ΤΟΠΙΚΑ

Στόχος μηδενικά τροχαία στην ΠΑΘΕ από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

στόχος-μηδενικά-τροχαία-στην-παθε-από-945332

Οι νέες δράσεις οδικής ασφάλειας στα όρια της Μαγνησίας και οι κυριότεροι παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων

Κακή οδηγική συμπεριφορά, υπερβολική ταχύτητα, κόπωση και υπνηλία, είναι μερικοί από τους κυριότερους παράγοντες πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στην ΠΑΘΕ, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε προχθές στο Ξενία Βόλου, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας που ανέλαβε η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Υιοθετώντας μία νέα προσέγγιση στην οδική ασφάλεια η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ανακοίνωσε πρωτοβουλίες και δράσεις που υλοποιεί για την οδική ασφάλεια και συχνά κινούνται πέραν των συμβατικών της υποχρεώσεων.

«Με όραμα τη λειτουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα προσφέρει στους χρήστες του το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υποδομής και υπηρεσιών, η εταιρεία εργάζεται για το ζωτικό θέμα της οδικής ασφάλειας με τρόπο ολοκληρωμένο, στρατηγικό και πρωτοπόρο, ώστε να φτάσει σε μηδενικά τροχαία ατυχήματα, στο περίφημο «Vision Zero», ως το 2050 ή και νωρίτερα», επισήμανε ο Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής Δημήτρης Γκατσώνης.

Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση περιλαμβάνει συνεχή παρακολούθηση, μέτρηση, ανάλυση, αξιολόγηση δεδομένων για τους τρεις παράγοντες που προκαλούν τροχαία ατυχήματα και συγκρούσεις με υλικές ζημίες (οδηγός, όχημα, οδικό περιβάλλον) και πρόβλεψη τάσεων, επιλογή και ιεράρχηση των σχετικών δράσεων.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει επιδιώξει και κατοχυρώσει τη συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, δηλαδή των συμμέτοχων που είναι αρμόδιοι για την αποτροπή και την παρέμβαση.

Στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία

Στην ημερίδα ο αστυνομικός υποδιευθυντής, MSc Μαγνησίας Ελευθέριος Αναδιώτης, διοικητής του τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας, παρουσίασε στοιχεία για τα τροχαία που καταγράφονται.

Πιο συγκεκριμένα, από το 2016-2020 στην ΠΑΘΕ στα όρια της Μαγνησίας καταγράφηκαν 487 τροχαία, εκ των οποίων το 2016 78 ατυχήματα υλικών ζημιών, με έναν τραυματισμό και έναν θάνατο, το 2017 103 ατυχήματα υλικών ζημιών, ενώ καταγράφηκε και ένας θάνατος, το 2018 113 τροχαία ατυχήματα και τέσσερις τραυματισμοί, το 2019 101 ατυχήματα και έξι τραυματισμοί, το 2020 75 ατυχήματα και τέσσερις τραυματισμοί.

Τέλος, το 2021 σημειώθηκαν 132 τροχαία ατυχήματα, επτά τραυματισμοί και τέσσερις θάνατοι.

Ειδικότερα από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων για το 2020 προέκυψε ότι τα 33 από τα 79 συνολικά τροχαία ατυχήματα προκλήθηκαν από τη μία τήρηση της δέουσας προσοχής από μέρους του οδηγού, εξαιτίας κόπωσης και υπνηλίας, όπως είπε ο κ. Αναδιώτης.

Το ΤΤ πραγματοποίησε επίσης έρευνα με ερωτηματολόγιο στο οποίο απάντησαν 100 οδηγοί, 50 ερασιτέχνες και 50 επαγγελματίες, ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν τα επίπεδα υπνηλίας και κόπωσης των οδηγών κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου.

Όπως διαπιστώθηκε οι περισσότεροι επαγγελματίες οδηγοί παρουσίασαν υψηλά επίπεδα κάματου και υπνηλίας, ενώ επίσης καταγράφηκε ότι κατά μέσο όρο είχαν 60 ώρες εργασίας την εβδομάδα, κακή ποιότητα ύπνου.

Οι νεότεροι οδηγοί έχουν 12% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα συγκριτικά με τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, πιθανόν λόγω αυξημένης αυτοπεποίθησης και μικρότερης οδικής εμπειρίας.

Όσον αφορά τους επαγγελματίες οδηγούς έχουν αυξημένο ρίσκο για καρδιαγγειακά νοσήματα, λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής, που τους επιβάλλεται από τις συνθήκες εργασίας.

Μέτρα οδικής ασφάλειας στη Μαγνησία

Στον σχεδιασμό της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για την απάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων συγκεκριμένα η εταιρεία αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ώστε να υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος της υπερβολικής ταχύτητας, καθώς επίσης η δυνατότητα να εντοπίζονται γρήγορα τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα

Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα Traffi Star S290M καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας με τεχνολογία ραντάρ για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας και εκπαίδευση του προσωπικού του.

Για τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα,δρομολογείται η παροχή πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης οχημάτων αντίθετης κίνησης για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Πιερίας.

Ακόμη προχωρά η δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό Μαγνησίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κόπωσης οδηγών βαρέων οχημάτων στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Ο χώρος βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του καλοκαιριού.

Εξάλλου για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία, προωθείται πρόγραμμα εκπαίδευσης των αρχών. για την καλύτερη αστυνόμευση.

Επίσης, για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.

«Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πόνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα», πρόσθεσε ο κ. Γκατσώνης.

Στην εκδήλωση παρουσίασης μίλησαν επίσης η Βάσω Διανέλλη- Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς», καθώς επίσης και ο διευθυντής λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» Δημήτρης Μανδαλώζης, ενώ την εκδήλωση συντόνισε ο Γρηγόρης Λιογγαρίδης, Υπεύθυνος Εταιρικής Επικοινωνίας και ΕΚΕ.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου