ΤΟΠΙΚΑ

Συνεδρίασε η επιτροπή διαβούλευσης

συνεδρίασε-η-επιτροπή-διαβούλευσης-406012

Για το πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας

Μία Θεσσαλία με «ισχυρή και καινοτόμο οικονομία στην Ευρώπη, με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, μέσω της έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς ανάπτυξης» περιλαμβάνει σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, ο σχεδιασμός του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το οποίο συζητήθηκε την Παρασκευή στην αρμόδια επιτροπή διαβούλευσης.

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα καταρτίζεται στο πλαίσιο των επιταγών της διοικητικής μεταρρύθμισης του «Καλλικράτη», η οποία προβλέπει την κατάρτιση πενταετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων από τους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο καταρτίζεται από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, συμπίπτει χρονικά με την εκπόνηση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τη Νέα Προγραμματική Περίοδο. Κατά συνέπεια συμβαδίζει με τη λογική και τις επιλογές του ΠΕΠ Θεσσαλίας, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων μέσω της συμπληρωματικότητας χρήσης των πόρων.

Την ερχόμενη Τρίτη θα πραγματοποιηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο η δεύτερη φάση της διαβούλευσης, πριν το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας πριν αποκτήσει την τελική του μορφή.

Μερικές γενικές διαπιστώσεις που προκύπτουν από την επεξεργασία των στοιχείων είναι:

  • Η υψηλή γήρανση του πληθυσμού, η μεγάλη εξάρτηση των μη παραγωγικών ηλικιών από τις παραγωγικές και η χαμηλή αντικατάσταση των παλαιότερων γενεών από τις νεότερες.
  • Το ΑΕΠ βαίνει μειούμενο κάθε χρόνο από το 2008, συνεπεία της αποβιομηχάνισης και της αύξησης της ανεργίας που επήλθαν με την δημοσιονομική κρίση.
  • Υπάρχει ικανοποιητικό οδικό δίκτυο και άξονες σύνδεσης με τις δύο μεγάλες πόλεις (Αθήνα – Θεσσαλονίκη).
  • Στις υποδομές μεταφορών καταγράφονται οι μεγάλοι οδικοί άξονες (ΠΑΘΕ), το πολιτικό αεροδρόμιο (Αγχιάλου), το Περιφερειακό Αεροδρόμιο Σκιάθου και ο Λιμένας Βόλου, καθώς και η σιδηροδρομική σύνδεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα.
  • Η ύπαρξη σημαντικών πλουτοπαραγωγικών πόρων (Πεδιάδα, υδάτινοι πόροι, ορεινοί όγκοι, παράκτιες νησιωτικές περιοχές κλπ.).
  • Η ύπαρξη ΒΙΠΕ & ΒΙΟΠΑ άρα οργανωτική υποδομή εγκατάστασης & λειτουργίας επιχειρήσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου