομά μαθητών, οι κοινές συνεδριάσεις διδασκόντων των σχολείων που φοιτούν ευάλωτες ομάδες του μαθητικού πληθυσμού.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας Δημήτρης Μπαζιάνας υπογράμμισε τη σημασία της κατάκτησης της γνώσης από τους μαθητές με δραστηριότητες εκτός σχολικών αιθουσών, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση της αίσθησης της σχολικής αποτυχίας και κατ’ επέκτασης της εγκατάλειψης του σχολείου.

Ο Τούρκος διευθυντής εκπαίδευσης της πόλης Osmaniye Aydin Albak αναφέρθηκε στο πρόβλημα της σχολικής διαρροής στην πόλη του που ανέρχεται στο 5% και το οποίο οφείλεται κυρίως στην αίσθηση της αποτυχίας που έχουν οι μαθητές όταν παίρνουν χαμηλές βαθμολογίες στα μαθήματα.

Το πρόβλημα περιέγραψε η Τουρκάλα καθηγήτρια στην Osmaniye Medine Guney. Υποστήριξε ότι οι μαθητές που γεννήθηκαν από το 2000 και μετά είναι δύσκολο να «κλειστούν σε τέσσερις τοίχους» και εξαιτίας της τεχνολογίας νιώθουν ότι τη γνώση μπορούν να κατακτήσουν μέσα από το ίντερνετ. Στο πλαίσιο αυτό και για να γίνει το σχολείο πιο ελκυστικό αναφέρθηκε στη Λέσχη Τέχνης που ιδρύθηκε στην πόλη μέσω της οποίας οι μαθητές ασχολούνται με μία παραδοσιακή τέχνη, την εμπρού, που είναι ζωγραφική στο νερό.

Εργαστήριο στο οποίο κατασκευάζουν σπιτάκια για τα πουλά «τρέχει» από την πλευρά του ο εκπαιδευτικός Kadir Dundar υπογραμμίζοντας ότι μέσα από αυτό οι μαθητές νιώθουν πιο οικεία με το σχολείο και βελτιώνουν τις επιδόσεις τους.

Τη δική της εμπειρία κατέθεσε εξάλλου η καθηγήτρια από τη Ρουμανία Adriana Mester παρόλο που το ποσοστό της μαθητικής διαρροής ανέρχεται στο 0,46%. «Η εκπαίδευση δεν είναι απαραίτητο να περιορίζεται μέσα στη σχολική αίθουσα. Τα παιδιά προσελκύονται περισσότερο από δραστηριότητες στην ύπαιθρο», ανέφερε και επεσήμανε τις πρακτικές που ακολουθεί η χώρα με χορήγηση υποτροφιών στους μαθητές αλλά και επιδόματα για τη συνέχιση των σπουδών τους ή ακόμη και προγράμματα σίτισης στο σχολείο.

Τέλος εκ μέρους της Πορτογαλίας ο Paulo Silva υπογράμμισε ότι στόχος είναι η μαθητική διαρροή να μηδενιστεί και σκιαγράφησε το πρόβλημα στην χώρα του μιλώντας για παιδιά μη προνομιούχων οικογενειών που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ο ίδιος εστίασε στο πρόγραμμα που τρέχει και μάλιστα αποτελεί και νόμο του κράτους, βάσει του οποίου κάθε μαθητής υποχρεούται να παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις τρεις φορές τον χρόνο ως μέρος της εκπαίδευσής του.

Ερευνα για τη μαθητική διαρροή στη Μαγνησία

Σύμφωνα με έρευνα της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας η μαθητική διαρροή από το Γυμνάσιο στον νομό είναι από τις υψηλότερες στη χώρα. Η Μαγνησία είναι στη 14η θέση ανάμεσα σε 54 νομούς με υψηλά ποσοστά μαθητών που δεν ολοκληρώνουν το Γυμνάσιο.

Βάσει στοιχείων μάλιστα, η διαρροή αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Ενώ το 2000- 2001 κυμαίνονταν στο 3,35%, αυξήθηκε στο 4,46% το 2003- 2004 και έφθασε στο 5,04% το 2013- 2014. Ωστόσο υψηλότερα ήταν τα ποσοστά της διαρροή το 1987- 1988 οπότε και κυμάνθηκε στο 10,09%, το 1989-1990 που έφθασε στο 7,54% και το 1991-1992 οπότε και κυμάνθηκε στο 7,20%.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ποσοστά της μαθητικής διαρροής τη σχολική χρονιά 2013- 2014 φαίνεται ότι πολλοί μαθητές, το 4,79% μόλις ολοκλήρωσαν το δημοτικό δεν φρόντισαν καν να ολοκληρώσουν την α’ τάξη του Γυμνασίου. Ένα ποσοστό της τάξης του 0,20% εγκατέλειψε στη β’ γυμνασίου και σε ποσοστό 0,05% εγκατέλειψε στη γ’ γυμνασίου.

Οι περισσότεροι μαθητές που εγκατέλειψαν το σχολείο είναι αγόρια (ποσοστό 6,01%) και λιγότερα τα κορίτσια (3,99%).

Μάλιστα τα μεγαλύτερα ποσοστά μαθητικής διαρροής εντοπίζονται στις αστικές περιοχές της Μαγνησίας (5,72%), έναντι των ημιαστικών (3,97%) ή των αγροτικών (3,77%).

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου