ΤΟΠΙΚΑ

Παραχώρηση λειτουργιών και όχι μετοχών…

παραχώρηση-λειτουργιών-και-όχι-μετοχ-24873

Eίναι αδιαπραγμάτευτη η θέση μας ότι στο πλαίσιο προσέλκυσης ξένων επενδυτών κα αξιοποίησης των λιμένων συμφωνούμε μόνο για την παραχώρηση λειτουργιών και όχι την παραχώρηση μετοχών, ενώ για τα Λιμενικά Δίκτυα που πρόκειται να συσταθούν με νομοσχέδιο που εισάγει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα (σ.σ.: Το λιμάνι του Βόλου, μαζί με τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης εντάσσονται στο Λιμενικό Δίκτυο Βορείου Ελλάδος) εκφράζουμε ενστάσεις όπως κάθε δίκτυο να μην παραχωρηθεί σε έναν μόνον επενδυτή, καθώς κάτι τέτοιο εγκυμονεί τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε εγκατάλειψη τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

Τα παραπάνω τόνισε χθες το μεσημέρι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε η Υπεύθυνη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Αριστεράς για τη Ναυτιλία και τη Νησιωτική Πολιτική, Καθηγήτρια του ΑΠΘ και βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ., Μαρία Ρεπούση.

Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ συνοδευόμενη από την υπεύθυνη του Τομέα Ναυτιλίας της ΔΗΜΑΡ Νικολέττα Μπιτούλη και από τα μέλη της Νομαρχιακής Επιτροπής της ΔΗΜΑΡ Μαγνησίας Παντ. Μαστρογιάννη (γραμματέας), Αλ. Μεταφτσή, Στεφ. Λάζο, Θ. Ακρίβο, Παντ. Σκάγιαννη, ήλθε στο Βόλο νωρίς το πρωί και είχε διαδοχικές επισκέψεις στο λιμάνι με τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, στη συνέχεια πήγε στο πρώην Διοικητήριο, στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, όπου συναντήθηκε με τον Αντιπεριφερειάρχη Γ. Καλτσογιάννη, ενώ στη συνέχεια μετέβη στο Δημαρχείο όπου έδωσε συνέντευξη Τύπου, ενώ είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τους Αντιδημάρχους Βόλου Νατάσσα Οικονόμου, Δημ. Δερβένη και Φ. Λαμπρινίδη, καθώς ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης συμμετείχε με Δημάρχους άλλων ελληνικών πόλεων που έχουν λιμάνια, οι οποίοι με αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ, συναντήθηκαν στην Αθήνα με το Γενικό Γραμματεία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη για θέματα που έχουν να κάνουν με την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης των λιμένων στους οικείους Δήμους.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου η κ. Ρεπούση έκανε λόγο για τη θέση της ΔΗΜΑΡ η οποία επιμένει, όπως είπε, στη δημιουργία Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων η οποία θα ρυθμίζει, όπως πρόσθεσε, όλα τα θέματα ανταγωνισμού, όταν προχωρήσουν οι παραχωρήσεις λειτουργιών στα λιμάνια όλης της χώρας. Θα είναι, όπως πρόσθεσε, μία Ανεξάρτητη Αρχή που θα ρυθμίζει τις λειτουργίες των λιμένων, τη διασφάλιση του δημόσιου ελέγχου, τις τιμές και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μιλώντας για το λιμάνι του Βόλου η κ. Ρεπούση έκανε λόγο για ένα λιμάνι εθνικής και στρατηγικής σημασίας, για ένα λιμάνι το οποίο, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, είναι το τρίτο λιμάνι της χώρας, ενώ για τα θέματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξή του είναι θέμα χρόνου η έγκριση του master plan από την ΕΣΑΛ, ενώ για την εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τους περιβαλλοντικούς όρους σημείωσε ότι αυτοί έχουν υλοποιηθεί κατά 90%, ενώ για την υλοποίηση του υπόλοιπου 10% απαιτούνται σημαντικά κονδύλια για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων που ανέρχονται σε 4.950.000 ευρώ. Επειδή το Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων είναι περιορισμένο προτείνουμε όπως τα συγκεκριμένα έργα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας της νέας Προγραμματικής Περιόδου (2014 – 2020).

Μιλώντας για την απάντηση που έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στον Οργανισμό Λιμένος ότι υπάρχουν περισσότεροι από ένας επενδυτές που ενδιαφέρονται για το εμπορικό λιμάνι και σε σχετική ερώτηση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ η κ. Ρεπούση σημείωσε ότι είναι πρόωρη κάθε σχετική συζήτηση, καθώς δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη αν οι αρμοδιότητες θα ανήκουν αποκλειστικά στον ΤΑΙΠΕΔ ή για θέματα που έχουν να κάνουν με τις παραχωρήσεις, θα έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,

Σε άλλη ερώτηση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ ότι το επιβατικό τέρμιναλ στο λιμάνι του Βόλου, που θεωρείται από τα πιο σύγχρονα σε ολόκληρη την Ευρώπη, ένα έργο που ήταν να παραδοθεί το 2004 και η οριστική παραλαβή του έγινε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, η κ. Ρεπούση υποσχέθηκε ότι το κόμμα της θα κάνει ερώτηση στη Βουλή προκειμένου να αναζητηθούν ευθύνες, όπως επίσης θα διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να γίνουν τα συμπληρωματικά έργα, έτσι ώστε το νέο τέρμιναλ να είναι λειτουργικό, να μπορεί δηλαδή να ελέγχει τα διαβατήρια των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων, που μόνον αν γίνουν τα συνοδά έργα θα μπορούν να ελλιμενίζονται στον κεντρικό προβλήτα και όχι στη β΄ προβλήτα του λιμένος που καταπλέουν σήμερα, με αποτέλεσμα οι ξένοι επισκέπτες να περνούν μέσα από το χώρο εναπόθεσης του σκραπ.

Τέλος, η κ. Ρεπούση εξέφρασε τη στήριξη της ΔΗΜ.ΑΡ. στις διεκδικήσεις του Δήμου Βόλου και δεσμεύτηκε να προωθήσει παρεμβάσεις για την ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού της έργου. Τη βουλευτή της ΔΗΜ.ΑΡ συνόδευαν ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Π. Μαστρογιάννης και τα μέλη Θ. Ακρίβος, Αλ. Μεταφτσής, Στ. Λάζος και Π. Σκάγιαννης.

ΑΝΤ. ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου