ΤΟΠΙΚΑ

Δημιουργούνται 52 «έξυπνα» φανάρια και υπερυψωμένες διαβάσεις για ασφαλή κίνηση των πεζών

δημιουργούνται-52-έξυπνα-φανάρια-και-936010

Σε τέσσερις σηματοδοτούμενους κόμβους θα μπουν και πινακίδες που θα ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση στους δρόμους και εναλλακτικές διαδρομές

Συνολικά 52 «έξυπνους» φωτεινούς σηματοδότες με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, αλλά και υπερυψωμένες διαβάσεις για την ασφαλή κίνηση των πεζών σε υφιστάμενες πεζοδιαβασεις, πρόκειται να δημιουργήσει ο Δήμος Βόλου.

Απλές διαβάσεις θα υπερυψωθούν και θα λειτουργούν ως φυσικοί μειωτές ταχύτητας των οχημάτων

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Πρόκειται για έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας» του Ταμείου Ανάκαμψης και είναι συνολικού προϋπολογισμού 2.455.848 ευρώ, εκ των οποίων το ποσό των 1.254.880 ευρώ αφορά στους σηματοδότες και το ποσό των 1.200.968 ευρώ στις υπερυψωμένες διαβάσεις.

Μάλιστα στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, την ερχόμενη Τετάρτη 19 Απριλίου, στη μία το μεσημέρι, πρόκειται να επικαιροποιηθούν οι μελέτες με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών και προκειμένου να προσαρμοστούν οι παρεμβάσεις στο ποσό της χρηματοδότησης. Η διαφορά με τις αρχικές μελέτες είναι ότι στο σύστημα των φωτεινών σηματοδοτών περιλαμβάνονταν οκτώ οθόνες full matrix που περιορίζονται σε τέσσερις, ενώ περιορίζεται και ο αριθμός των υπερυψωμένων διαβάσεων που αρχικά σχεδιάζονταν και για τους κυκλικούς κόμβους.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνου συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας και της φωτεινής σηματοδότησης στους σημαντικότερους σηματοδοτούμενους κόμβους της πόλης του Βόλου. Το «ολοκληρωμένο σύστημα» θα συνδυάζει τόσο τη διαχείριση της κυκλοφορίας μέσω της φωτεινής σηματοδότησης, όσο και της διαχείρισης της κυκλοφορίας μέσα από την ενημέρωση πολιτών για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, έτσι ώστε να αποφεύγονται ουρές κατά την ώρα αιχμής και να μειώνονται οι ρύποι στην περιοχή εφαρμογής.

Το σύστημα «έξυπνης» φωτεινής σηματοδότησης προβλέπεται να εφαρμοστεί σε 52 σηματοδοτούμενους κόμβους υψηλής κυκλοφοριακής ζήτησης επί βασικών οδικών αξόνων. Θα τοποθετηθεί σύστημα τηλε-επιτήρησης και αναγγελίας βλαβών, το οποίο θα απεικονίζει σε ενιαίο γεωγραφικό υπόβαθρο τους κόμβους και θα ενημερώνει τον Δήμο σε πραγματικό χρόνο για την λειτουργική κατάσταση του εξοπλισμού σηματοδότησης, αλλά και για τις βλάβες που παρουσιάζονται, προκειμένου να μειώνεται σημαντικά ο χρόνος αποκατάστασης (down-time).

Η περιοχή στην οποία θα εφαρμοστεί το σύστημα αποτελείται από τις οδούς Δημητριάδος, Ιάσονος, Πολυμέρη, Αναλήψεως, Παγασών, Γ. Δήμου, Ορμηνίου, Λαμπράκη, Αθηνών, Ελ. Βενιζέλου, Ιωλκού, Καρτάλη, 2ας Νοεμβρίου, Μπότσαρη, Φ. Εταιρίας, Ειρήνης, Εθν. Αγώνων, Μαιάνδρου.

Τα έξυπνα φανάρια θα μπουν στις εξής διασταυρώσεις:

  • Ιάσονος – Ιωλκού
  • Ιάσονος– Καρτάλη
  • Ιάσονος– Αγ. Νικολάου
  • Δημητριάδος – Γκλαβάνη
  • Δημητριάδος – Σπυρίδη
  • Δημητριάδος – Καρτάλη
  • Δημητριάδος – Ιωλκού
  • Δημητριάδος – Κοραή
  • Καρτάλη – Αλεξάνδρας
  • Καρτάλη – Γαλλίας
  • Καρτάλη – Γαζή
  • Ιωλκού – Αλεξάνδρας
  • Ιωλκού – Γαλλίας
  • Ιωλκού – Γαζή
  • Αναλήψεως – Περαιβού
  • Αναλήψεως – Κασσαβέτη
  • Αναλήψεως – Κύπρου
  • Αναλήψεως – Καρτάλη
  • Αναλήψεως – Ιωλκού
  • Αναλήψεως -Μεταμορφώσεως
  • Αναλήψεως – Παγασών
  • Παγασών – Επτά Πλατανίων
  • Παγασών – 2ας Νοεμβρίου
  • Ορμινίου – Απόλλωνος
  • Ορμινίου – Δημ. Πολιορκητού
  • Ορμινίου – Θερμοπυλών
  • Γ. Δήμου – Βλαχάβα
  • Γ. Δήμου – Κασσαβέτη
  • Γ. Δήμου – Κύπρου
  • Γ. Δήμου – Καρτάλη
  • Γ.Δήμου – Ιωλκού
  • Γ. Δήμου – Μεταμορφώσεως
  • Γ. Δήμου – Κουντουριώτου
  • Γ. Δήμου – Ζάχου
  • Μαιάνδρου – Παπαρήγα
  • Μαιάνδρου – Φιλαδελφείας
  • Μαιανδρου – Βενιζέλου
  • Μαιάνδρου – Λ. Ειρήνης
  • Εθνικών Αγώνων – Βενιζέλου
  • Εθνικών Αγώνων – Φιλαδελφείας
  • Εθνικών Αγώνων – Ελλησπόντου.
  • Αθηνών – Αγ. Τριανταφύλλου
  • Αθηνών – Πευκακίων
  • Αθηνών – Υδρας
  • Αθηνών – Σέκερη
  • Πολυμέρη – Κασσαβέτη
  • Πολυμέρη – Περραιβού
  • Πολυμέρη – Φ. Ιωάννου
  • Πολυμέρη – Ι. Τζάνου
  • Πολυμέρη – Αθανασάκη
  • Νεαπόλεως – Φ. Εταιρίας
  • Φ. Εταιρίας – Σκουφά.

Ηχητικές διατάξεις για τυφλούς

Επιπλέον προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση ηχητικών διατάξεων τυφλών για την αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στις πεζοδιαβάσεις κρίσιμων κόμβων του Δήμου. Θα συνδέονται με τα έξυπνα φανάρια και θα φέρουν φωτεινή ένδειξη LED για την επιβεβαίωση ενεργοποίησης τους, σύμβολα Braille για την καθοδήγηση των τυφλών πολιτών και θα διαθέτουν μεγάφωνο από όπου θα εκπέμπονται οι τυποποιημένοι ήχοι ανάλογα με την ένδειξη του σηματοδότη πεζών και την μορφολογία του κόμβου.

Πινακίδες full matrix για τις κυκλοφοριακές συνθήκες

Το έργο θα ενοποιηθεί με την πλατφόρμα της «έξυπνης πόλης» και θα προστεθούν επιπλέον λειτουργίες για τα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά δεδομένα, τα δεδομένα του χρόνου που απαιτείται για τη διάνυση μιας απόστασης αλλά και τη διαχείριση των ηλεκτρονικών πινακίδων μέσω των οποίων θα γίνεται προβολή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, αναφορικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και συμβάντα στην περιοχή. Προβλέπεται η προμήθεια τεσσάρων πινακίδων, τύπου full matrix, που θα παρέχουν πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, για εναλλακτικές διαδρομές και αντίστοιχους χρόνους διαδρομής και για τρέχοντα προγραμματισμένα ή έκτακτα οδικά συμβάντα.

Οι πινακίδες θα τοποθετηθούν στα εξής σημεία:

  • Λαρίσης – Νεαπόλεως
  • Ιωλκού – Περιφερειακή Οδός
  • Λαμπράκη (έναντι Δημαρχείου)
  • Πολυμέρη – Αιολίδος.

Θα τοποθετηθούν τουλάχιστον 100 μέτρα πριν τις διασταυρώσεις, έτσι ώστε οι διερχόμενοι οδηγοί να διαθέτουν ικανό χρόνο για να δράσουν, επιλέγοντας την καταλληλότερη διαδρομή. Οι πινακίδες θα διασυνδεθούν (μέσω δικτύου 4G) με την πλατφόρμα στρατηγικής διαχείρισης της κυκλοφορίας, θα ενημερώνουν τους διερχόμενους οδηγούς για την τρέχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση σε συγκεκριμένες διαδρομές και τρέχοντα οδικά συμβάντα παρέχοντας έγκαιρα τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη συντομότερη διαδρομή.

Μετρητές σωματιδίων και ραντάρ

Επιπλέον θα εγκατασταθούν πέντε σταθμοί μέτρησης για την παρακολούθηση σε συνεχή βάση των στοιχείων NO, NO², PM1, PM10,PM2.5 κ.λπ. που σχετίζονται άμεσα με εκπομπές ρύπων από οχήματα. Παράλληλα με τις περιβαλλοντικές μετρήσεις, και στα πέντε σημεία, θα πρέπει να λαμβάνονται ταυτόχρονα και μετρήσεις για τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Τέλος, θα εγκατασταθούν 30 radar πολλαπλών λωρίδων και 50 radar μονής λωρίδας σε κομβικά σημεία του δικτύου, προκειμένου από τα σημεία αυτά να συλλέγονται τα κυκλοφοριακά δεδομένα που θα επιτρέπουν τον υπολογισμό χρόνου ταξιδιού.

Υπερυψωμένες διαβάσεις

Υπερυψωμένες διαβάσεις στη θέση των απλών διαβάσεων στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο, δημιουργεί ο Δήμος Βόλου για την ενίσχυση της ασφάλειας της κίνησης των πεζών. Οι απλές διαβάσεις που υπάρχουν σήμερα, παραβιάζονται κατά κόρον από οδηγούς αυτοκινήτων που σε αντίθεση με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν σταματούν για να δώσουν προτεραιότητα στους πεζούς και αρκετές φορές σημειώνονται ατυχήματα.

Οι υπερυψωμένες διαβάσεις και διασταυρώσεις δεν είναι τίποτα άλλο από πεζοδρόμια που τέμνουν κάθετα την άσφαλτο διακόπτοντας τη συνέχεια του δρόμου και αποκαθιστώντας την επικοινωνία των απέναντι πεζοδρομίων.

Το μέτρο των υπερυψωμένων διασταυρώσεων και των υπερυψωμένων διαβάσεων φέρνει τους οδηγούς των αυτοκινήτων αντιμέτωπους με ένα βατό φυσικό εμπόδιο που πρέπει να «υπερβούν», το οποίο όμως λειτουργεί ως «μειωτής ταχύτητας». Αυτό το μέτρο εξάλλου εντάσσεται και στην κατηγορία των μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέσα στις πόλεις.

Η χωροθέτηση υπερυψωμένων διαβάσεων αφορά στα εξής σημεία της πόλης:

  • στις υφιστάμενες πεζοδιαβάσεις Ερμού με Ελ. Βενιζέλου και Ερμού με Καρτάλη

στις υφιστάμενες πεζοδιαβάσεις της οδού Δημητριάδος από την Ι. Καρτάλη έως τη Βλαχάβα για τη διασφάλιση της πρόσβασης στο πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου