ΤΟΠΙΚΑ

Ανθεκτικός ο κλάδος ζάχαρης στο τέλος των ποσοστώσεων

ανθεκτικός-ο-κλάδος-ζάχαρης-στο-τέλος-162433

Ο κλάδος ζάχαρης της ΕΕ έχει επιδείξει ικανοποιητική συνολική ανθεκτικότητα μετά το τέλος των ποσοστώσεων.

Η περίοδος εμπορίας 2017/18, που ακολούθησε το τέλος των ποσοστώσεων, συνδύασε αποδόσεις υψηλότερες του μέσου όρου με επεκτατικές στρατηγικές ορισμένων παραγωγών ζάχαρης της ΕΕ, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά υψηλή παραγωγή. Αυτή η υπερπροσφορά αντιμετωπίστηκε με σημαντική πτώση των τιμών ζάχαρης στη διεθνή αγορά, προκαλώντας μια τετραετή περίοδο χαμηλών τιμών ζάχαρης στην αγορά της ΕΕ.

Συνολικά, οι παράγοντες της αλυσίδας εφοδιασμού ζάχαρης της ΕΕ παρουσίασαν σημαντική μείωση της κερδοφορίας, με την οικονομική βιωσιμότητα του κλάδου να απειλείται σοβαρά. Ωστόσο, ο κλάδος στο σύνολό του κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα, υποδηλώνοντας μια συνολική ικανοποιητική ανθεκτικότητα με ορισμένες διαφορές σε εθνικό επίπεδο.

Τα παραπάνω αναφέρει μελέτη για τις στρατηγικές προσαρμογής της εφοδιαστικής αλυσίδας ζάχαρης μετά το τέλος των ποσοστώσεων, η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η μελέτη ανέλυσε τους διάφορους παράγοντες που συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα του τομέα της ζάχαρης. Μεταξύ αυτών, η ανταγωνιστικότητα κόστους στα στάδια της γεωργίας και της μεταποίησης ήταν κρίσιμη για τον προσδιορισμό της συνολικής ανθεκτικότητας. Οι συμβατικές ρυθμίσεις είναι συνολικά επωφελείς από την άποψη του σχεδιασμού, διασφαλίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα και ενισχύοντας την οικονομική βιωσιμότητα των παραγόντων.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το τέλος του συστήματος ποσοστώσεων ζάχαρης της ΕΕ, σε συνδυασμό με την κατάργηση της ελάχιστης τιμής των ζαχαρότευτλων, είχε μόνο έμμεσες επιπτώσεις στην οικονομική βιωσιμότητα της αλυσίδας εφοδιασμού ζάχαρης της ΕΕ. Ακόμη και έμμεσα, συνέβαλε στη μείωση των περιθωρίων και της κερδοφορίας για τους παραγωγούς ζαχαρότευτλων και τους παραγωγούς ζάχαρης. Η κατάσταση αυτή ωστόσο βελτιώνεται χάρη στις πρόσφατες θετικές εξελίξεις στον κλάδο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου