ΤΟΠΙΚΑ

Χιλιάδες αιτήματα πολιτών στα ΚΕΠ εν μέσω καραντίνας

χιλιάδες-αιτήματα-πολιτών-στα-κεπ-εν-μ-36156

Ικανοποίησαν χιλιάδες αιτήματα πολιτών σε καιρούς πανδημίας και σήκωσαν στις πλάτες τους το βάρος της εξυπηρέτησης του πολίτη όταν ολόκληρο το δημόσιο υπολειτουργούσε.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) του Βόλου και της Μαγνησίας έδωσαν πραγματικά αγώνα για να κρατήσουν όρθιο το κράτος και στάθηκαν στο πλευρό των ταλαιπωρημένων πολιτών που μετατρέπονταν σε μπαλάκι μεταξύ των υπηρεσιών ενώ προσπαθούσαν να διεκπεραιώσουν αναγκαίες υποχρεώσεις σε πρωτόγνωρες συνθήκες.

Αν και λειτουργούσαν με μειωμένο προσωπικό και ωράριο έδωσαν κυριολεκτικά μάχη για να ικανοποιήσουν τον πολίτη. Εκαναν ακόμη και ανανεώσεις καρτών ανεργίας, έβγαζαν τον αριθμό μητρώου των αλλοδαπών, εξέδιδαν ληξιαρχικές πράξεις γάμων, γεννήσεων, πιστοποιητικά πλησιέστερων συγγενών, διεκπεραίωναν διαδικασίες για επιδόματα, υλοποιούσαν και υλοποιούν τα προγράμματα της Αγροτικής Εστίας. Για κάθε εργασία ο πολίτης παραπέμπονταν στο ΚΕΠ λες και δεν υπήρχε καμία άλλη αρμόδια υπηρεσία. Μάλιστα, ορισμένες υπηρεσίες παρέπεμπαν τους πολίτες στα ΚΕΠ ακόμη και για το γνήσιο της υπογραφής!

Τα ΚΕΠ επέστρεψαν την Τρίτη σε σχεδόν κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας με εξυπηρέτηση χωρίς ραντεβού, με τη λήψη βέβαια των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας από την πανδημία, έχοντας επιτύχει αδιαμφισβήτητα να αναγνωριστεί το έργο τους και να ξεχωρίσουν απ’ όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες του δημοσίου και όχι άδικα. Πλέον έχουν αφήσει πίσω τους τα δύσκολα και συνεχίζουν να λειτουργούν με μειωμένο ωράριο από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 7:30 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι και όχι απογεύματα, ενώ το Σάββατο είναι κλειστά.

Είναι ενδεικτικό ότι στους καιρούς της υγειονομικής κρίσης και συγκεκριμένα τον Μάρτιο μόνο τα ΚΕΠ του Βόλου και της Νέας Ιωνίας ικανοποίησαν 27.952 αιτήματα πολιτών, τον Απρίλιο 11.743 αιτήματα πολιτών (παρά την απαγόρευση κυκλοφορίας) και τον Μάιο 24.162 αιτήματα πολιτών. Ο εντεταλμένος σύμβουλος εξυπηρέτησης του πολίτη και πολιτικός προϊστάμενος των ΚΕΠ του δήμου Βόλου Απόστολος Νάσιος λέει ότι «λειτουργούσαμε με το 50% της δύναμης και προσπαθούσαμε να εξυπηρετήσουμε με κάθε τρόπο σύμφωνα με τις εντολές που ακολουθούσε όλο το δημόσιο. Υπήρχαν πολλά παράπονα γιατί υπήρχε καθυστέρηση και αναγκαστήκαμε να βάλουμε προτεραιότητες. Για παράδειγμα πολίτες που ήθελαν να δηλώσουν συμμετοχές σε διαγωνισμούς μπήκαν σε προτεραιότητα».

Τα ΚΕΠ εξυπηρετούσαν κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού και δέχονταν φυσική παρουσία σε επείγουσες περιπτώσεις με εξυπηρέτηση από την πόρτα. Ο ίδιος σημειώνει ότι «σήμερα βρισκόμαστε σε αναμονή της δημιουργίας της ηλεκτρονικής θυρίδας που θα φέρει κυριολεκτικά επανάσταση αφού ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται από οποιοδήποτε σημείο της χώρας».

Παντού σε όλους τους δήμους της Μαγνησίας τα ΚΕΠ βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή. Η κ. Σοφία Τσέτα, προϊσταμένη του ΚΕΠ Αλμυρού, λέει ότι καθημερινά κλείνονταν τουλάχιστον 30 ραντεβού. Η κίνηση συνεχίστηκε αυξημένη, όταν ξεκίνησαν οι δηλώσεις ΟΣΔΕ αγροτών για τις επιδοτήσεις. Στην περίοδο της καραντίνας εργάζονταν δύο υπάλληλοι από σύνολο πέντε καθώς οι υπόλοιποι απουσίαζαν με άδειες ειδικού σκοπού.

Την ίδια περίπου κίνηση είχε και το ΚΕΠ Καλών Νερών που είναι το κεντρικό του δήμου Νοτίου Πηλίου. Ο κ. Απόστολος Βολιώτης εργαζόμενος εκεί λέει ότι «δουλεύαμε και οι δύο υπάλληλοι συνεχώς. Ξέρουμε ότι ο κόσμος δυσκολευόταν με τα ραντεβού. Δεν μας αρέσει αυτό, αλλά ήμασταν υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες».

Ο, τι καλύτερο μπορούσε έκανε και το προσωπικό στο ΚΕΠ Ζαγοράς – Μουρεσίου. Ο κ. Αντώνης Κωστόπουλος που εργαζόταν μόνος εξηγεί ότι «υπήρχαν μέρες που παρουσιαζόταν κίνηση εφτά – δέκα ατόμων και μέρες με κίνηση πενήντα ατόμων και όλος ο κόσμος έπρεπε να εξυπηρετηθεί».

Επισημαίνεται ότι παράλληλα με τις άλλες διεκπεραιώσεις, τα ΚΕΠ που ανήκαν σε μειονεκτικές περιοχές έπρεπε να φέρουν σε πέρας και τις αιτήσεις για την ενίσχυση των φτωχών νοικοκυριών που απαιτούσαν σειρά δικαιολογητικών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου