ΤΟΠΙΚΑ

Εντονο προβληματισμό προκαλούν στους πρατηριούχους οι τιμές των υγρών καυσίμων

εντονο-προβληματισμό-προκαλούν-στου-164008

Δύσκολη εξίσωση για τους πρατηριούχους η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμων, λόγω των αυξήσεων «φωτιά» στις τιμές, με το αίτημα της μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης να καταγράφεται στην ατζέντα των ζητημάτων, που πρέπει άμεσα να διευθετηθούν. Πάγιο το συγκεκριμένο αίτημα για τους πρατηριούχους στη Μαγνησία και ευρύτερα, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων να αποστέλλει σχετική επιστολή στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να έχουν «ξεφύγει» και τον πληθωρισμό να αυξάνεται, οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης θα συγκρατήσει τις τιμές.

Προβληματισμό προκαλεί η κατάσταση στον κλάδο των υγρών καυσίμων, με την πρόεδρο του Σωματείου Βενζινοπωλών Μαγνησίας Βάσω Κοντοχρήστου να υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «το αίτημα είναι πάγιο και διατυπώνεται επί σειρά ετών, σε πανελλαδική κλίμακα. Ζητάμε μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, διότι θεωρούμε ότι αποτελεί καίριο μέτρο για να συγκρατηθούν οι τιμές».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αμόλυβδη βενζίνη φτάνει στο 75% της τιμής, στο πετρέλαιο κίνησης στο 60% και στο πετρέλαιο θέρμανσης στο 55% της τιμής, με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης να είναι άμεσα εισπράξιμος από το κράτος.

«Θεωρούμε κι εμείς από την πλευρά μας ότι είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, για να συγκρατηθούν οι τιμές, καθώς σήμερα έχει «σκαρφαλώσει» στα 94 δολάρια το βαρέλι, που αποτελεί τιμή ρεκόρ και αναμένουμε τις επόμενες μέρες περαιτέρω αυξήσεις. Η συγκυρία καθιστά επιβεβλημένη τη μείωση» επισημαίνει η πρόεδρος.

Συνεχίζεται το ράλι ανόδου

Εντείνεται η ανησυχία στον κλάδο, καθώς αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι τιμές τις επόμενες μέρες, με τη Βάσω Κοντοχρήστου να εκτιμά ότι η αμόλυβδη βενζίνη αναμένεται να «σκαρφαλώσει» στο 1,90 ευρώ, έναντι 1,85 ευρώ σήμερα.

Το πετρέλαιο θέρμανσης υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το 1,35 ευρώ, με τη μέση τιμή νομού σήμερα στο 1,30 ευρώ, το πετρέλαιο κίνησης από 1,60 ευρώ θα αγγίξει το 1,65, με το υγραέριο να εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,15 ευρώ τις επόμενες μέρες.

Με το τσουνάμι αυξήσεων στα καύσιμα να συνεχίζεται το ίδιο ορμητικό, η πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Μαγνησίας κάνει λόγο για «οικονομική ασφυξία, έλλειψη ρευστότητας», ενώ παρατηρεί ότι «όσο ανεβαίνουν οι τιμές στα καύσιμα και όλα τα προϊόντα, θα συνεχίζεται η αύξηση του πληθωρισμού, που έχει φτάσει στο 5,5% και θα ανέβει κι άλλο, διότι η άνοδος των τιμών επηρεάζει σημαντικά τον πληθωρισμό μιας χώρας».

Συμπερασματικά, η κ. Κοντοχρήστου επισημαίνει ότι οι σαρωτικές αυξήσεις, που σημειώνονται στα καύσιμα και τα προϊόντα, έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των πωλήσεων. «Κατά συνέπεια, συμπαρατασσόμαστε με κάθε αίτημα σχετικά με τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης» τονίζει η ίδια.

Πανελλαδικό αίτημα

Στην επιστολή που απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων προς τον υπουργό Οικονομικών, ζητώντας τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης των καυσίμων, επισημαίνει ότι «περισσότερο από κάθε άλλη φορά, είναι επιτακτική η ανάγκη της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των καυσίμων. Μάλιστα, όπως έχει καταγραφεί, τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο».

Πανελλαδικά οι πρατηριούχοι διατυπώνουν την άποψη ότι «το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό.

Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι και η απόφασή σας για επίδομα θέρμανσης δεν καλύπτει ούτε το 30% των χρηστών.

Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση» και ζητούν «μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, ταυτόχρονα με την παράλληλη ελάφρυνση των καταναλωτών».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου