ΤΟΠΙΚΑ

Ξαναμπαίνουν στις ράγες τα τρένα-Από 1η Απριλίου ξανά η γραμμή Βόλος-Λάρισα

ξαναμπαίνουν-στις-ράγες-τα-τρένα-από-1η-925003

Ανήσυχοι οι 50 σιδηροδρομικοί στον Βόλο, περιμένουν το restart του ΟΣΕ – Ποια μέτρα ζητούν να ληφθούν

Μέχρι πριν από λίγες μέρες οι σιδηροδρομικοί στον Βόλο αναρωτιόντουσαν πότε θα ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες και με ποιες προϋποθέσεις. Από την αποφράδα νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, όταν και σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών, το κλίμα στους κόλπους των σιδηροδρομικών δεν είναι καλό. Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να είναι μετά τον ορυμαγδό αποκαλύψεων, που στοιχειώνουν πλέον τον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο.

Με βάση τις ανακοινώσεις Γεραπετρίτη για τη σταδιακή επαναλειτουργία του ΟΣΕ, η γραμμή Βόλος – Λάρισα, Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως επίσης ο Προαστιακός Λάρισα – Θεσσαλονίκη, αλλά και η γραμμή Παλαιοφάρσαλος Καλαμπάκα, θα λειτουργήσουν από 1η Απριλίου.

Νωρίτερα, στις 22 Μαρτίου, θα λειτουργήσει το τρενάκι του Πηλίου, ο θρυλικός «Μουτζούρης».

Σε αναμμένα κάρβουνα ενόψει επαναλειτουργίας

Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου είναι ερμητικά κλειστός. Οι 50 σιδηροδρομικοί που απασχολούνται σε διάφορα πόστα είναι κατηφείς. Δεν έχουν διάθεση να μιλήσουν ειδικά δημόσια. Και για εκείνους τα όσα συνέβησαν είναι σκληρά. Εκτός ότι έχασαν συναδέλφους τους για τους οποίους πενθούν, αναρωτιούνται ποιο θα είναι πλέον το μέλλον του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου. Φοβούνται ότι μπορεί να χρειαστεί να περάσει πολύς καιρός, μέχρι ο κόσμος να εμπιστευτεί ξανά το τρένο. Ανησυχούν ότι ενδεχομένως αυτό να έχει επιπτώσεις και στη δική τους δουλειά.

Τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν προκαλέσει σοκ σε όλη την επικράτεια. Επιπροσθέτως ακόμη και όταν μπούνε ξανά τα τρένα στις ράγες, δεν είναι βέβαιο κατά πόσο οι πολίτες θα αφήσουν κατά μέρος την επιφυλακτικότητα και θα επιστρέψουν στον σιδηρόδρομο.

Τι προτείνει η Ομοσπονδία Εργαζομένων

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στον σιδηρόδρομο έχει ήδη συντάξει ένα πρώτο πλαίσιο προτάσεων, το οποίο τέθηκε υπόψη του νέου υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη.

Η Ομοσπονδία θεωρεί ότι πριν την επανέναρξη δρομολογίων θα πρέπει να υπάρξει ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους έλξης και κίνησης αμαξοστοιχιών, ενώ επίσης εκτιμά ότι πρέπει να είναι σταδιακή η επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και η στελέχωση τους από το προσωπικό κίνησης και ελέγχου αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα μιλά για την ανάγκη στην αρχή μείωσης των δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Επίσης προτείνει μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο της τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα τρένα να κινούνται με μειωμένη ταχύτητα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα καθώς και στις σήραγγες, για αυτό και προτείνει την επανεξέταση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Διατυπώνει επίσης την άποψη ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσα προσλήψεις, για την άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας, αλλά και άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσιών με αξιολόγηση.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου