ΤΟΠΙΚΑ

Απόπειρα απάτης και με το powerpass σε Βολιώτη έμπορο

απόπειρα-απάτης-και-με-το-powerpass-σε-βολιώτη-911182

Επιτήδειοι εμφανίστηκαν ως στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ και ζητούσαν κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών για να καταθέσουν σε δύο δόσεις δήθεν ενίσχυση 720 ευρώ

Νέα απόπειρα απάτης σε βάρος εμπόρου του Βόλου, σήμανε συναγερμό στην τοπική αγορά. Για πρώτη φορά, επιτήδειοι χρησιμοποίησαν το power pass, το voucher για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους ενέργειας, προκειμένου να «τρυπώσουν» σε τραπεζικούς λογαριασμούς, έπαθαν όμως… ηλεκτροπληξία, καθώς ο έμπορος- παρά λίγο θύμα, εγκαίρως αντιλήφθηκε την «παγίδα».

Χθες το πρωί, γνωστός έμπορος δέχθηκε τηλέφωνο στην επιχείρησή του. Από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, ο επιτήδειος εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ και τον ενημέρωνε ότι δικαιούται ποσό 720 ευρώ στο πλαίσιο του power pass. Ο απατεώνας φρόντισε να επιβεβαιώσει τα προσωπικά στοιχεία του εμπόρου και του είπε ότι η καταβολή του επιδόματος θα γίνει σε δύο δόσεις.

Ο τρόπος που ενημέρωνε και μιλούσε ήταν άκρως… επαγγελματικός και πειστικός. Είπε στον έμπορο ότι θα του στείλει άμεσα στο viber ένα link προκειμένου να πατήσει μέσα σε αυτό, να καταχωρήσει τα στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού και να ξεκινήσει η διαδικασία κατάθεσης του επιδόματος.

Ο έμπορος που αρχικά είχε πειστεί για το powerpass, όταν του ζητήθηκαν στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού, αρνήθηκε να τα δώσει και παρέπεμψε τον συνομιλητή του, στον λογιστή. Τότε, ο επιτήδειος έκλεισε το τηλέφωνο και διέγραψε και τη συνομιλία μέσω viber.

«Είναι η πρώτη απόπειρα απάτης με «τυρί» το power pass», ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Αποστόλης Οντόπουλος, καλώντας τους εμπόρους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και «σε καμία, μα καμία περίπτωση να μην δίνουν στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών».

Όπως σημειώνει ο κ. Οντόπουλος, οι απόπειρες απάτης είναι καθημερινές στον εμπορικό κόσμο. Σε καθημερινή βάση δέχονται τηλέφωνα από επιτήδειους, που εμφανίζονται ως συνάδελφοι έμποροι της πόλης ή ακόμη και φαρμακοποιοί. Χρησιμοποιούν ονόματα υπαρκτών επαγγελματιών και ενημερώνουν ότι δήθεν θα περάσει συγγενικό τους πρόσωπο από το εμπορικό κατάστημα του υποψηφίου θύματος για να κάνει μία αγορά και με το πρόσχημα ότι δεν έχει χρήματα πάνω του, ζητούν τραπεζικούς λογαριασμούς δήθεν για να πληρώσουν οι ίδιοι. Στη συνέχεια ζητούν να πατήσουν τα υποψήφια θύματα σε link για να περάσουν οι απατεώνες την κάρτα, στην ουσία όμως να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς και να πάρουν ό,τι χρήματα υπάρχουν κατατεθειμένα.

Καθημερινά είναι τα e-mail απάτης που φθάνουν στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία εμπόρων, που είναι αναρτημένα σε ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαφημίσεις. Επικοινωνούν ως πελάτες με πλαστές διευθύνσεις και ζητούν επιβεβαίωση δήθεν τιμολογίων. Όταν οι έμποροι πατούν στο link βρίσκονται αντιμέτωποι με κακόβουλα λογισμικά. «Οι συνάδελφοι θα πρέπει να εγκαταστήσουν λογισμικά εντοπισμού των επικίνδυνων ηλεκτρονικών μηνυμάτων», συμβουλεύει ο κ. Οντόπουλος.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου