ΤΟΠΙΚΑ

Τουριστικά σκάφη υπό… «δίωξη»

τουριστικά-σκάφη-υπό-δίωξη-923402

Κανονισμός εκμίσθωσης θέσεων ελλιμενισμού που συνιστά πανελλαδική… πρωτοτυπία κάνει τη ζωή επαγγελματιών δύσκολη και τους φορτώνει με πρόστιμα

Υπό… «δίωξη» από το λιμάνι του Βόλου καταγγέλλουν ότι βρίσκονται ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών αναψυχής, εξαιτίας κανονισμού του Οργανισμού Λιμένος του Βόλου για τον τρόπο εκμίσθωσης θέσεων ελλιμενισμού που συνιστά πανελλαδική πρωτοτυπία και τους… «φορτώνει» με πρόστιμα. Την ίδια ώρα που η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί ζητούμενο, και πολλοί επαγγελματίες χρηματοδοτήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ για την αγορά τουριστικών σκαφών, στο λιμάνι του Βόλου τα πάντα είναι υπό… αίρεση.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής Θεσσαλίας, Παναγιώτης Πτωχόπουλος, βάσει Κανονισμού του Ο.Λ.Β., οι θέσεις για τον ελλιμενισμό δίνονται στο όνομα του κάθε σκάφους. Κάθε θέση ελλιμενισμού αντιστοιχεί σε τουριστικό σκάφος με συγκεκριμένο όνομα, την οποία θέση, δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει άλλο σκάφος.

Ο κανονισμός που ισχύει μόνο για την περίπτωση του λιμανιού του Βόλου, και πουθενά αλλού στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο κ. Πτωχόπουλος, προκαλεί προβλήματα.

Τελευταίως, πολλοί επαγγελματίες επιδοτήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ και αγόρασαν σκάφη προκειμένου να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Πήραν σκάφη, αλλά δεν υπάρχουν θέσεις ελλιμενισμού τους, με τον Ο.Λ.Β. να τους ζητά να μπουν σε λίστα αναμονής. Μέχρι να πάρουν θέση κι επειδή κάπου θα πρέπει να τα δέσουν, επαγγελματίες κάνουν χρήση θέσεων συναδέλφων τους δένοντας με την άδειά τους τα σκάφη τους σε συγκεκριμένες θέσεις για όσο διάστημα λείπουν τα σκάφη στο όνομα των οποίων έχουν εκδοθεί οι άδειες. Μολονότι ο Ο.Λ.Β. είναι γνώστης της άδειας που παραχωρούν συνάδελφοι μεταξύ τους άνευ ανταλλάγματος αλλά και της έλλειψης χώρων ελλιμενισμού, όταν διαπιστώνει χρήση θέσεων από άλλα σκάφη από αυτά για τα οποία ισχύει η άδεια, βεβαιώνει πρόστιμα 500 ευρώ για αυθαίρετη κατάληψη!

Δεν μπορούν να διαχειριστούνούτε «δικές» τους θέσεις

Δεν είναι το μοναδικό παράδοξο. Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται ως διαχειριστές σκαφών, για το καθένα από πίσω υπάρχει διαφορετικό ΑΦΜ, δεν έχουν δικαίωμα να δέσουν σκάφη σε διαφορετικές θέσεις από αυτές στις οποίες αντιστοιχεί στο κάθε ένα. Δηλαδή, αν ένας επαγγελματίες πληρώνει τέλη ελλιμενισμού για τρεις θέσεις για ισάριθμα σκάφη, δεν μπορεί να δέσει σκάφος που διαχειρίζεται σε οποιαδήποτε από τις τρεις θέσεις ο ίδιος διαθέτει, αλλιώς κινδυνεύει και πάλι με πρόστιμο. Αρκετοί μάλιστα που δραστηριοποιούνται ως εταιρείες διαχείρισης σκαφών, και πληρώνουν ετήσια τέλη ελλιμενισμού, βρίσκονται με θέσεις τις οποίες δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν σε περίπτωση που χρειαστεί να αφαιρέσουν από την εταιρεία τους ένα σκάφος και να προσθέσουν ένα άλλο.

Βροχή… προστίμων

«Αυτό δεν γίνεται πουθενά στην Ελλάδα. Μόνο στον Βόλο. Δίνουν θέσεις σε ονόματα σκαφών κι αν χρειαστεί οι εταιρείες να κάνουν αλλαγή σε σκάφος, χάνουν θέσεις για τις οποίες έχουν πληρώσει ετήσια τέλη από 1.000 έως και 2.000 ευρώ και αναγκάζονται να μπαίνουν σε λίστα αναμονής για να βρουν νέα θέση, άγνωστο πότε. Σε διαφορετική περίπτωση και αν συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη θέση για την οποία έχουν πληρώσει δένοντας άλλο σκάφος, τα πρόστιμα πέφτουν βροχή. Οι θέσεις θα έπρεπε να βγαίνουν στο ΑΦΜ εταιρειών και οι ίδιες να διαχειρίζονται σε ποια θα δέσει κάθε φορά σκάφος τους. Αυτή τη στιγμή δεν μας αφήνουν να δουλέψουμε. Είμαστε αντιμέτωποι με πρόστιμα ενώ προσπαθούμε να επιβιώσουμε και να δώσουμε και μεροκάματα», διαμαρτύρονται ιδιοκτήτες σκαφών.

Επαγγελματίας σύρεται δικαστικά

Προ διετίας το σωματείο είχε στείλει εξώδικο στον Ο.Λ.Β. για το καθεστώς έκδοσης αδειών ελλιμενισμού. «Μας κάνουν τη ζωή δύσκολη Οι συνθήκες που βιώνουμε είναι τριτοκοσμικές», ανέφερε ο κ. Πτωχόπουλος.

Μόλις χθες, ιδιοκτήτης τουριστικών σκαφών πήρε στα χέρια του κλητήριο θέσπισμα για παράνομη κατάληψη θέσης. Πρόκειται για θέση για την οποία έχει πληρώσει τέλη ελλιμενισμού, με τη διαφορά ότι χρησιμοποιεί για άλλο σκάφος, μικρότερο, από αυτό που είναι δηλωμένο στην άδεια και το οποίο έχει αποσύρει. Ο επαγγελματίας σύρεται στα δικαστήρια και κινδυνεύει να χάσει και τη θέση για το σκάφος του, μέσω του οποίου επιχειρεί να επιβιώσει επαγγελματικά.

Σ. Αναγνώστου: «Επιβάλλουμε λίγα πρόστιμα»

Ερωτηθείς για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Β., Σωκράτης Αναγνώστου, ανέφερε ότι «αυτός είναι ο κανονισμός». «Επιχειρήσαμε να τον αλλάξουμε αλλά συναντήσαμε νομικά κωλύματα. Ο χώρος διέπεται από τις διατάξεις περί αγκυροβολίου κι όχι μαρίνας και δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον κανονισμό για τις θέσεις ελλιμενισμού. Γνωρίζουμε τι συμβαίνει γι’ αυτό και τα πρόστιμα που επιβάλλουμε είναι λίγα στη διάρκεια του έτους», είπε.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου