ΤΟΠΙΚΑ

Εστησαν κομπίνα με ψεύτικο προφίλ

εστησαν-κομπίνα-με-ψεύτικο-προφίλ-970457

Ηθελαν να υποκλέψουν κωδικούς επαγγελματών για να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και λογαριασμούς

Τη δράση επιτηδείων, οι οποίοι επιχείρησαν να υποκλέψουν κωδικούς για να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και τραπεζικούς λογαριασμούς, στήνοντας ένα ψεύτικο προφίλ, που απευθυνόταν κυρίως σε επαγγελματίες, τάζοντας… προβολή των προϊόντων τους «ξεσκέπασε» η Ενωση Καταναλωτών Βόλου, μετά από καταγγελίες που δέχτηκε από μέλη της.

Πρόσφατα, μια σελίδα στο Facebook με το όνομα «Business Help Center Meta 4» αναρτούσε πλαστά στοιχεία λογαριασμού και πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων. Όπως αποκαλύφτηκε ,επρόκειτο για μία σελίδα, που εμπλέκεται σε δόλιες δραστηριότητες και μοναδικό στόχο είχε να κλέψει προσωπικές πληροφορίες από ανυποψίαστους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, οι οποίοι για να προβληθούν έχουν δημιουργήσει επαγγελματικές σελίδες προβολής στα social media.

Οι απατεώνες – κάτοχοι του ψεύτικου προφίλ πρόσθεταν ετικέτες στους επαγγελματίες και τους παρότρυναν να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο, υποστηρίζοντας ότι θα τους οδηγήσει σε μια πλατφόρμα όπου μπορούν να εισαγάγουν το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασής τους και στη συνέχεια να διαφημίζονται δωρεάν. Ωστόσο, επρόκειτο για μια κακόβουλη προσπάθεια απόκτησης μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης στους λογαριασμούς τους και συλλογής ευαίσθητων δεδομένων.

Με αυτόν τον τρόπο σ’ αρκετές περιπτώσεις διέρρευσαν προσωπικά δεδομένα επαγγελματιών, ενώ οι απατεώνες αποπειράθηκαν να εκταμιεύσουν χρήματα από επαγγελματικούς λογαριασμούς, αφού προηγουμένως είχαν υποκλέψει κωδικούς και μπορούσαν πλέον να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση στο «πορτοφόλι» των θυμάτων τους.

«Πρέπει οι χρήστες του διαδικτύου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Είτε πρόκειται για φυσικά πρόσωπα είτε για επαγγελματίες. Ειδικά οι επιχειρηματίες οφείλουν να είναι διπλά προσεκτικοί, να αποφεύγουν την αλληλεπίδραση με οποιεσδήποτε αναρτήσεις ή συνδέσμους, αν πρώτα δεν ελέγξουν τη γνησιότητα των προφίλ χρηστών», σημείωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος.

«Με όλα αυτά που γίνονται κανείς δεν πρέπει να είναι ανυποψίαστος. Η προστασία των προσωπικών στοιχείων είναι καθοριστική. Εμείς λέμε σε όλους “μην κοινοποιείτε ποτέ τα διαπιστευτήρια σύνδεσής σας ή ευαίσθητες λεπτομέρειες μέσω άγνωστων συνδέσμων ή ύποπτων ιστότοπων”», προσθέτει ο ίδιος.

Πώς αναγνωρίζεται ένα ψεύτικο προφίλ

Αν και δεν υπάρχει κάποια σίγουρη μέθοδος για την αναγνώρισή τους, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που μπορούν να αποκαλύψουν αν ένας λογαριασμός είναι ψεύτικος:

  1. Η φωτογραφία του προφίλ. Συνήθως στους ψεύτικους λογαριασμούς χρησιμοποιούνται φωτογραφίες ελκυστικών ατόμων για να γίνονται ευκολότερα αποδεκτά τα αιτήματα φιλίας. Αυτές ανήκουν πολλές φορές σε μοντέλα ή προέρχονται από επαγγελματικές φωτογραφίσεις. Άλλες φορές χρησιμοποιούνται φωτογραφίες που έχουν βρει στο internet χωρίς φυσικά τη συγκατάθεση των προσώπων στα οποία ανήκουν. Κάνοντας μία αναζήτηση της φωτογραφίας στο Google μπορείτε να δείτε από πού προέρχεται ή αν έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πολλών προφίλ.
  2. Οι υπόλοιπες φωτογραφίες του προφίλ. Εάν ο λογαριασμός έχει πολύ λίγες φωτογραφίες, οι οποίες μάλιστα φαίνονται πολύ «στημένες» και επαγγελματικές, τότε ο λογαριασμός φαίνεται ύποπτος.
  3. Η δραστηριότητά του. Οι περισσότεροι χρήστες κάνουν δημοσιεύσεις, σχολιάζουν και αντιδρούν σε δημοσιεύσεις άλλων και γενικά έχουν μια κάπως σταθερή δραστηριότητα online. Οι ψεύτικοι λογαριασμοί συνήθως δεν έχουν δημοσιεύσεις ή άλλη αλληλεπίδραση με φίλους και σελίδες. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να έχουν έντονη δραστηριότητα που θα είναι όμως εστιασμένη, π.χ. πολλά Likes σε δημοσιεύσεις συγκεκριμένων σελίδων.
  4. Τα σχόλια στις αναρτήσεις και τις φωτογραφίες. Συνήθως στα ψεύτικα προφίλ δεν υπάρχουν πολλά σχόλια, ίσως και καθόλου, και τα λίγα που θα υπάρχουν δε θα έχουν προσωπικό χαρακτήρα όπως σε κανονικούς λογαριασμούς.
  5. Ο αριθμός των φίλων. Δύο περιπτώσεις θα πρέπει να φανούν ανησυχητικές: να έχει ελάχιστους φίλους ένας λογαριασμός ή να έχει υπερβολικά πολλούς.
  6. Οι προσωπικές πληροφορίες. Ψάξτε για ανακρίβειες και αντικρουόμενες πληροφορίες (π.χ. ένας άνθρωπος 25 ετών δεν είναι πολύ πιθανό να είναι διευθυντής σε μεγάλη γνωστή εταιρεία).
  7. Σε γενικές γραμμές ένα προφίλ πρέπει να περιγράφει ένα υπαρκτό πρόσωπο. Αν οι πληροφορίες που παρουσιάζονται φαίνονται ασύνδετες ή αντιφατικές πρέπει να υποψιάσει.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου