ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Δήμος Αλοννήσου: Τρεις προτάσεις για τη λύση του ζητήματος του εισιτηρίου στο ναυάγιο της Περιστέρας

δήμος-αλοννήσου-τρεις-προτάσεις-για-τ-306763

Με αφορμή την πρόσφατη ομιλία του Βουλευτή Μαγνησίας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΝΔ κ. Χρήστου Μπουκώρου στην ολομέλεια της Βουλής, σχετικά με την τιμή εισόδου στο ναυάγιο της Περιστέρας Αλοννήσου αλλά και σε συνέχεια της επιστολής που απηύθυνε ο Δήμαρχος Αλοννήσου στο Υπουργείο Πολιτισμού, o Δήμος Αλοννήσου κατέθεσε ακολούθως, συγκεκριμένες προτάσεις.

“Η τιμή εισόδου ύψους 50 ευρώ στο Ναυάγιο της Περιστέρας που αποφάσισε το Υπουργείο Πολιτισμού είναι άδικη, παράλογη και ασύμφορη για τα δεδομένα όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και του καταδυτικού τουρισμού παγκοσμίως”, τονίζει ο Δήμος Αλοννήσου.

Παρακάτω οι διευκρινίσεις και οι προτάσεις του Δήμου Αλοννήσου:

Διευκρινίζεται πως:

  • Το αντίτιμο εισόδου στον υποθαλάσσιο αρχαιολογικό χώρο της ΒΑΙΑ της Νάπολης Ιταλίας δεν είναι 50 ευρώ, αλλά 5 ευρώ. Τα 50 ευρώ για την κατάδυση διαμορφώνονται από τα 5 ευρώ του εισιτηρίου συν τα 45 ευρώ που πληρώνει ο δύτης για την συνοδεία του από καταδυτικό κέντρο (συνοδός, εξοπλισμός κλπ). Αντίστοιχα στην Περιστέρα το ποσό που ο δύτης πληρώνει στο καταδυτικό κέντρο έρχεται να προστεθεί στα 50 ευρώ του αντιτίμου εισόδου, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μίας και μόνο κατάδυσης να διαμορφώνεται άνω των 100 ευρώ!
  • Στον ιστορικό υποβρύχιο χώρο της Καλλίπολης στην Τουρκία, η επιβάρυνση για να καταδυθεί κανείς είναι 13,00 ευρώ, ποσό που απέχει κατά πολύ από το απαγορευτικό ποσό των 50 ευρώ.
  • Στη λίμνη της Βουλιαγμένης υπάρχει εισιτήριο για να μπει οποιοσδήποτε πολίτης στο χώρο των εγκαταστάσεων της Λίμνης, και αφορά τις συνολικά παρεχόμενες υπηρεσίες αναψυχής. Οι καταδύσεις που σπανίως γίνονται εκεί είναι ειδικού τύπου, σπηλαιοκαταδύσεις που απευθύνονται σε τεχνικούς δύτες, άρα και σε αυτήν την περίπτωση η σύγκριση είναι εντελώς ανόμοια.
  • Σε κάθε περίπτωση, η κατάδυση είναι ένα σπορ το οποίο έχει όλο και μεγαλύτερη διάδοση στην χώρα μας και όλο και περισσότεροι άνθρωποι όλων των ηλικιών και οικονομικών δυνατοτήτων επιλέγουν να μάθουν κατάδυση για να χαρούν το θαλάσσιο περιβάλλον. Η ενοικίαση εξοπλισμού για μια μέρα κοστίζει από 15 ως 30 ευρώ, οπότε είναι προσιτή σε πολλές κατηγορίες κοινού.
  • Το υπέρογκο και παράλογο ποσό των 50 ευρώ εισιτηρίου δεν έχει καν εξαίρεση για τους δημότες της Αλοννήσου, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της Αλοννήσου να αποξενώνονται από τον ενάλιο αρχαιολογικό πλούτο του ίδιου τους του νησιού!

Με βάση τα παραπάνω ισχύοντα γεγονότα, η επιβολή ενός πανάκριβου εισιτηρίου 50 ευρώ (που οδηγεί σε συνολικό κόστος άνω των 100 ευρώ για τη μία κατάδυση στο ναυάγιο της Περιστέρας) θα αχρηστεύσει ολοκληρωτικά ένα έργο πνοής και εθνικό σύμβολο του καταδυτικού τουρισμού της Ελλάδας για το οποίο μοχθήσαμε όλοι πολύ, προκειμένου να τεθεί επιτέλους σε λειτουργία.

Φτάνοντας στο διά ταύτα, η πρόταση του κ. Μπουκώρου για ειδική τιμή επίσκεψης εβδομαδιαίας διάρκειας έχει νόημα αν συνδυαστεί με την προσπάθεια που καταβάλλει ο Δήμος μας για το άνοιγμα και των υπολοίπων τεσσάρων ναυαγίων της περιοχής που έχουν χαρακτηριστεί ήδη Επισκέψιμοι Ενάλιοι Αρχαιολογικοί Χώροι, σύμφωνα με το ΦΕΚ (αριθμός φύλλου 2714 /τεύχος Β /2/7/19) με θέμα: «Ίδρυση Επισκέψιμων Ενάλιων Αρχαιολογικών Χώρων – όροι, προϋποθέσεις λειτουργίας και επιτρεπόμενες δραστηριότητες εντός αυτών, στη θαλάσσια περιοχή Αλοννήσου (αρχ. Ίκος) Βορείων Σποράδων». Πρόκειται για τέσσερα (4) επιπλέον ναυάγια, που ανήκουν στην Κλασσική και Βυζαντινή περίοδο, χρονολογούνται από τον 5ο αιώνα π.Χ. μέχρι τον 11ο αιώνα μ.Χ., βρίσκονται σε βάθη προσιτά στους περισσότερους δύτες και διαθέτουν τεράστια αρχαιολογική και ιστορική αξία. Το έργο αυτό είναι ώριμο πλέον για χρηματοδότηση και υλοποίηση με ένα απαιτούμενο ποσό που είναι σαφώς χαμηλότερο, σε σύγκριση με την πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία που θα δημιουργήσουν!

Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία ανοίγματος και των υπολοίπων τεσσάρων ναυαγίων ως ΕΕΑΧ, η πρόταση για ορισμό τιμής επίσκεψης με εβδομαδιαία διάρκεια στο πρωτοποριακό υποβρύχιο αρχαιολογικό πάρκο που θα δημιουργηθεί, θα έχει μεγάλη ζήτηση και επιτυχία, καθώς με 5 ναυάγια συνολικά, οι αυτοδύτες θα έχουν κάθε λόγο να αγοράσουν το «εισιτήριο διαρκείας» και να καταδύονται πολλές φορές, μέσα σε μία εβδομάδα, ενώ θα έχουν και περισσότερους λόγους να επισκεφτούν την Αλόννησο και να παρατείνουν την διαμονή τους. Μόνο με αυτή την προϋπόθεση αυστηρά, θα έχει νόημα ένα εισιτήριο επίσκεψης με εβδομαδιαία διάρκεια. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή το εβδομαδιαίο εισιτήριο αφορά μόνο το ναυάγιο της Περιστέρας, τότε η ιδέα αυτή δεν θα έχει καμία απολύτως αξία και δεν θα το αγοράσει κανείς, καθώς σύμφωνα με την τρέχουσα εμπειρία των καταδυτικών κέντρων, δεν υπάρχει ενδιαφέρον για επανειλημμένες καταδύσεις μίας εβδομάδας, πρακτικά, στο ίδιο ναυάγιο.

Με βάση τα παραπάνω, ο Δήμος καταθέτει εν κατακλείδι τρεις προτάσεις, με βέβαιη και πολύ μεγάλη χρησιμότητα:

  1. «Πάγωμα» της απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού για είσοδο στο ναυάγιο της Περιστέρας στο ασύμφορο ποσό των 50 ευρώ.
  2. Άμεσο άνοιγμα και των τεσσάρων (4) επιπλέον ναυαγίων της περιοχής, απαραιτήτως εντός του 2022, ώστε να δημιουργηθεί ένα υποβρύχιο αρχαιολογικό πάρκο, μοναδικό σε όλο τον κόσμο που θα ωφελήσει όχι μόνο την Αλόννησο, αλλά και όλη την Ελλάδα ευρύτερα.
  3. Ορισμός «εισιτηρίου διαρκείας» για μία εβδομάδα όπως προτάθηκε στην ομιλία του κ. Μπουκώρου, όχι όμως μόνο για το ναυάγιο της Περιστέρας που θα ήταν εντελώς άσκοπο, αλλά και για τα πέντε συνολικά ναυάγια της περιοχής που είναι πολύ εύκολο να ανοίξουν ως ΕΕΑΧ, όπως τεκμηριώθηκε προηγουμένως.

Γνωρίζοντας την αγάπη για τον τόπο, του κ. Μπουκώρου και των υπολοίπων Βουλευτών του Νομού με τους οποίους η Δημοτική Αρχή έχει άριστη συνεργασία μέχρι σήμερα, ο Δήμος τους καλεί όλους να «αγκαλιάσουν» και να στηρίξουν τις τρεις παραπάνω προτάσεις του που εκφράζουν ολόκληρη την τοπική κοινωνία αλλά και τους επαγγελματίες της Αλοννήσου, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον καταδυτικό τουρισμό. Η συνεργασία και η ένωση των δυνάμεων από όλες τις πλευρές, μόνο ευεργετικά αποτελέσματα θα φέρει ώστε να μην απαξιωθεί και αχρηστευθεί εν τη γενέσει του, το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας, αλλά αντιθέτως να μπει ένα «λιθαράκι» για κάτι πολύ μεγάλο και υλοποιήσιμο. Τη λειτουργία των πέντε επισκέψιμων ναυαγίων της περιοχής εντός του 2022.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου