ΤΟΠΙΚΑ

Δάσκαλοι επιστρέφουν στα θρανία

δάσκαλοι-επιστρέφουν-στα-θρανία-213626

Στα θρανία επιστρέφουν δάσκαλοι του δημοτικού, κυρίως της Ε’ και ΣΤ΄ τάξης, στο πλαίσιο προγράμματος Youth Power, το οποίο θα κληθούν στη συνέχεια να εφαρμόσουν στα σχολεία τους. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση για την πρόληψη συμπεριφορών υψηλού κινδύνου παιδιών που βρίσκονται στο στάδιο της προεφηβείας.

Το πρόγραμμα Youth Power αφορά την Ανάπτυξη δεξιοτήτων Ζωής (Life Skills) με τις αρχές της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης (Social & Emotional Learning) και θα γίνει στον Βόλο, το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου, από τις 9 το πρωί, στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου. Απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού που βρίσκονται στην μεταβατική φάση της προεφηβείας. Την επιστημονική ευθύνη και τον συντονισμό του Προγράμματος έχει η Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής www.youth-med.gr , σε συνεργασία με τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού» www.youth-health.gr. Η διοργάνωση στον Βόλο γίνεται σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Μαγνησίας και τον κ. Αλέξανδρο Καπανιάρη και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τον κ. Αντώνης Αντωνίου.

Οι εκπαιδευτικοί της Ε’ και ΣΤ’ που θα παρακολουθήσουν την εκπαίδευση από κάθε σχολείο θα κληθούν να το εφαρμόσουν στις σχολικές τους μονάδες, ενώ θα τους δοθεί έντυπο υλικό για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις αιτήσεις που θα κατατεθούν.

Σημειώνεται ότι ήδη το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε 54 σχολικές μονάδες (127 τμήματα, 2721 μαθητές και αντίστοιχους γονείς) στην Αθήνα, στα Ιωάννινα και στη Θεσσαλονίκη κατά το έτος 2016-2017 και αξιολογήθηκε ποσοτικά και ποιοτικά πολύ ικανοποιητικά.

Στόχοι του Προγράμματος

Το πρόγραμμα έχει στόχο, μέσω της βιωματικής προσέγγισης, να βοηθήσει τους συμμετέχοντες μαθητές:

-να αποκτήσουν γνώσεις αναφορικά με μια πλειάδα συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως είναι οι εξαρτησιογόνες ουσίες και εξαρτητικές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, υπερβολική ενασχόληση με τυχερά παιχνίδια), διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου και σχολικό εκφοβισμό,

– να τους δώσει τη δυνατότητα να εξασκηθούν και να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους θωρακίσουν ψυχικά απέναντι στις παραπάνω προκλήσεις ( όπως η ανάπτυξη υγιούς αυτοεκτίμησης, στρατηγικών αντίστασης, η διαχείριση σχέσεων και συναισθημάτων, η καλλιέργεια κριτικής σκέψης κτλ),

-να αποκτήσουν ένα θετικό τρόπο σκέψης που θα τους κινητοποιήσει στην υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών, που διασφαλίζουν μια υγιή και ισορροπημένη ζωή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου