ΤΟΠΙΚΑ

Πίνουν λιγότερο καφέ στο σπίτι

πίνουν-λιγότερο-καφέ-στο-σπίτι-23488

Εμφανής είναι σε όλο το φάσμα της εμπορικής δραστηριότητας η κρίση, η οποία έχει πλέον επηρεάσει και τα τοπικά καφεκοπτεία, περιορίζοντας σημαντικά τις ημερήσιες εισπράξεις. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές των προϊόντων έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα χωρίς προσαυξήσεις, εντούτοις το καταναλωτικό κοινό έχει περιορίσει σημαντικά τις ποσότητες καφέ που προμηθεύεται.

Η πλειοψηφία των συμπολιτών απολαμβάνει πλέον τον καφέ στο σπίτι, αλλά με μέτρο, λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων, μειώνοντας παράλληλα σε μεγάλο ποσοστό την έξοδο στο καφενείο, η οποία ήταν αγαπημένη καθημερινή συνήθεια στην προ κρίσεως εποχή. Επιχειρήσεις με ιστορία πολλών ετών, βιώνουν, όπως είναι προφανές, μια νέα πραγματικότητα, ενώ η εικόνα που έχει διαμορφωθεί στα τοπικά καφεκοπτεία λόγω της τρέχουσας κατάστασης, είναι σε γενικές γραμμές η ίδια, χωρίς σημαντικές αποκλίσεις.

Ο Βάγιος Κοντός, ο οποίος συνεχίζει την οικογενειακή επιχείρηση, μαζί με τον γιό του Βαγγέλη, υπογραμμίζει ότι «στην περίοδο της κρίσης έχει μειωθεί η κίνηση της λιανικής πώλησης, αλλά παρατηρείται μικρή αύξηση στην χονδρική, λόγω των καφέ που ανοίγουν διαρκώς». Όπως υπογραμμίζει παράλληλα ο ίδιος «οι ποσότητες καφέ που αγοράζει ο κόσμος είναι οι ίδιες, αλλά υπάρχει μειωμένη προσέλευση κόσμου, διότι περιορίζουν πλέον τις μετακινήσεις τους αρκετοί συμπολίτες, λόγω κρίσης».

Η άλλοτε αθρόα προσέλευση των φίλων του καφέ από διάφορα σημεία όχι μόνο της περιοχής αλλά και της ευρύτερης Μαγνησίας στα τοπικά καφεκοπτεία έχει πλέον περιοριστεί, για ευνόητους λόγους κι όπως αναφέρει ο κ. Κοντός «παρότι έχει ανέβει στα ύψη το λειτουργικό κόστος, εντούτοις, διατηρούμε ίδιες τις τιμές τα δύο τελευταία χρόνια».

Ανάλογη είναι η εικόνα που σκιαγραφεί ο Νίκος Κοντοζήσης, ο οποίος τονίζει ότι «παρά το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί αριθμητικά οι πελάτες μας, διότι ο κόσμος πίνει πλέον καφέ στο σπίτι, έχουν μειωθεί οι ποσότητες που προμηθεύονται».

Οι συνήθεις ποσότητες καφέ που αγοράζουν οι καταναλωτές καλύπτουν τις εβδομαδιαίες ανάγκες στην καλύτερη περίπτωση και όπως αναφέρει ο κ. Κοντοζήσης «παλαιότερα υπήρχε μεγαλύτερη άνεση στις αγορές του καταναλωτικού κοινού. Πλέον οι πελάτες μας προμηθεύονται τα βασικά, 1-2 ευρώ καφέ κατά μέσο όρο και μόνο όταν έχουν γιορτή στο σπίτι, αγοράζουν επιπλέον ξηρούς καρπούς ή καραμέλες.

Η κρίση μας έχει αγγίξει όλους, προσθέτει, αλλά οι πελάτες μας τιμούν και έρχονται στο κατάστημα». Στο πνεύμα της κρίσης οι τιμές έχουν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα συρρικνώνοντας στον υπερθετικό πλέον βαθμό το κέρδος «παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πρώτων υλών και το λειτουργικό κόστος έχουν εκτιναχθεί στα ύψη» καταλήγει ο ίδιος.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου