ΤΟΠΙΚΑ

Αόρατος θανατηφόρος κίνδυνος στην άσφαλτο

αόρατος-θανατηφόρος-κίνδυνος-στην-άσ-285603

Οσοι δεν φορούν προστατευτικό κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να κινδύνου της ζωής τους ακόμη και σε ένα «ήπιο τροχαίο ατύχημα» λόγω κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης, ενώ στην καλύτερη περίπτωση διακινδυνεύουν σοβαρά την αρτιμέλειά τους. Αρα, η χρήση του εντός και εκτός των ορίων της πόλης είναι υποχρεωτική για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη μοτοσικλέτας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΝΝΟΥΚΟΥ

Σύμφωνα με τα στατικά στοιχεία που παραθέτει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ το Τμήμα Τροχαίας Βόλου, κατά το περσινό έτος του 2014, σημειώθηκαν συνολικά στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας, εννέα θανατηφόρα τροχαία εκ των οποίων το ένα αφορούσε δικυκλιστή που δεν φορούσε κράνος, ενώ φέτος ήδη κατά το πρώτο οχτάμηνο του 2015 καταγράφηκαν πέντε θανατηφόρα τροχαία, εκ των οποίων τα δύο αφορούσαν δικυκλιστές χωρίς κράνος.

Σε στοχευμένους τροχονομικούς ελέγχους, που διενήργησε η Υπηρεσία της Τροχαίας Βόλου στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας, βεβαιώθηκαν 165 παραβάσεις μη χρήσης κράνους κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2015, έναντι 294 παραβάσεων κατά το έτος του 2014. Το πρόστιμο που χρεώνεται είναι 350 ευρώ, ενώ ο κώδικας προβλέπει και την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας για δέκα ημέρες.

Ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Βόλου, Αθανάσιος Κουλούρης, υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ την υποχρεωτική χρήση κράνους,αναφέροντας σχετικά: «Η μη χρήση κράνους, όπως και αντίστοιχα η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, αποτελούν γενεσιουργούς παράγοντες θανατηφόρων δυστυχημάτων στην άσφαλτο».

Ο ίδιος τονίζει ότι «κρίνεται εγκληματική η οδηγική συμπεριφορά των δικυκλιστών που δεν φορούν κράνος όταν οδηγούν. Είναι πολλά τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα δίκυκλα, όπως μείωση του χρόνου μετακίνησης και διευκόλυνση της στάθμευσης. Ωστόσο, καθώς το σώμα του επιβάτη είναι πλήρως εκτεθειμένο, ελάχιστη υποχρέωσή του είναι να προστατεύσει το πιο ευαίσθητο σημείο, το κεφάλι του» , και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι «οι μοτοσικλετιστές οφείλουν να φορούν πιστοποιημένα κράνη που πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας και να φροντίζουν, παράλληλα, να προμηθεύουν κράνος στον εκάστοτε συνεπιβάτη τους».

Το κράνος ολικής προστασίας-full face (προστασίας όλου του κεφαλιού και του προσώπου) χρησιμεύει αφενός στο να μας προστατεύσει από μια άσχημη πτώση και αφετέρου από ανεπιθύμητα έντομα και ρύπους, που ενδέχεται να εμποδίσουν την ορατότητα κατά την οδήγηση, επισημαίνει ο Απόστολος Δρυμωνίτης, ιδιοκτήτης και δάσκαλος Σχολής Οδηγών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου