ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Ανοίκιαστα καταστήματα στη Σκιάθο

ανοίκιαστα-καταστήματα-στη-σκιάθο-458952

Εκατόν πενήντα καταστήματα στη Σκιάθο περιμένουν ενοικιαστές

Ανοίκιαστα παραμένουν 150 καταστήματα στο νησί του Παπαδιαμάντη, σημειώνοντας μικρή αύξηση σε σχέση με την περσινή τουριστική σεζόν. Οπως υποστηρίζουν επαγγελματίες του νησιού, η κατάσταση έχει διαμορφωθεί εξαιτίας των υψηλών ενοικίων και της μη σωστής προβολής του νησιού.

Ρεπορτάζ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΣΙΑΣ

Αύξηση της τάξης του 15-20% στα ανοίκιαστα καταστήματα στη Σκιάθο σε σχέση με πέρυσι υπολογίζει ο μεσίτης Κωνσταντίνος Ζεμπέκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου 150 καταστήματα παραμένουν ανοίκιαστα για τη φετινή τουριστική σεζόν σε όλη τη Σκιάθο.

«Τα καταστήματα νοικιάζονται για όλο το χρόνο ενώ λειτουργούν τέσσερις μήνες περίπου», σημείωσε μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. «Τα περισσότερα ανοίκιαστα καταστήματα βρίσκονται στους παράδρομους της κεντρικής οδού Παπαδιαμάντη, ενώ πάνω στον κεντρικό δρόμο, τα ανοίκιαστα είναι μόνο δύο», αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταστηματαρχών και Συναφών Επαγγελμάτων Σκιάθου Νίκος Νικολάου. Οσον αφορά τις τιμές των ενοικίων, ο μεσίτης σημειώνει πως οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα την περιοχή όπου βρίσκονται.

Συγκεκριμένα, για τα ακίνητα εμπορικής χρήσης που βρίσκονται στους παράδρομους, τα ενοίκια για 25-40τ.μ. κυμαίνονται από 300-500 ευρώ, ενώ στην οδό Παπαδιαμάντη, για τα ίδια τετραγωνικά, η τιμή κυμαίνεται σε τριπλάσια ποσοστά, από 900-1.500 ευρώ. Στην παραλία, στο Παλιό Λιμάνι, οι τιμές των ενοικίων ποικίλλουν από 1.500-3.500 ευρώ, τιμές οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Ζεμπέκη, είναι σε καλά επίπεδα, εξαιτίας της αυξημένης κίνησης που παρατηρείται στο σημείο. Επίσης, αναφέρει πως η τουριστική κίνηση αποτελεί δείκτη για τις αρχικές τιμές και τις διακυμάνσεις για τα ενοικιαζόμενα καταστήματα.

Οσον αφορά τους ιδιοκτήτες και τους ενοικιαστές, ο μεσίτης σημειώνει πως οι ιδιοκτήτες κατά το πλείστον είναι Σκιαθίτες σε ποσοστό 70%, ενώ οι περισσότεροι ενοικιαστές είναι Θεσσαλοί και λίγοι προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.

Η μείωση του ενδιαφέροντος της ενοικίασης των καταστημάτων έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την προβολή και, συνεπώς, με την τουριστική κίνηση του νησιού. «Το 2012 ήταν όλα ικανοποιητικά, καθώς το νησί είχε διεθνή προβολή σε όλα τα ΜΜΕ. Πλέον, πρέπει να φτιάξουμε ένα brandκαι branding για τη Σκιάθο, ώστε να είναι συνεχώς στις υψηλές θέσεις προτίμησης τουριστών και επαγγελματιών, όπως το 2012», ανέφερε.

Ο πρόεδρος της Ενωσης των καταστηματαρχών δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ πως τα καταστήματα παραμένουν κενά από δραστηριότητα, είτε επειδή ορισμένα ενοίκια θεωρούνται υψηλά, είτε επειδή έχει μειωθεί ο τζίρος των Ευρωπαίων, κυρίως, τουριστών οι οποίοι πλήττονται και εκείνοι από την οικονομική κρίση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου