ΤΟΠΙΚΑ

Γιώργος Πίττας: Θησαυροί τα προϊόντα της Μαγνησίας

γιώργος-πίττας-θησαυροί-τα-προϊόντα-τ-300792

Ο «γκουρού» του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία μιλά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ με αφορμή την σημερινής του ομιλία στον Βόλο

Τα τοπικά προϊόντα, ο υπό κατάρτιση γαστρονομικός χάρτης του Πηλίου και η πεποίθηση ότι η γαστρονομία αποτελεί μοχλό τουριστικής ανάπτυξης αποτελούν το επίκεντρο της σημερινής ομιλίας του Γιώργου Πίττα, στις 6 το απόγευμα στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου. Ο «γκουρού» του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία μιλά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τη σημασία της συνεργασίας, με φόντο την προίκα των τοπικών προϊόντων, που είναι πρεσβευτές της περιοχής σε όλο τον κόσμο. Ο εμπνευστής του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία, γνωστός επιχειρηματίας, ξενοδόχος και συγγραφέας αναλύει τα οφέλη, που θα προκύψουν για την περιοχή με γνώμονα τις γεύσεις, καθιστώντας σαφές ότι τα τοπικά προϊόντα κατέχουν σπουδαία θέση στη γευστική μνήμη του επισκέπτη.

Συνέντευξη στη ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Προστιθέμενη αξία για τη Μαγνησία τα τοπικά προϊόντα ή θησαυρός, που παραμένει ανεκμετάλλευτος;

Είναι ένα σπουδαίο αγαθό, αλλά για να συνεχίσει να έχει αειφορία, πρέπει να γίνει και προϊόν. Επειδή ο δυτικός πολιτισμός μάς παρέχει άλλα αγαθά, που είναι τα καταναλωτικά, αυτά λειτουργούν σε βάρος των πολιτιστικών και των παραδοσιακών αγαθών, επομένως κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Οταν τα πολιτιστικά αγαθά της παράδοσης, της γαστρονομίας, αποκτήσουν αξία, το προϊόν αποκτά αξία και έτσι οι εργαζόμενοι σε αυτό μπορούν να βρουν απασχόληση, μπορούν να δοθούν προοπτικές βιωσιμότητας, γιατί πολλά είναι ωραία, αλλά από τη στιγμή που δεν είναι χρήσιμα, εξαφανίζονται. Ο πολιτισμός, η γαστρονομία είναι βασικά στοιχεία της κληρονομιάς ενός τόπου, αλλά πρέπει να αναδειχθούν, να αποκτήσουν σύγχρονη μορφή και να μπορέσουν οι ξένοι να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτά, για να τα χαρούν.

Κατά πόσο επηρεάζουν, άραγε, τις επιλογές των τουριστών, αλλά και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τα τοπικά προϊόντα;

Αυτό το ζήσαμε με το ελληνικό πρωινό πολύ. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες ταξιδεύουν πλέον μόνοι τους. Εργαλείο τους είναι το ίντερνετ και όλοι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες, αυτοί που έχουν ένα εισόδημα, τους ενδιαφέρει να γνωρίσουν νέες εμπειρίες. Να γνωρίσουν παραγωγούς, προϊόντα. Σε γενικές γραμμές, η γαστρονομία με την ευρεία έννοια είναι ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις καλά έναν τόπο. Ολο το τοπίο που βλέπουμε έχει φτιαχτεί από τους ανθρώπους. Οι τουρίστες ψάχνουν νέες εμπειρίες, βιωματικές. Ο πελάτης φεύγοντας από έναν τόπο θα θυμηθεί κυρίως κάποιες σημαντικές στιγμές και ανθρώπους, οι οποίοι του μοιράζουν θετικότητα. Η γαστρονομία το προσφέρει αυτό.

Στρεφόμαστε, δηλαδή, σε εναλλακτικές μορφές, που έχουν επίκεντρο τον αγροτουρισμό και τις γεύσεις;

Ολους τους θεματικούς τουρισμούς τούς συνδέει ένα στοιχείο. Ολοι οι θεματικοί τουρίστες θα φάνε. Αρα η γαστρονομία δεν είναι θεματικός, είναι μια δραστηριότητα του τουρισμού, η οποία συμμετέχει κατά το ένα τρίτο περίπου στο κόστος του ταξιδιού και ταυτόχρονα είναι αυτό που δίνει μνήμη. Πάντα όταν ταξιδεύει κανείς, θυμάται τι έφαγε σε κάθε περιοχή. Ο,τι και κάνεις, θα πας σε ένα τσιπουράδικο και θα νιώσεις έναν τρόπο ζωής, έναν τρόπο κατανάλωσης των ποτών και ταυτόχρονα έναν τρόπο διασκέδασης, βίωσης του φαγητού από τους Ελληνες. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε μια ταβέρνα, όπου θα φας το σπετζοφάι, το μπουμπάρι για παράδειγμα. Ολα αυτά είναι βιώματα γύρω από ένα τραπέζι, που δημιουργούνται πάντα ωραίες εικόνες, με κρασί ή με τσίπουρο.

Οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας ανταποκρίνονται στην προσπάθεια προώθησης του ελληνικού πρωινού στις επιχειρήσεις τους;

Για να υιοθετήσεις το ελληνικό πρωινό, χρειάζονται δύο προϋποθέσεις. Η μία είναι ο τόπος σου να έχει προϊόντα. Δόξα τω Θεώ, το Πήλιο έχει, το ίδιο και ο Βόλος. Το δεύτερο είναι να μην έχεις μαζικό τουρισμό, να έχεις πιο «ψαγμένο» τουρισμό, ώστε να εκτιμήσει το τοπικό προϊόν. Η κυριότερη καλή εμπειρία που γράφεται στο Trip Advisor ή στο Booking Com από τους ταξιδευτές στα ξενοδοχεία είναι αν είχαν καλό ή κακό πρωινό. Αρα πιστεύω ότι πολλοί ξενώνες έχουν ενταχθεί και κάποιοι επώνυμοι έχουν πρωταγωνιστήσει.

Η επίσκεψή σας σήμερα στη Μαγνησία, για δεύτερη φορά μετά από μικρό χρονικό διάστημα, σηματοδοτεί νέα συνεργασία;

Για αυτό έρχομαι. Η πρώτη φορά που είχα έρθει με ιδιότητα επαγγελματική, ήταν για να οργανώσω το πρότυπο του ελληνικού πρωινού. Είχαμε συγκεντρωθεί για να παρουσιάσουμε πώς θα πρέπει να είναι το ελληνικό πρωινό του Πηλίου και του Βόλου. Τώρα έρχομαι με την προοπτική να φτιάξω τις γαστρονομικές κοινότητες. Είναι το νέο πρότζεκτ που κάνω. Παραγωγοί, ξενοδόχοι, εκπρόσωποι της εστίασης, επαγγελματίες δηλαδή οι οποίοι πιστεύουν σε τέσσερις αρχές, ποιότητα, εντοπιότητα, αυτοδέσμευση και συνεργατικότητα, συνεργαζόμαστε, εφόσον θέλουν να γίνουν μέλη της ομάδας. Για να πάει μπροστά η επιχείρησή μας πρέπει να έχει «ομπρέλα», η οποία είναι η γαστρονομία της περιοχής. Να ξέρουν ότι ο Βόλος, το Πήλιο έχουν καλή γαστρονομία. Πρέπει να φτιαχτεί ο μύθος της συλλογικής γαστρονομίας. Ετσι, λοιπόν, δημιουργούμε τη γαστρονομική κοινότητα του Πηλίου, η οποία θα προσπαθήσει να καταγράψει όλες τις αξίες της περιοχής και να τις προωθήσει και στην ιστοσελίδα μου, το Greek Gastronomy Guide, που είναι μια από τις πιο δυνατές ιστοσελίδες της Ελλάδας και ταυτόχρονα να βγει και έντυπο που θα μοιράζεται στα ξενοδοχεία στους επισκέπτες. Αρα είναι ένα κομμάτι της γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχής και ταυτόχρονα μια προσπάθεια, εκείνοι οι οποίοι ενδιαφέρονται και έχουν τις προϋποθέσεις, να μάθουν να συνεργάζονται, ώστε από κοινού να προωθήσουν το brand name της περιοχής.

Τι πρέπει να γίνει για να αναπτυχθεί περισσότερο ο τουρισμός στη Μαγνησία;

Το πρόγραμμα «Γαστρονομικές κοινότητες» είναι ένα μοντέλο που το δουλεύω σε πολλές περιοχές της χώρας. Οσο πιο έντονα αναδείξουμε τους γαστρονομικούς πόρους της περιοχής, τόσο πιο πολλές βιωματικές εμπειρίες θα δώσουμε στους επισκέπτες, οι οποίοι έρχονται στο Πήλιο. Η γαστρονομία είναι κομμάτι του προορισμού. Αυτό που αφορά σε εμένα είναι να οργανωθεί η γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής, για να τη βοηθήσουμε να γίνει γαστρονομικός προορισμός.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου