ΤΟΠΙΚΑ

Tέλη εδάφους και υπεδάφους

tέλη-εδάφους-και-υπεδάφους-26598

Την επιβολή τέλους και υπεδάφους στους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας αποφάσισε στη χθεσινή του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου. Από τη συζήτηση προέκυψε ότι ο Δήμος Βόλου ευελπιστεί πως με τον τρόπο αυτό θα αντλήσει σημαντικά ποσά, ωστόσο όπως σημείωσαν κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι το θέμα είχε τεθεί και επί των ημερών της Δημαρχίας Πιτσιώρη που είχε προχωρήσει στην επιβολή τελών για την Εταιρία Παροχής Αερίου, για τις τομές που έκαναν σε μεγάλα τμήματα της πόλης, ενώ από την πλευρά του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βόλου κ. Απ. Νάνος, που είναι εργαζόμενος στη ΔΕΗ, διευκρίνισε ότι και από τη Δημόσια Εταιρία Ηλεκτρισμού θα γίνει προσφυγή στη Δικαιοσύνη προκειμένου να καταρριφθούν οι ισχυρισμοί της Δημοτικής Αρχής για την επιβολή των παραπάνω τελών, με τη τελευταία ωστόσο να επιμένει ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο τής επιτρέπει τη λήψη της απόφασης, που ήταν μια πάγια διεκδίκηση των Δήμων για να αντλήσουν πόρους από Οργανισμούς που με περισσή επιπολαιότητα δημιουργούν δεκάδες προβλήματα και ζημιές στις πόλεις χωρίς να τις αποκαθιστούν.

«Πολιτικά θα πρέπει να υποστηρίξουμε όλοι μας την επιβολή του τέλους και το ύψος του θα το αξιολογήσουμε. Πρώτη φορά ξεκινά μια τέτοια προσπάθεια ο Δήμος Βόλου. Το φυσικό αέριο μάς έχει γονατίσει. Πληρώνουμε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και κάνουμε αγώνα να δημιουργήσει η εταιρία ένα κοινωνικό τιμολόγιο για να λειτουργήσουμε τα κολυμβητήρια και τις εγκαταστάσεις, αλλά δεν δέχονται κουβέντα. Πρέπει να σταθμίσουμε όλες τις πλευρές του θέματος. Το θέμα πρέπει να το στηρίξουμε πολιτικά, να σταθμίσουμε όλα τα πολιτικά δεδομένα και να ισχυροποιήσουμε την απόφασή μας. Η ΔΕΗ είναι εκείνη που μας χρεώνει με κανονικό τιμολόγιο, όταν ο Βιολογικός λειτουργεί ως εργοστάσιο…», δήλωσε και το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, με τον κ. Σκοτινιώτη να επισημαίνει τη διαφωνία του κ. Νάνου στην επιβολή του τέλους. Είναι χαρακτηριστικό πως η κ. Μπαρτζιώκα σημείωσε πως έχει ζητήσει δύο φορές με έγγραφά της τη μείωση του τιμολογίου του φυσικού αερίου στα σχολεία, χωρίς η Δημοτική Αρχή να πάρει ποτέ απάντηση, ενώ όπως επανειλημμένα έχει τεθεί σε συνεδριάσεις της ΔΕΥΑΜΒ η Δημοτική Επιχείρηση, όπως και όλες οι ΔΕΥΑ της χώρας, συνεχίζει να πληρώνει με οικιακό και όχι με βιομηχανικό τιμολόγιο τη λειτουργία των αντλιοστασίων της και των εγκαταστάσεων του Βιολογικού Καθαρισμού. Σημειώνεται πως η ΔΕΥΑΜΒ πληρώνει κάθε χρόνο τρία περίπου εκατομ. ευρώ για τη λειτουργία των εγκαταστάσεών της.

Με τη χθεσινή απόφαση Οργανισμοί και Επιχειρήσεις, η ΔΕΥΑΜΒ αλλά και οι τράπεζες, θα κληθούν να καταβάλλουν το τέλος το οποίο θα πληρώνεται για τοποθέτηση τηλεφωνικών θαλάμων, υποσταθμών, στύλων, Α.Τ.Μ. κ.λ.π. σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης καθώς και σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου.


Το τέλος, ειδικά στην περίπτωση χρήσης υπεδάφους κοινόχρηστων χώρων, ορίζεται με βάση τον όγκο του καταλαμβανόμενου χώρου ανά κυβικό μέτρο και το υπέδαφος που χρησιμοποιείται πρέπει να βρίσκεται κάτωθεν κοινόχρηστων χώρων που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση και θα επιβάλλεται, σε αυτούς που χρησιμοποιούν το έδαφος ή το υπέδαφος για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών τους αναγκών. Όσοι χρησιμοποιούν το υπέδαφος για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών αναγκών τους αναφορικά με την εγκατάσταση καλωδίων, σωληνώσεων και δεξαμενών έχουν τη δυνατότητα να αποκομίζουν και να καρπούνται ειδική ωφέλεια, σύμφωνα με το Νόμο.

Με δεδομένη την ωφέλεια που αποκομίζουν οι χρήστες και που έχει μόνιμο χαρακτήρα, δημιουργείται αντίστοιχη επιβάρυνση στον Δήμο. Ο Δήμος επιβαρύνεται με δαπάνες για τη συντήρηση των οδοστρωμάτων και των πεζοδρομίων λόγω χρήσης του υπεδάφους.
Οι χρήστες θα πληρώνουν 50 ευρώ ετησίως ανά κυβικό μέτρο για χρήση υπεδάφους κατά την υπογειοποίηση καλωδίων, σωληνώσεων (αερίου – λυμάτων – ύδρευσης) των κοινωφελών και ιδιωτικών επιχειρήσεων, εκτός από τα δίκτυα που αφορούν σε ηλεκτρονικές επικοινωνίες, των οποίων ο υπολογισμός τελών διέλευσης καθώς και των τελών χρήσης, καθορίζονται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

ΑΝΤ. ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου