ΤΟΠΙΚΑ

Ενας στους δύο μηχανικούς πληρώνει εισφορές

ενας-στους-δύο-μηχανικούς-πληρώνει-ει-456509

Ένας στους δύο μηχανικούς είναι σε θέση να καταβάλλει τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Η εισπραξιμότητα των ασφαλιστικών εισφορών δείχνει ότι μόνο το 50% των μηχανικών μπορούν και διατηρούν το εισόδημά τους και είναι ταυτόχρονα σε θέση να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Ο πρόεδρος του νέου φορέα εγγυοδοσίας του Ταμείου των Μηχανικών, Κωνσταντίνος Μακέδος, που μίλησε χθες στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας, τόνισε ότι η αποδόμηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας στον 8ο χρόνο της οικονομικής κρίσης είναι πολύ έντονη.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι το 2006-2007 ο τεχνικός κόσμος αντιστοιχούσε στο 9% του ΑΕΠ, ενώ σήμερα στο 2,2%. Οποιαδήποτε πρόσθετη επιβάρυνση, επισήμανε, δεν θα δώσει τη δυνατότητα, ώστε η πραγματική οικονομία να ορθοποδήσει την επόμενη μέρα μετά το αποτέλεσμα της αξιολόγησης.

Υπάρχουν δύο σοβαρά θέματα, εξήγησε. Το ένα είναι οι παλιές ληξιπρόθεσμες εισφορές, που σε επίπεδο ασφαλιστικών ταμείων είναι περίπου στα 32 δισ. ευρώ. Το άλλο, οι τρέχουσες εισφορές. Για εισοδήματα μέχρι 12-15.000 ευρώ, τόνισε ότι «οι νέες εισφορές είναι αντίστοιχες με τις παλιές. Για εισοδήματα, όμως, από 20.000 ευρώ και άνω, οι εισφορές γίνονται πολύ ακριβές, χωρίς να υπάρχει ανταποδοτικότητα για πολλά χρόνια».

Η εισπραξιμότητα των οφειλών στους μηχανικούς είναι στα ίδια με τα προηγούμενα επίπεδα. «Περίπου 36.000 μηχανικοί, δηλαδή το 50%, μπορούν και κρατούν τα εισοδήματα που είχαν και είναι σε θέση να πληρώνουν εκ νέου τις εισφορές. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι το επάγγελμά μας», πρόσθεσε.

Σχετικά με το αποθεματικό των μηχανικών, ο κ. Μακέδος είπε ότι αυτή τη στιγμή αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του συνόλου της περιουσίας του ταμείου, που είχε προβλεφτεί με οικονομοτεχνική μελέτη ενόψει της ενοποίησης των ασφαλιστικών ταμείων. Ήδη έχει μεταφερθεί περίπου το ένα τρίτο αυτής, το οποίο εκτιμάται ότι επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου