ΤΟΠΙΚΑ

Κινδυνεύουν ιστορικές πλατείες

κινδυνεύουν-ιστορικές-πλατείες-910741

Καθιζήσεις, ρηγματώσεις εδάφους και κτιρίων σε Μούρεσι και Κισσό, μετά την κακοκαιρία «Αθηνά» – Προγραμματική σύμβαση για μελέτες

Σε κίνδυνο ιστορικές πλατείες στον Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου. Σε Μούρεσι και Κισσό, παρατηρούνται φαινόμενα όπως καθίζηση εδάφους, αστοχία τοίχων βαρύτητας, απόκλιση από την κατακόρυφο, έντονες ρηγματώσεις εδάφους και κτιρίων.

Το πρόβλημα ανέκυψε πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, με το ξέσπασμα της θεομηνίας «Αθηνά», οπότε και η περιοχή «πνίγηκε» από τις σφοδρές βροχοπτώσεις, με το ύψος του νερού να φθάνει ακόμη και τα 450 χιλιοστά! Η κατάσταση επιδεινώθηκε στις ήδη επιβαρυμένες από προηγούμενες θεομηνίες περιοχές, όπου εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα.

Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας των έντονων και ακραίων καιρικών φαινομένων, συζητήθηκε σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ζαγοράς Μουρεσίου.

Όπως έγινε γνωστό, η περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας υπέβαλε πρόταση χρηματοδότησης για έργα αποκατάστασης «οδικού και υδρογραφικού δικτύου» της αρμοδιότητάς της, συνολικού προϋπολογισμού 2.362.638,83 ευρώ και σε αυτό συμπεριέλαβε και μελέτη για τις δύο πλατείες, με τη μορφή του κατεπείγοντος. Η μελέτη είναι προϋπολογισμού 250.000 ευρώ ωστόσο και πάλι ο Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου αδυνατεί να την υλοποιήσει λόγω μη επαρκούς στελέχωσης της τεχνικής υπηρεσίας.

Στη συνεδρίαση τονίστηκε ότι «η μελέτη αποσκοπεί στην εύρεση λύσεων αφενός για τη σταθεροποίηση του φαινομένου και αφετέρου για την αποτροπή επανάληψης παρόμοιων φαινομένων που θέτουν σε κίνδυνο της δύο ιστορικές πλατείες των οικισμών» και στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης με την περιφέρεια Θεσσαλίας, για την εκπόνηση της απαραίτητης μελέτης.

Στο πλαίσιό της θα γίνουν τοπογραφικές εργασίες- κτηματολόγιο, μελέτη συγκοινωνιών έργων, μελέτη τεχνικών έργων υδραυλική, γεωτεχνική, γεωλογική, περιβαλλοντική, αρχιτεκτονική, ηλεκτρομηχανολογική μελέτη και θα συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου του έργου είναι 12 μήνες ενώ η συνολική διάρκεια εκτέλεσης της προγραμματικής σύμβασης είναι 25 μήνες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου