ΤΟΠΙΚΑ

ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας: Το νομοσχέδιο για τη σχολική βία να είναι νομοσχέδιο λόγων και όχι έργων!

πασοκ-μαγνησίας-το-νομοσχέδιο-για-τη-σ-920834

Ανακοίνωση σχετικά με το σχέδιο νόμου για τη σχολική βία που θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ Μαγνησίας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται:

«Η ενδοσχολική βία αποτελεί φαινόμενο με αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Η εμφάνισή της επιφέρει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στα σχολεία και στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, αφού η ύπαρξη αρνητικού κλίματος στο σχολείο δύναται να επηρεάσει άμεσα τη διαδικασία της μάθησης.

Η έκθεση σε ενδοσχολική βία μπορεί να επιφέρει συναισθηματικά προβλήματα και έντονο στρες τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς. Το σχολικό και το οικογενειακό περιβάλλον παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του κάθε παιδιού. Είναι υπεύθυνοι για τη σωστή προσαρμογή όλων των παιδιών στο κοινωνικό σύνολο και την υγιή συνύπαρξη με τους άλλους ανθρώπους.

Η πρόληψη της σχολικής βίας αποτελεί προτεραιότητα στα σχολεία και προϋποθέτει την καταγραφή, τη μελέτη αλλά και την αντιμετώπιση των φαινομένων σε πρώιμο στάδιο. Σε αυτό το πλαίσιο η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι καίριας σημασίας, καθώς μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην έγκαιρη αντιμετώπιση και πρόληψη του φαινομένου του εκφοβισμού.

Το ζήτημα αντιμετωπίζεται για πάρα πολλά χρόνια αποσπασματικά, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη μία συνολικότερη και ουσιαστικότερη παρέμβαση, η οποία θα στοχεύει στην ουσία του προβλήματος, θα περιλαμβάνει στη διαδικασία όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου και όχι προϊόν μιας προεκλογικής αναγκαιότητας να εμφανιστεί έργο.

Για μία ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιώντας την επικοινωνιακή πολιτική του αδυνατεί να θέσει βάσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Νομοθετεί με λέξεις και όχι πράξεις. Εμμένει στις επικεφαλίδες, δείχνοντας ότι λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας, ωστόσο, δεν παρεμβαίνει ουσιαστικά.

Συγκεκριμένα, αποτελεί ένα θεωρητικό νομοσχέδιο με βασικούς απόντες τους κοινωνικούς φορείς (Σύλλογο Διδασκόντων, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων). Υπάρχει μέριμνα για την καταγραφή των περιστατικών αλλά δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα για την αντιμετώπισή τους.

Οι άνθρωποι που θα επωμιστούν το βάρος της διαχείρισης και των παρεμβάσεων και ιδιαίτερα την πίεση των καταγγελιών (επώνυμων και ανώνυμων) θα είναι οι εκπαιδευτικοί. Το Υπουργείο μεταφέρει για μία ακόμη φορά (όπως και στην πανδημία) την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων. Ο χειρισμός των περιστατικών θα γίνεται από αυτούς, χωρίς να έχουν την επιστημονική κατάρτιση ούτε την υποστήριξη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, στο επίπεδο σχολικής μονάδας.

Η ειδική ψηφιακή πλατφόρμα θα δημιουργήσει προβλήματα, λόγω δυνατότητας ανωνυμίας, καθώς δεν θα μπορεί να ελεγχθεί αν ο/η καταγγέλλων/-ουσα είναι μαθητής και όχι γονέας, ιδιαίτερα στο δημοτικό σχολείο, όπου οι μαθητές είναι μικρής ηλικίας. Κανείς δεν μπορεί να προστατευτεί από ενδεχόμενες ψευδείς αναφορές (προσωπικές αντιπαραθέσεις, αντιπάθειες, κλπ.). Επιπλέον δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα φαινόμενα διαδικτυακής βίας, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό φαινομένων βίας στα σχολεία.

Το νομοσχέδιο δεν αναφέρεται πουθενά σε άσκηση βίας ή απαξιωτικής συμπεριφοράς σε βάρος των εκπαιδευτικών, ενώ αποτελεί φαινόμενο που αυξάνεται συνεχώς. Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει μέριμνα νομικής ασφάλισης των εκπαιδευτικών οι οποίοι κινδυνεύουν να εμπλακούν σε δικαστικές περιπέτειες στην προσπάθεια επιτέλεσης του έργου τους.

Η σχολική βία μπορεί να σημαδεύσει και να επηρεάσει σημαντικά τη ζωή και την εξέλιξη των μαθητών/-τριών. Αποτελεί σύνθετο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πρόβλημα και απαιτούνται συγκεκριμένα μέτρα τα οποία δεν θα είναι αποτελεσματικά εάν ληφθούν πρόχειρα και γρήγορα στο πλαίσιο προεκλογικού έργου. Χρειάζεται μια σε βάθος κατανόηση των ζητημάτων που άπτονται της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και η συντονισμένη διαχείριση των ζητημάτων αυτών μέσα από τη δημιουργία δικτύων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο ώστε να αναπτυχθούν στοχευμένες δράσεις».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου