ΤΟΠΙΚΑ

Εκδήλωση ΟΕΒΕΜ στο Ξενία – Καββαθάς: «Αποκλεισμένες από τις τράπεζες οι ΜμΕ»

εκδήλωση-οεβεμ-στο-ξενία-καββαθάς-α-353432

Αποκλεισμένο από το τραπεζικό σύστημα είναι το 93% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, όταν μία στις τέσσερις αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη ρευστότητά της, όπως έκανε γνωστό χθες ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς μιλώντας στην εκδήλωση της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Μαγνησίας (ΟΕΒΕΜ) στο Ξενία στον Βόλο. Οι επιχειρήσεις επιβιώνουν σε κλίμα αβεβαιότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο η ΟΕΒΕΜ άνοιξε χθες τη συζήτηση για επιχειρηματικότητα στη μετά Covid εποχή και τις προοπτικές που υπάρχουν. Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δώρα Καναβιτσά επισήμανε ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη για γενναίο κούρεμα των οφειλών. Αυτή τη στιγμή υπάρχει βοήθεια στις επιχειρήσεις, ωστόσο πρέπει να είναι ακόμη μεγαλύτερη και στοχευμένη.

Χρειάζονται κέντρο αποκατάστασης…

Σαν πολυτραυματία, που πήρε εξιτήριο και χρειάζεται κέντρο αποκατάστασης, χαρακτήρισε ο κ. Καββαθάς την οικονομία και τις μικρές επιχειρήσεις.

Οπως εξήγησε, οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν συσσωρευμένα προβλήματα από την προηγούμενη δημοσιονομική κρίση, συν τα προβλήματα που έφερε σε οικονομικό επίπεδο η πανδημία και βέβαια να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που έρχονται στη μετά Covid εποχή, όπως είναι η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και άλλα προβλήματα, χρηματοδότησης και ρευστότητας.

«Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι έτσι δημιουργημένο που να χρειάζεσαι την παρέμβαση του τραπεζικού συστήματος για να αντλήσεις πόρους. Και αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Οτι, ουσιαστικά, το 93% των ελληνικών μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, αλλά και μικρομεσαίων ακόμη, είναι αποκλεισμένο από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα», σημείωσε.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι όλα τα προγράμματα, είτε ΕΣΠΑ, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι μέσα από το τραπεζικό σύστημα. «Βρισκόμαστε σε επαφή με τις τράπεζες ήδη. Εχει ξεκινήσει μία συνεργασία σε επίπεδο διερεύνησης αναγκών και δυνατοτήτων με την Τράπεζα Πειραιώς και το Ινστιτούτο της ΓΣΒΕΕ, ώστε να δούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων και ταυτόχρονα στις ανάγκες τους τραπεζικού συστήματος για τη μη δημιουργία νέων κόκκινων δανείων», σημείωσε.

Τα στοιχεία από την έρευνα του Οικονομικού Κλίματος του Ινστιτούτου της ΓΣΒΕΕ δείχνουν ότι υπάρχουν φόβος, αβεβαιότητα και κίνδυνος στο 36,7% των επιχειρήσεων. «Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα με τη βιωσιμότητά τους. Ολα αυτά είναι στα χέρια της κυβέρνησης για να λάβει τα απαραίτητα μέτρα στήριξης της οικονομίας στο στάδιο της επανεκκίνησης. Θα παρομοιάζαμε με έναν πολυτραυματία την οικονομία και τις μικρές επιχειρήσεις. Ο πολυτραυματίας πήγε στην εντατική, βγήκε, πήγε σε θάλαμο, πήρε εξιτήριο, αλλά χρειάζεται κέντρο αποκατάστασης.

Χωρίς τη στήριξη των επιχειρήσεων στην επανεκκίνησή τους δεν θα υπάρχει βιωσιμότητα για πολλές από αυτές», κατέληξε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος αναφέρθηκε στα φορολογικά κίνητρα και τις συνεργασίες που προωθεί το νέο σχέδιο νόμου που έχει εισηγηθεί το υπουργείο Οικονομικών, ενώ ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος τόνισε ότι το λιμάνι του Βόλου μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη και γνωστοποίησε ότι η αξιοποίησή του θα γίνει στις αρχές τις νέας χρονιάς, ενώ στον προγραμματισμό υπάρχει και η αξιοποίηση της θαλάσσιας περιοχής των Β. Σποράδων με τη δημιουργία μαρίνας.

Τονίζοντας ότι το λιμάνι του Βόλου μπορεί να έχει ρόλο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ο κ. Κυριαζόπουλος ανακοίνωσε ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα αρχές του 2022 θα τρέξουν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση του λιμένα του Βόλου.

«Ξεκινήσαμε τη διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση των 10 λιμένων που βρίσκονται στο ΤΑΙΠΕΔ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και του Βόλου. Σήμερα είμαστε στους τέσσερις πρώτους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου και ακολουθεί και ο λιμένας Βόλου. Πιστεύω ότι με αυτή την εξέλιξη θα μπορέσουν να βγουν θετικά αποτελέσματα», είπε. Ο ίδιος προσδιόρισε τον χρόνο για την αξιοποίηση του λιμανιού στις αρχές του 2022, ενώ ερωτηθείς για το εάν υπάρχει σχεδιασμός για δημιουργία μαρίνας αποκάλυψε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τις Β. Σποράδες.

«Οι μαρίνες είναι κάτι σύνθετο. Την καλύτερη να φτιάξει ο λιμένας του Βόλου, αν γύρω του δεν υπάρχουν ανά 15-20 ναυτικά μίλια άλλες μαρίνες, δεν θα μπορεί να λειτουργεί το δίκτυο. Ετσι βλέπουμε ότι όπου υπάρχουν μαρίνες πρέπει να συμπληρώνονται δίπλα τους με άλλου τύπου υποδομές», είπε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου