ΤΟΠΙΚΑ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το συνέδριο βιώσιμης αστικής κινητικότητας

με-επιτυχία-ολοκληρώθηκε-το-συνέδριο-20152

Το πρώτο που πραγματοποιήθηκε ψηφιακά με μεγάλη συμμετοχή συνέδρων από 25 χώρες, που παρουσίασαν 120 επιστημονικές εργασίες

Με μεγάλη συμμετοχή και ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 5ου Συνεδρίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (VirtualCSUM2020), το οποίο διοργανώνει το Εργαστήριο Κυκλοφορίας, Μεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (TTLog) κάθε δύο χρόνια από το 2012.

Ηταν το πρώτο ψηφιακό διεθνές συνέδριο που διοργανώνει το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που φιλοξένησε συμμετέχοντες από 25 χώρες της Ευρώπης, Ασίας, Αμερικής και Αφρικής. Κατά την τριήμερη διάρκειά του, παρουσιάστηκαν 120 επιστημονικές εργασίες από 300 συγγραφείς.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με κοινή συνεδρία με προσκεκλημένες ομιλίες από εκπροσώπους της Διεύθυνσης Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ, της Volvo Transportation Systems της Σουηδίας, δημιουργού του αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης στόλου ταξί, της εταιρείας Aimsun Ισπανίας, δημιουργού του ομώνυμου προγράμματος προσομοίωσης της κυκλοφορίας και του νέου προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Ορίζοντας Ευρώπη». Οι υπόλοιπες παράλληλες συνεδρίες κάλυψαν θέματα σχετικά με συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα, κοινωνικά δίκτυα, μεγάλα δεδομένα, ψηφιοποίηση, τεχνολογίες μετασχηματισμού, επιχειρηματικά μοντέλα και μεθόδους εκτίμησης επιπτώσεων των συστημάτων μεταφορών.

Στόχος του συνεδρίου ήταν να φέρει κοντά και να αναπτύξει στενούς δεσμούς μεταξύ επιστημόνων, επαγγελματιών και χρηστών που προέρχονται από τον χώρο της έρευνας, της εφαρμογής και της κοινωνίας. Οι άξονές του, οι οποίοι αποτελούν και τους πυλώνες ανάπτυξης των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτω από την ομπρέλα των «Έξυπνων πόλεων» αφορούν σε συστήματα ανταποκρινόμενα στη ζήτηση για μετακινήσεις, συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα, ηλεκτροκίνηση και εναλλακτικά καύσιμα και συστήματα παροχής κινητικότητας ως υπηρεσία.

«Στο πλαίσιο των παραπάνω, προωθούνται συστήματα μικροκινητικότητας (σκούτερ, ηλεκτρικά ποδήλατα, μικροοχήματα), μέσα μαζικής μεταφοράς και συνδυασμός αυτών, μοιρασμένα οχήματα και μοιρασμένη μετακίνηση. Η δυνατότητα ο μετακινούμενος να σχεδιάζει, να κάνει κράτηση και να πληρώνει τη μετακίνησή του σε ένα ενοποιημένο πληροφοριακό σύστημα ενισχυμένο από την κατάλληλη υποδομή και κινητό εξοπλισμό, καταδεικνύεται ιδιαίτερα ελκυστική από τους χρήστες (αποδοχή στο 82% από αυτούς), αφού αναμένεται να τους παρέχει υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης, ενώ εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση στους περιβαλλοντικούς ρύπους, τα ατυχήματα και τη χωρική κατάληψη», αναφέρεται σε ανακοίνωση της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου