ΤΟΠΙΚΑ

Στα όριά του το Κοινωνικό Παντοπωλείο

στα-όριά-του-το-κοινωνικό-παντοπωλείο-922600

Ωφελούμενοι μπαίνουν, βγαίνουν και επιστρέφουν, καθώς οι συνθήκες διαβίωσης δεν καλυτερεύουν

Στα όρια των δυνατοτήτων του, εξυπηρετώντας τον μέγιστο δυνατό αριθμό ωφελούμενων, λειτουργεί από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά το Κοινωνικό Παντοπωλείο Βόλου. Σήμερα, αποκούμπι στη δομή του Δήμου Βόλου έχουν βρει 200 περιπτώσεις οικογενειών, μοναχικών και χαμηλοσυνταξιούχων, ενώ υπάρχουν σε εκκρεμότητα προκειμένου να εξεταστούν και νέες περιπτώσεις δημοτών που επιθυμούν να εξασφαλίσουν το βασικό: το καθημερινό φαγητό έστω και αν με τα τρόφιμα που διανέμονται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο, οι ανάγκες του μήνα καλύπτονται μόνο κατά τα 2/3 των γευμάτων.

Από το ξέσπασμα της πανδημίας που είχε ως αποτέλεσμα δημότες να βρεθούν άνεργοι, οι αιτήσεις ένταξης στο Κοινωνικό Παντοπωλείο γίνονταν με τη μορφή… χιονοστιβάδας. Η ροή των αιτήσεων έκτοτε δεν σταμάτησε ποτέ. Μετά την πανδημία, η οικονομική κρίση, η ενεργειακή κρίση και πλέον η ακρίβεια, οδηγεί ολοένα και περισσότερους στο κατώφλι της συγκεκριμένης δομής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των δικαιούχων είναι δημότες που δεν καταφέρνουν να ορθοποδήσουν και εντάσσονται στο πρόγραμμα για δύο και περισσότερες φορές. Βρίσκουν μία προσωρινή απασχόληση ως οκταμηνίτες και στη συνέχεια, από τη στιγμή που δεν δικαιούνται ούτε ταμείο ανεργίας, με μηδενικά εισοδήματα επιστρέφουν στο Κοινωνικό Παντοπωλείου, τουλάχιστον για να εξασφαλίσουν τρόφιμα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Πρόκειται κυρίως για οικογένειες με έναν ή και δύο γονείς στην ανεργία, χαμηλοσυνταξιούχους και μοναχικούς χωρίς εισοδήματα. Ανάμεσά τους και δημότες κατά μέσο όρο 40 ετών, χωρίς καθόλου εισοδήματα, οι οποίοι δεν είναι δικαιούχοι ούτε του ΚΕΑ (Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα) μετά την αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, που αυτόματα ακύρωσε αιτήσεις ένταξής τους στο πρόγραμμα, επειδή μπορεί να ξεπερνούσαν το όριο της αξίας της ακίνητης περιουσίας.

Σήμερα από το Κοινωνικό Παντοπωλείο εξυπηρετούνται 200 περιπτώσεις δικαιούχων, υπάρχουν όμως και άλλες αιτήσεις σε εκκρεμότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 εξυπηρετήθηκαν 1.001 κάρτες οι οποίες αντιστοιχούν σε 2.388 άτομα, εκ των οποίων οι 1.605 είναι ενήλικες και 783 παιδιά, σύμφωνα με τον απολογισμό της λειτουργία της δομής που πρόκειται να συζητηθεί στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Βόλου, την ερχόμενη Δευτέρα. Την ίδια περίοδο διανεμήθηκαν επίσης 10.471 μερίδες φαγητού μέσω του προγράμματος «Σίτιση στο Σπίτι».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου