ΤΟΠΙΚΑ

Πρώτη παραίτηση διευθυντή λόγω αξιολόγησης

πρώτη-παραίτηση-διευθυντή-λόγω-αξιολ-327730

Η πρώτη παραίτηση διευθυντή σχολικής μονάδας, εξαιτίας της αξιολόγησης που ήδη εφαρμόζεται στα σχολεία, καταγράφεται στη Μαγνησία. Πρόκειται για την παραίτηση του διευθυντή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μηλεών – Καλών Νερών Παναγιώτη Τσιάκου, ο οποίος τις τελευταίες ημέρες προσφέρει τις υπηρεσίες του από τη θέση του δασκάλου φυσικής αγωγής.

Την παραίτησή του ο κ. Τσιάκος κατέθεσε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας στις 19 Οκτωβρίου και άμεσα κινήθηκαν οι διαδικασίες αντικατάστασής του στη θέση του διευθυντή του σχολείου. Στη θέση του διευθυντή ήταν φέτος για τέταρτη χρονιά. Στο κείμενο της παραίτησής του, το οποίο μάλιστα στάλθηκε και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες του νομού, αναφέρονται οι λόγοι που τον οδήγησαν στη συγκεκριμένη απόφαση, με τον κ. Τσιάκο να αφήνει αιχμές για τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «άβουλους και μοιραίους» και των σχολείων σε «έναν στεγνό διοικητικό μηχανισμό, συμπλήρωσης αριθμών και φορμών».

Αναλυτικά στην επιστολή παραίτησής του που απευθύνεται στον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, ο κ. Τσιάκος αναφέρει:

Κύριε διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, επειδή με την εφαρμογή του νόμου 4823/2021 και της Υ.Α. Αριθμ. 108906/ΓΔ4/10-09- 2021:

-Οικοδομείται ένα μοντέλο αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους και μοιραίους, υπάλληλους ευθυγραμμιζόμενους με την εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και την επίσημη κρατική διδακτική.

Υλοποιεί τον κοινό στόχο όλων των κυβερνήσεων και υπουργών παιδείας εδώ και δεκαετίες του φθηνού, ευέλικτου, πειθαρχημένου σχολείου των ταξικών φραγμών με βάση τις κατευθύνσεις ΕΕ – ΟΟΣΑ – ΔΝΤ.

-Κατακερματίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία. και ακόμα χειρότερα επιχειρείται η ποσοτικοποίηση και μέτρηση χαρακτηριστικών της ανθρώπινης προσωπικότητας και στοιχείων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, (διδακτική, μαθησιακή ικανότητα, πνευματική και επιστημονική συγκρότηση, ικανότητα επικοινωνίας, τρόπος συμπεριφοράς, διαπροσωπικές σχέσεις, ιδέες, φαντασία, πρωτοβουλία κ.ά.) και η μετατροπή τους σε ένα στεγνό διοικητικό μηχανισμό, συμπλήρωσης αριθμών και φορμών.

-Διαμορφώνεται παρά τους ευφημισμούς μια δυναμική κωδικοποίησης, σύγκρισης, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων, οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών.

-Αποκρύπτεται συνειδητά η βασική παραδοχή για την εκπαίδευση: ότι οι κοινωνικές παράμετροι και καταστάσεις είναι αυτές που καθορίζουν το περιεχόμενο και τις διαδικασίες της. Αποσιωπάται συστηματικά τόσο η επίδραση των κοινωνικών ανισοτήτων και διαφορών στις σχολικές επιδόσεις όσο και οι ευθύνες της κρατικής πολιτικής.

-Συνδέεται η αποκέντρωση και η αυτονομία με τον περιορισμό ή και την κατάργηση της χρηματοδότησης από το κράτος ωθώντας τα σχολεία στην αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη πάγιων και έκτακτων αναγκών και καταργώντας σταδιακά τον όποιο ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες σε καλές και κακές, ανάλογα με τους χορηγούς και τα χρήματα που εξοικονομεί η καθεμιά, προωθώντας την ανταγωνιστικότητα μεταξύ τους, για να επιλεγούν ελεύθερα από περισσότερους γονείς. Ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για ένα πιο φτωχό και διαφοροποιημένο περιεχόμενο σπουδών και αναλυτικό πρόγραμμα.

-Προβάλλεται το εκπαιδευτικό έργο ως προσωπική υπόθεση των εκπαιδευτικών. Ενοχοποιώντας τους έτσι στα μάτια των μαθητών τους και της κοινής γνώμης για την κρίση της εκπαίδευσης. Στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί χρεώνονται την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους. Αγνοούνται οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες που διαμορφώνουν αντίξοες συνθήκες για την εκπαίδευση των μαθητών από τα ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα.

-Σ΄ αυτό το πλαίσιο καλείται ο διευθυντής της σχολικής μονάδας μέσα από αναβάθμιση και ενίσχυση της θέσης του, αφού έχει υποβαθμιστεί ο μέχρι τώρα κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, να είναι ο κύριος μοχλός εφαρμογής των παραπάνω, με συνέπεια εμφάνιση αυταρχικών συμπεριφορών και συγκρούσεων.

-Από τις τελευταίες εξελίξεις μετά την δικαστική απόφαση που έκρινε την απεργία αποχή παράνομη, καθώς και τη στάση της ΔΟΕ για τη μορφή συνέχισης του αγώνα διαφαίνεται ότι θα προχωρήσει η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι η παραμονή μου στη θέση του διευθυντή είναι αντίθετη με τις απόψεις μου για το σχολείο, την εκπαίδευση και το ρόλο του δασκάλου.

Γι’ αυτό σας παρακαλώ να κάνετε δεκτή την παραίτησή μου από τη θέση του διευθυντή στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μηλεών Καλών Νερών».

Εως 12 Νοεμβρίου η αποτίμηση της περσινής σχολικής χρονιάς

Μιλώντας ο κ. Τσιάκος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, υπογραμμίζει ότι ήδη στα σχολεία υπάρχουν εντάσεις μεταξύ διευθυντών και εκπαιδευτικών με φόντο την αξιολόγηση.

Αυτή την περίοδο και μετά την κήρυξη της απεργίας- αποχής από την αξιολόγηση ως παράνομης, οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να συνεδριάσουν και να προχωρήσουν σε αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της περασμένης σχολικής χρονιάς έως τις 12 Νοεμβρίου. Με βάση την αποτίμηση, θα γίνει ο προγραμματισμός της νέας χρονιάς έως τα Χριστούγεννα και στη συνέχεια θα προκύψουν οι δείκτες με βάση τους οποίους θα αξιολογηθούν οι σχολικές μονάδες.

«Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση. Αξιολογούμαστε άλλωστε καθημερινά. Αυτό όμως που επιχειρείται συνιστά αλλαγή του χαρακτήρα και της δομής της εκπαίδευσης», σημειώνει ο πρώην διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μηλεών -Καλών Νερών.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου