ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφιακό πρόσημο επιδιώκει ο τουρισμός

ψηφιακό-πρόσημο-επιδιώκει-ο-τουρισμό-930017

Σε νηπιακό στάδιο η μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων – Τα εργαλεία για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές

Σε νηπιακό στάδιο… κινείται ακόμη ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον τομέα του τουρισμού και στη Μαγνησία, πράγμα που επιδιώκουν να αλλάξει οι εμπλεκόμενοι φορείς με τη «βαριά βιομηχανία» της τοπικής οικονομίας.

Σε ημερίδα που διοργάνωσε χθες το Επιμελητήριο Μαγνησίας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του dTour, προγράμματος Erasmsus+ με θέμα «Λύσεις και εργαλεία για την ψηφιακή μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων», για την πιστοποίηση των δεξιοτήτων, αλλά και τις τάσεις στην τουριστική ψηφιοποίηση, με τους υπευθύνους να δίνουν τις κατευθύνσεις στους φορείς του τουρισμού, ώστε να αποκτήσουν οι επιχειρήσεις τους ψηφιακό πρόσημο.

Στόχος είναι ο τουριστικός κλάδος τοπικά να αφομοιώσει τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στο χώρο του τουρισμού και να συμβαδίσει με τις αυξανόμενες απαιτήσεις των τουριστών για προσωποποιημένες, ελκυστικές και ποιοτικές εμπειρίες και υπηρεσίες.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν, αποκτούν και απολαμβάνουν προϊόντα και υπηρεσίες στον τουρισμό», επισήμανε σχετικά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Θέκλα Καμμένου, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού στο Επιμελητήριο Μαγνησίας.

Θέκλα Καμμένου: Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί κρίσιμο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας

Σύμφωνα με την κ. Καμμένου η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί κρίσιμο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας, για τις επιχειρήσεις στις καθημερινές λειτουργίες, καθώς συμβάλει στη βελτίωση της εικόνας τους στους πελάτες και παράλληλα δημιουργεί προϋποθέσεις ώστε να γίνουν επιπλέον ανταγωνιστικές.

«Βρισκόμαστε αρκετά πίσω στο κομμάτι της ψηφιοποίησης. Πρέπει να επιταχύνουμε τους ρυθμούς. Να μην χάνουμε πελάτες λόγω ψηφιακού ελλείμματος», παρατήρησε επίσης η ίδια, καθιστώντας επίσης σημαντικό τον ρόλο που μπορεί να παίξει η Πολιτεία, δίνοντας χρηματοδοτικά κίνητρα στους επαγγελματίες, ώστε να μην επιβαρυνθούν για να αποκτήσουν τα ψηφιακά εργαλεία.

«Είχαμε ζητήσει την περίοδο του κορονοϊού επιδότηση για να δημιουργήσουμε ψηφιακές επιχειρήσεις, να ψηφιοποιήσουμε τις υπηρεσίες που παρέχουμε στον πελάτη. Δεν έγινε, ελπίζουμε σύντομα η πρότασή μας να επανεξεταστεί», δήλωσε ως προς αυτό.

Δημιουργούνται οι βάσεις για τη μετάβαση

Στο πρόγραμμα dTour συμμετέχουν επτά εταίροι από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τουριστική βιομηχανία. Επικεφαλής εταίρος του έργου είναι ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός «Δήμητρα».

Μιλώντας για την ανάγκη της ψηφιακής μετάβασης των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων η Βάσω Αναστασοπούλου, διευθύντρια ανάπτυξης του εκπαιδευτικού οργανισμού «Δήμητρα», επισήμανε σχετικά: «Η ψηφιοποίηση είναι το «όπλο» που έχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις για να γίνουν ανταγωνιστικές και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους.

Βάσω Αναστασοπούλου: Με την ψηφιοποίηση οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους

Το πρόβλημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό είναι ότι δεν έχουν πόρους να πληρώσουν ειδικούς συμβούλους, ώστε να ενημερωθούν ποια ψηφιακά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν, για να γίνουν ανταγωνιστικά.

Υπάρχουν ψηφιακές εφαρμογές δωρεάν, που όμως οι επιχειρήσεις δεν τις γνωρίζουν και δεν τις αξιοποιούν. Αυτό το έλλειμμα έρχεται να καλύψει το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Είναι σαφές ότι δημιουργώντας μία καλή ψηφιακή εικόνα οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικές. Η Πολιτεία έχει ευθύνη να αντιληφθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι τη σημαντικότητα της ψηφιοποίησης. Η στήριξη των μικρομεσαίων με κονδύλια, για να εκπαιδευτούν στα ψηφιακά εργαλεία και πόρους για να τα αποκτήσουν, εκτιμώ ότι είναι μονόδρομος σε αυτή την περίοδο μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου